topNotif

زگیل چیست و چگونه درمان می شود

2366 بازدید
18 آذر 96
سمانه
,

آیا می دانید زگیل چیست و چگونه درمان می شود ؟

زگیـل ها تومورهای بی خطری هستند که می توانند به تنهایی یا گروهی در هر قسمت از بدن ظاهر شوند و موذیانه بدن را مجبور به تهیه فضایی بسته و مناسب برای تکثیر کنند. ابتدا مطمئن شوید ضایعه ای که مشاهده می کنید زگیل است و میخچه، پینه، خال گوشتی یا بافت سرطانی نیست، بعد به مداوا بپردازید.

اگر حتی اندکی شک دارید دست کاری نکنید، زیرا اغلب مردم سرطان پوست یا نوع اشکال دیگر و رشد در پوست را ابتدا به جای زگیل می گیرند، به طور کلی، زگیل به صورت رنگ پریده و دارای صطح نا صاف و زبر بوده و در قسمت حاشیه ها حالت شکفتگی دارد. خطوط طبیعی پوست در روی زگیل وجود دارد و بر عکس نظر مردم، زگیل رشد سطحی داشته و ریشه ای که به استخوان برسد، ندارد.

زگیل چیست و چگونه درمان می شود

زگیل چیست و چگونه درمان می شود

راه هایی برای پیروزی در جنگ با زگیل ها :

ویتامین آ :

بعضی پزشکان بر این معتقدند، اگر یک کپسول 25000 واحدی ویتامین آ که از روغن ماهی یا روغن جگر ماهی ساخته شده است را بشکنید و مقداری از مواد داخل آن را به روی زگیل بگذارید، زگیل درمان می شود. مواظب باشید مصرف، بیش از حد ویتامین آ سمی است.

کفش بپوشید :

ویروس زگیل در جاهای مرطوب رشد می کند، در کنار استخر یا مکان های عمومی از تماس پا با زمین خودداری کنید و هیچ گاه پا برهنه نروید تا از نفوذ ویروس به شکاف و ترک های پا جلوگیری به عمل آید، کفش را در جایی قرار دهید که برای پوشیدن دوباره، خشک باشد .

تمیزی :

حمام را عاری از وجود ویروس زگیل کنید، حتی وایتکس های عادی نیز برای از بین بردن باکتری و ویروس ها بسیار مفیدند. زگیل ها راحت پخش می شوند. اصلا به زگیل دست نزنید.

 

همچنین بخوانید:  راهکارهایی جهت کنترل تبخال های تناسلی

 

از پوست کنار ناخن مراقبت کنید :

اگر ویروس وارد بریدگی یا شکاف دور ناخن شود، موجب ایجاد یکی از بد قیافه ترین انواع زگیل می شود، اگر دور ناخن بریدگی پوست کنار ناخن دارید، روی آن کرم آنتی بیوتیک بمالید و آن را بانداژ کنید.

ویتامین ث :

خمیری از پودر قرص ویتامین ث و آب می تواند در بعضی افراد موثر باشد. از آنجا که این ویتامین به شکل اسید اسکوربیک ممکن است به پوست آسیب برساند، دقت کنید آن را فقط روی زگیل بمالید.

روی زگیل را بپوشانید :

گذاشتن نوار زخم بند روی زگیل از کارهای مهم است و فقط زمانی آن را بردارید که بخواهید آن را عوض و نوار تمیزی قرار دهید، اگر این عمل به درستی انجام دهید، به خوبی موثر خواهد بود.

روغن کرچک :

روزی دو بار، هر بار یک قطره روغن کرچک روی زگیل بزنید و روی آن را نوار زخم بند بزنید. خشک کردن بدن از بروز زگیل جلوگیری می کند، مخصوصا خشک نگاه داشتن پاها از بروز زگیل پاها جلو گیری می کند.

درمان های خانگی برای زگیل :

شاید این روش ها روی بعضی ها اثر نکند و برای بعضی ها قوی ترین اسلحه در جنگ با زگیل باشد، چند راه حل که به اثبات رسیده :

  • مصرف روغن ای، روغن میخک، شیره درخت صبر، شیره شیری رنگ گیاه خارشتر یا انجیر کال به طور مستقیم روی زگیل.
  • قرار دادن قرص یا کپسول سیر روی زگیل.
  • خیساندن ورقه های لیمو ترش در سرکه سیب با کمی نمک به مدت دو هفته و مالیدن آن بر روی زگیل.
  • ساییدن زگیل با سیب زمینی.
  • قرار دادن پوسته داخلی موز روی زگیل های کف پا.
  • به نظر پزشکان پدیده ذهنی نیز در درمان زگیل کاربرد دارد، مانند هیپنوتیزم و تلقین فرد به خود و اعتقاد ذهنی بیمار به بهبود و همچنین باور قوی به یک نوع درمان.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گیاه خرگوشک را با خواص تقویت رشد مژه و ابرو، رفع درد مفاصل، از بین برنده زگیل، درمان آسم، کاهش استرس، درمان سرماخوردگی، درمان میگرن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0