topNotif

سفید شدن مو و معرفی 4 ماده خوراکی بی نظیر که سبب توقف سفیدی مو می شود

2352 بازدید
01 دی 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

4 ماده خوراکی بی نظیر که سبب توقف سفیدی مو می شود

سفید شدن مو نیز یکی از اثرات مخرب شیوه زندگی مدرن است. در حال حاضر، حدود 70 درصد مردم از مشکلات مرتبط با مو مانند ریزش مو، خشکی مو و سفید شدن موها در سنین بسیار پایین رنج می برند. وقتی در اوایل 30 سالگی و گاهی اوقات، حتی 20 سالگی، مو سفید می شود کاملا نگران می شوید. موهای خاکستری و سفید در نتیجه از دست دادن رنگدانه های مو ایجاد می شوند. هنگامی که کاهش قابل توجهی در رنگدانه بوجود آید، مو به رنگ خاکستری تبدیل می شود. هنگامی که کاملا رنگدانه ای وجود نداشته باشد، سفید می شود. علت دقیق این موضوع هنوز کشف نشده است، اما محققان بر این باورند که، نه تنها آلودگی و استرس مسئول این مشکل هستند، بلکه رژیم غذایی هم تاثیر گذار است. حال با 4 ماده خوراکی بی نظیر که سبب توقف سفیدی مو می شود، آشنا شوید.

دلایل سفید شدن مو چیست؟

رشد مو در سه مرحله رشد (آناژن)، توقف (کاتاژن) و استراحت (تلوژن) اتفاق می افتد. رشد مو زمانی اتفاق می افتد که سلول های قدیمی از طریق فولیکول های مو به علت تولید سلول های جدید تحت فشار قرار می گیرند. در طول دوره استراحت، موهای شما به پایان عمر خود می رسند و از بین می روند. سپس، یک رشته موی جدید در جای آن ها رشد می کند. هنگامی که موهای شما رشد می کنند، رنگدانه هایی که به آن رنگ می دهند نیز تولید می کنند. با افزایش سن، مقدار رنگدانه ای که در هر رشته مو تولید می شود، کاهش می یابد، به همین دلیل به رنگ خاکستری و در نهایت به سفید تبدیل می شود.

سفید شدن مو

سفید شدن مو

عوامل اصلی سفید شدن مو عبارتند از:

  • ژنتیک
  • کمبود ملانین
  • استرس
  • تغییرات آب و هوایی
  • آلودگی هوا
  • استفاده از مواد شیمیایی (رنگ مو، شامپو و غیره)
  • عدم تعادل هورمون ها و برخی بیماری های غددی مانند مشکلات در غده تیروئید می باشد.

اگر کمی دقت کنید، خواهید دید بسیاری از این عوامل بر اثر تغذیه نادرست ایجاد می شوند. برای مثال، یکی از دلایل سفیدی مو کمبود ملانین است. تولید ملانین بستگی به تغذیه مناسب دارد. کمبود این مواد مغذی باعث می شود ملانین به میزان بسیار بالایی کاهش یابد. همچنین، استرس و عدم تعادل هورمون ها نیز به تغذیه بستگی دارد. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که تغذیه نامناسب، از اصلی ترین دلایل سفیدی مو می باشد.

 

همچنین بخوانید:  علت سفید شدن مو در جوانی

 

4 ماده خوراکی بی نظیر که سبب توقف سفیدی مو می شود

سبزیجات برگ سبز

اکثر افراد جامعه رژیم غذایی متعادلی ندارند. استفاده نکردن از مواد مغذی سالم علاوه بر آسیب به بدن و افزایش بیماری، سبب افزایش موهای سفید می شود. بهترین و ساده ترین راه برای جلوگیری از موهای سفید، مصرف سبزیجات برگ سبز همچون اسفناج، کاهو و غیره است. ویتامین ب 6، ویتامین ب 12 و سایر مواد مغذی در سبزیجات سبز یافت می شوند. این عناصر سبب افزایش تولید ملانین در مو شده و از سفید شدن آن جلوگیری می کنند.

ماهی

ماهی بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. ماهی یک رژیم غذایی کامل است. افرادی که ماهی می خورند، به راحتی بدنشان را از هر گونه بیماری مصون نگاه می دارند. برای جلوگیری در سفید شدن موها، ماهی و غذاهای دریایی استفاده کنید. ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا و ماهی خالدار، مانع از تولید هورمون های سفید کننده مو و همچنین کاهش ملانین می شوند. کسانی که مشکلات موی سفید دارند قطعا باید یک بار در هفته ماهی بخورند.

گردو و بادام

مصرف گردو و بادام برای افرادی که با مشکلات موی سفید دارند، بسیار مفید است. با مصرف 4 بادام هر روز صبح، از سفید شدن موها جلوگیری کنید. ماساژ با روغن بادام نیز بسیار مفید است. مقادیر زیادی روی و ویتامین ای در بادام یافت می شود، که از مانع سفید شدن مو می شود.

آملا (آمله)

آملا(آمله) یا انگور فرنگی هندی یکی از پرخاصیت ترین میوه ها محسوب می شود. برای کسانی که مشکلات مرتبط با مو مانند موهای سفید، ریزش مو و خشکی مو دارند، مصرف آملا بسیار سودمند است. با توجه به مزایای آملا، مصرف روزانه آن علاوه بر رفع مشکلات مو، سلامت بدن را نیز حفظ می کند. آمله سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ث است که برای پوست و مو بسیار مفید می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آمله مقشر را با خواص محافظت از قلب، درمان تب، تقویت سیستم ایمنی، ضد سرطان، کاهش و درمان مشکل معده، درمان بی خوابی، کاهش قند خون، قطع کننده انواع خونریزی ها، مسهل سودا و بلغم رقیق، تقویت مو‌ها و افزایش رشد مو، جلوگیری از سفید شدن مو‌ها، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0