topNotif

سرکه بالزامیک و فواید درمانی آن

1852 بازدید
10 فروردین 98
بهاره
,,

با فواید بی نظیر و درمانی سرکه بالزامیک آشنا شوید

سرکه بالزامیک (Balsamic vinegar) سرکه ای تهیه شده از آب انگور تخمیر نشده است که رنگ قهوه ای تیره و طعم خاصی دارد. عطر و طعم آن ترش و شیرین است. سرکه بالزامیک به عنوان سرکه شراب نیز شناخته شده است، اما در این سرکه به هیچ وجه الکلی وجود ندارد. ایتالیایی ها قرن ها پیش (روم باستان) از آن به عنوان یک طعم دهنده محبوب استفاده می کردند. این ماده غذایی در ایتالیا تهیه و سپس به سایر نقاط جهان منتقل شد. در دو دهه اخیر به لطف سرآشپزهای خلاق فرانسوی و ایتالیایی از این سرکه علاوه بر سس ها در انواع غذاها نیز استفاده می شود. این نوع سرکه، به دلیل ارزش غذایی بالا، علاوه بر حفظ سلامت بدن، به درمان برخی از بیماری ها نیز کمک می کند. در ادامه با سرکه بالزامیک و فواید درمانی آن آشنا شوید.

 

سرکه بالزامیک و فواید درمانی آن

سرکه بالزامیک و فواید درمانی آن

 

ارزش غذایی سرکه بالزامیک

این سرکه یک منبع بسیار ارزشمند از پتاسیم، منگنز، کلسیم و آهن است. علاوه بر اسید استیک که جذب سلول ها را برای مواد معدنی آسان تر می کند، عناصر ضروری برای حفظ وزن مطلوب و سلامت بدن را نیز فراهم می کند. . این ماده حاوی درصد بسیار کمی چربی و کالری است و بهترین جایگزین برای سس مایونز و روغن های پر کالری است.

سرکه بالزامیک و فواید درمانی آن

جلوگیری از افزایش سطح قند خون

طی تحقیقاتی که در سال 2006 بر روی افراد مبتلا به مقاومت به انسولین (دیابت نوع 2) انجام شد، مشخص شد، مصرف سرکه بالزامیک باعث شد که میزان قند خون در این افراد تا 5 ساعت تثبیت شود. این بدین معنا است که اضافه کردن این چاشنی خوش طعم به وعده های غذایی بیماران دیابتی بسیار مفید است، زیرا این ماده به جلوگیری از افزایش قند خون بعد از مصرف وعده های غذایی کمک می کند.

تنظیم سطح کلسترول

محققان در مطالعه ای که در سال 2010 در مجله علوم تغذیه و ویتامین شناسی منتشر کرده اند، دریافتند که پلی فنل در سرکه بالزامیک آسیب های ناشی از کلسترول را کاهش می دهد. همچنین، به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها در این سرکه، مواد سمی که باعث افزایش چربی خون می شوند را نابود کرده و سطح کلسترول خون را تثبیت می کند.

بهبود سیستم ایمنی بدن

سرکه بالزامیک حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که نقش مهمی در تقویت ایمنی بدن دارد. این عناصر از رادیکال های آزاد که موجب آسیب های داخلی سلولی می شود که اغلب منجر به بیماری های قلبی و تومورهای بدخیم می شوند، جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید و خواص جادویی سرکه سیب

 

بهبود هضم غذا و کمک به کاهش وزن

یکی از معروف ترین فواید سرکه بالزامیک، بهبود هضم غذا است. این ماده غذایی با تحریک بدن به ترشح آنزیم پپسین و به دلیل توانایی آن در تجزیه پروتئین ها و تبدیل آن ها به اسید آمینه، به هضم غذا کمک می کند. بنابراین، به افرادی که به دنبال رژیم های غذایی و کاهش وزن هستند، توصیه می شود یک قاشق غذاخوری از سرکه الزامیک را به یک لیوان آب اضافه کرده و قبل از غذا میل کنند. علاوه به هضم غذا، این سرکه کم کالری است و همانطور که اشاره شد به درمان یبوست کمک می کند. همچنین، احساس سیری ط.لانی مدتی در بدن ایجاد می کند. در نتیجه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

تقویت استخوان ها

سرکه بالزامیک حاوی اسید استیک و پپسین است که جذب مواد معدنی کلسیم و منیزیم در بدن را بهبود می بخشد، که برای رشد و تقویت استخوان ها ضروری است و آن ها را قوی و محکم نگاه می دارد. لذا، مصرف آن برای کودکان در حال رشد بسیار مفید است.

تسکین دهنده درد

این طعم دهنده عالی، درد را تسکین می دهد. از دیرباز از آن به عنوان آرام بخش و تسکین دهنده درد ها از جمله سردرد و میگرن استفاده می شده است.

بهبود زخم ها

 سرکه بالزامیک به دلیل دارا بودن خواص ضد ویروسی و باکتری، برای از بین بردن عفونت های ناشی از زخم ها استفاده می شود. همچنین، یک درمان موضعی برای درمان آکنه و عفونت های پوستی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه بالزامیک را با خواص کنترل دیابت، کاهش چربی خون و کنترل کلسترول، ضد میکروب و ضد عفونی کننده، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود گردش خون، تقویت استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0