topNotif

رژیم خام گیاه خواری چیست ؟

1963 بازدید
24 تیر 97
سمانه

رژیم خام گیاه خواری چیست ؟ چگونه باید انجام دهیم ؟

خام گیاه خواری یعنی موادی را که طبیعت برای تغذیه بشر ساخته، بدون دخالت عوامل فیزیکی یا شیمیایی بخوریم و بیاشامیم. خام گیاه خواری منحصر به ایران نیست و خام گیاه خواران در پنج قاره جهان در همه جا دیده می شوند. ولی خام خواری در همه جا و برای همه یکسان نیست و معنای واحدی ندارد. مثلا عده ای گوشت و گیاه و شیر و تخم مرغ را بی تفاوت به طور خام مصرف می کنند.

گروهی دیگر تمام این مواد را می خورند منهای گوشت، دسته دیگر فقط فرآورده های گیاهی را بدون گوشت و شیر و تخم مرغ می خورند و بالاخره مردمی هستند که به خام خواری مطلق و صد درصد معتقد نبوده و 50 تا 90 درصد غذای خود را از حیث وزن، خام و بقیه را می پزند و می خورند.

در رساله ای صادق هدایت با عنوان فواید گیاه خواری که در برلین به چاپ رسانده می گوید : انسان باید از میوه و نباتات خام استفاده کند. پختن یعنی خراب کردن و از حال طبیعی خارج کردن خوراک ها؛ که در آن زهرها تولید می شود و تندرستی ما را از بین می برد.

رژیم خام گیاه خواری چیست ؟

رژیم خام گیاه خواری چیست ؟

آرشاویر دراوانسیان در بیست سال گذشته با اراده ای قوی به خام گیاه خواری (زنده خواری) روی برد و حتی در سن 76 سالگی، او با خام گیاه خواری از بیماری های سابقش که عبارتند از : روماتیسم، برنشیت، بواسیر و… بهبود پیدا کرد.

آیا خام گیاه خواری بافت ها را جوان می کند !؟

اگر چندی بدن خود را با میوه تازه تغذیه کنیم و از چیزهای دیگر دوری کنیم بدن مجبور می شود از ذخیره و موجودی خود خرج کند و به این ترتیب سلول های کهنه و فرسوده کم کم از بین می روند و بعدا که باز به غذای معمولی بازگشتیم یعنی سبزی و گندم و سایر مواد خام مانند : بادام، کشمش و… را بر میوه اضافه کردیم سلول های تازه و جوان جای سلول های فرسوده و از بین رفته را می گیرند. لازم به یادآوری نیست که این سلول های جوان از همان آغاز کار حداکثر قدرت حیاتی را دارا هستند.

 

همچنین بخوانید:   آیا رژیم زنده خواری مشکل و طاقت فرساست؟!

 

نمونه های زیادی را از این نوسازی می توان ارائه داد. در اینجا نمونه ای متداول ذکر می کنیم : بانو ن،ش سی و نه ساله از شش سال پیش مبتلا به سوء هضم به صورت گاستریت هیپوکلریدریک (خشکی ترشح معده) و در نتیجه بار زبان، بی اشتهایی، بوی بد دهان، یبوست، نفخ شکم، سردرد، خستگی و بی میلی به کار بود. معالجات دارویی زیادی کرده بود ولی تمامی آنها بی نتیجه بود به رژیم خام گیاه خواری دعوت شد؛ باور کردنی نبود که این خانم تنها پس از دو هفته تمام ناراحتی هایش برطرف شده بود به خصوص بوی بد دهانش که رنج آور بود. شکی نیست که در این خانم مخاط معده که اترفی پیدا کرده در نتیجه سلول های نیمه جان آن، قادر به ترشح اسید نبودند، از نو ساخته شده و سلول های جوان ترشح اسید و پپسین را دوباره برقرار کردند و در نتیجه کلیه علائم بیماری ناپدید گشتند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد نفخ را با خواص از بین برنده نفخ، بادشکن بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميایی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0