topNotif

روش نگهداری از گل پول چینی معروف به پیله آ

1411 بازدید
13 اردیبهشت 02
مهربانو زهرا
,

روش نگهداری از گل پول چینی معروف به پیله آ

گل پول چینی

سلام و درود فراوان خدمت شما دوستان و همراهان عزیز؛ با معرفی گیاهی زیبا و خاص در خدمت شما هستم امیدوارم که حال خودتون و گیاهانتون عالی باشد؛ اگر علامند هستید گیاه زیبای پول چینی را خریداری کنید و زیبایی منزل یا محل کارتون رو چند برابر کنید حتما با من در این مقاله همراه باشید. از مهربانی و همراهی شما عزیزان سپاسگزارم.

گل پول چینی همانطور که از اسمش پیداست به گل ثروت و پول نیز مشهور است و در علم فنگشویی این گیاه را جزو گیاهان ثروت ساز می دانند. همانطور که می دانید برگ های زیبای این گیاه شبیه سکه و پول است. اما ما امروز بیشتر برای شادابی و طراوتی که این گیاه به ما می بخشد صحبت می کنیم. این گیاه از خانواده گزنه است و به نام پیله آ هم شناخته شده است.

روش نگهداری از گل پول چینی معروف به پیله آ

روش نگهداری از گل پول چینی معروف به پیله آ

گل پول چینی چقدر نور نیاز داره؟

گیاه پول چینی نیاز به نور بالایی دارد اما غیر مستقیم و فیلتر شده باشد. نور مستقیم خورشید گیاه را می سوزاند. کنار پنجره جنوبی با فاصله یک متر برای گیاه مناسب است. اگر گیاه را پشت پنجره نگهداری می کنید حتما هنگام که آفتاب به اتاق می تابد با پرده ای نازک نور را فیلتر کنید، هرچند وقت یکبار گیاه را چهل و پنج درجه بچرخانید تا نور به همه گیاه بتابد تا ساقه ها و برگ گیاه به یک اندازه نور دریافت کنند و بدشکل رشد نکنند. حتما این گیاه را در محلی قرار دهید که نور کافی در روز دریافت کند.

گیاه پول چینی چقدر نیاز به آبیاری داره؟

گیاه پول چینی به آبیاری متوسطی نیاز دارد؛ هرگاه سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید دقت داشته باشید در هربار آبیاری گیاه را سیراب کنید که آب به ریشه های گیاه نیز برسد و آب اضافی از ته گلدان خارج شود. پس از آبیاری اگر در زیر گلدانی آب جمع شده است آن را خارج کنید چون باعث تمجمع حشرات و بیماری برای گیاه و پوسیدگی ریشه خواهد شد.

دما و میزان رطوبت مورد نیاز پیله آ چقدره؟

این گیاه نیاز به رطوبت بالایی ندارد همان رطوبت محیط کافیست؛ هرگز گیاه را در حمام نگهداری نکنید هم نور کافی ندارد و هم رطوبت حمام به گیاه آسیب می زند.

بهترین خاک برای گیاه پول چینی چیست؟

گل پول چینی به خاک نیمه سبک با زهکشی خوبی نیاز دارد؛ ترکیبی از خاک باغچه + پرلیت + کمپوست و مقدار کمی شن و یا ترکیبی از خاک برگ + پرلیت + پیت ماس و مقداری کمی شن استفاده کنید. حتما دقت داشته باشید که زهکشی گلدان خوب باشد و سوراخ های ته گلدان باز باشند، هرگاه ریشه های گیاه از ته گلدان خارج شده باشند می توانید در فصل بهار گلدان را با یک سایز گلدان بزرگتر از قبلی تعویض کنید، شب قبل از تعویض کردن گلدان، گیاه را سیراب کنید تا خاک خشک نباشد و گیاه راحت از گلدان خارج شود و به ریشه ها آسیب وارد نشود.

 

همچنین بخوانید: بهترین روش نگهداری گل پیونی یا گل صدتومانی در منزل و فضای باز

 

آیا گیاه پول چینی نیاز به کوددهی دارد؟

در فصل بهار و تابستان هر ماه گیاه را با کود های مخصوص گیاهان آپارتمانی تقویت کنید همچنین می توانید برای شادابی و سرسبزی گیاه هر دو ماه یکبار کود آهن یا هیومک اسید به گیاه بدهید در فصل پاییز و زمستان کوددهی را کم و قطع کنید.

تکثیر گیاه پول چینی:

برای تکثیر گیاه پول چینی می توانید در فصل بهار از طریق قلمه ساقه اقدام کنید. ساقه ای سالم و سرحال را از گیاه مادری جدا کرده درون خاک سبک و مرطوب قرار دهید تا جوانه زدن و ریشه زدن گیاه خاک را مرطوب نگه دارید برای اینکه این کار سرعت بیشتری بگیرید می توانید گیاه را کاور کنید. پس از نمایان شدن جوانه های گیاه آنها را به آرامی جدا کرده و در گلدانی مناسب بکارید.

این گیاه جزو گیاهان سمی به شمار نمی رود اما از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید چون بلعیده شدن برگ باعث حساسیت می شود.

از اینکه تا پایان مقاله همراهم بودید سپاسگزارم امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید و مثمر ثمر بوده باشد مراقب خودتون گیاهان و محیط زیست باشید سوالی اگر داشتید کامنت بگذارید روز و روزگاران خوش خدانگهدار.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

گل ماهور را با خواص خلط آور، ادرارآور خفیف، آرام بخش، ترمیم کننده زخم، قابض، ضد التهاب، درمان سرفه و برونشیت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0