روغن های گیاهی برای تسکین درد و التهاب عضلات

2400 بازدید
21 آذر 96
سمانه

روغن های گیاهی برای تسکین درد و التهاب عضلات

آرومـاتراپی درمانی برای جسم و روح است که از روغن های معطر استفاده می کند، روغن های معطر از گیاهان، گل ها، درختان و ریشه ها به وسیله آسیاب کردن، تقطیر یا استخراج با حلال تهیه می شود، آروماتراپی مدرن تکنیکی برای مراقبت بدن با بوهای خوش قلمداد می شود. امروزه در این هنر شفابخش باستانی از روغن های معطر برای خواص درمانی استفاده می شود.

برخی مصارف روغن های معطر :

در حین ماساژ روی پوست بمالید چند قطره از آن را حین استحمام استفاده کنید و برای استشمام به بخارها اضافه کنید، رایج ترین شکل مصرف روغن های معطر در ماساژ درمانی است زیرا حس بویایی را زنده و پوست را نرم می کند و ماساژ بیشتر به شما آرامش می دهد، در اینجا روغن های گیاهی برای تسکین درد و التهاب عضلات که با روغن بادام شیرین یا روغن معطر دانه انگور مخلوط و رقیق می شوند را برایتان ذکر می کنم.

روغن فلفل سیاه :

عطر نافذ و تندی دارد، روغن معطر فلفل سیاه گردش خون را تحریک می کند که در نتیجه برای رفع درد ناشی از فشار کار ایده آل است، توجه داشته باشید مصرف آن به مقدار کم توصیه می شود زیرا می تواند پوست را آزرده کند.

روغن های گیاهی برای تسکین درد

روغن های گیاهی برای تسکین درد

روغن بابونه :

گونه های رایج مختلفی دارد، اما بابونه رومی گونه رایج است، به دلیل خواص تسکین بخش و ضد التهاب آن برای دردهای پیوسته و شدید، مثل کمردرد مفید است، با گیاه یلانگ یلانگ خوب مخلوط شود. (یلانگ یلانگ یکی از منابع عطر سازی، گلی ایست که در مناطق گرم و مرطوب رشد می کند)

توجه داشته باشید در چهار ماه اول بارداری نباید استفاده شود، در دوز بالا می تواند خواب آور باشد و ایجاد خواب آلودگی کند، می توان آن را با ترنج، شمعدانی عطری، یاسمن، اسطوخودوس و یلانگ یلانگ مخلوط کرد.

روغن دارچین :

این روغن معطر گرم، قوت بخش است، به ویژه برای درد عضلانی توصیه می شود، با روغن معطر مرکبات مانند لیمو خوب مخلوط می شود، همیشه باید روغن معطری بخرید که از برگ های درخت دارچین تهیه شده باشد، زیرا روغن تنه آن می تواند پوست را اذیت کند، برگ ها باید در دوز کم استفاده شوند.

روغن گریپ فروت :

برای غلبه بر خستگی مفید است زیرا خواص محرک، احیاکننده و عطری شیرین دارد، با بابونه، سنبل الطیب و پرتقال خوب مخلوط می شود، آن را رقیق استعمال کنید بعد از استفاده آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

 

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی کمردرد و دیسک کمر

 

روغن اسطوخودوس :

یکی از روغن های پر مصرف و متنوع است، خواص ضد درد آن برای درد عضلانی پیشنهاد می شود، به ثبات عاطفی نیز کمک می کند زیرا فشار و استرس را از شما دور می کند، عطر پاک و خوش آن دارای اثرات مسکن است، در سه ماه اول بارداری از این روغن استفاده نکنید.

روغن مرزنگوش :

خواص ضددرد دارد و جریان خون موضعی را افزایش می دهد، عطر آن قوی و مانند بادام است، اما در بارداری نباید استفاده شود.

روغن اکلیل کوهی یا رزماری :

به ویژه برای درد شدید توصیه می شود، روغن آن قوی است و عطر گیاهی پاک دارد، وقتی سطح انرژی شما افت می کند می تواند محرک افزایش انرژی باشد، قابض نیز است و به انقباض پوست و جمع کردن سوراخ ها کمک می کند، با ریحان، ترنج و اسطوخودوس خوب مخلوط شود، در طی بارداری استفاده نشود، اگر به صرع یا فشارخون بالا مبتلا هستید از مصرف این روغن بپرهیزید.

هشدار :

روغن های معطر فقط جهت استعمال خارجی است، آن ها را هیچ گاه نباید بخورید و از دسترس کودکان دور نگه دارید و برای چشم ها استفاده نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن سیاه دانه را با خواص بهبود علائم آرتروز مفصلی، کاهش کلسترول بالا، کاهش فشار خون بالا، کاهش علائم آسم و درمان تنگی نفس، کاهش ناراحتی‌ معده، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش وزن، پیشگیری از دیابت، کاهش ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0