topNotif

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان بیماری های رحم

6766 بازدید
27 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان بیماری های رحم آشنا شویم

برای تنگ تر شدن دهانه های رحم :

درمان بیماری های رحم : تخمه های زرد وسط گلسرخ را با کلاهک سبز زیر آن نرم بسایید و با الکل سفید هشتاد درجه خمیر نموده و شب ها از جلو استعمال نمایید (فرزجه)، هسته تمبر هندی را بسایید و با غوره مخلوط کنید در دهانه رحم بگذارید، مورد و گلنار فارسی و مازو را نرم بسایید و در دهانه رحم روزی سه بار بپاشید (هر کدام از این درمان ها مفید هستند). جهت جلو انداختن بلوغ دختران مصرف آبغوره مفید می باشد. جهت رفع بوی بد رحم عرق بولاغ اوتی را با روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید و در آن بمالید، یا شب کمی پرهای گل سرخ نرم شده را در قسمت جلو (فرج) و درون آن بپاشید و بخوابید.

جهت کم کردن ترشحات رحم :

جهت کم کردن ترشحات رحم شب ها تره را کوبیده در رحم بگذارید، یا کندر و خون سیاوشان و گلنار فارسی و مصطکی و تباشیر و بلوط و تخم خرفه و ریشه اریسا، همه را نرم بکوبید و روزی سه قاشق مرباخوری از آن را در سه نوبت استفاده نمایید همینطور خوردن آویشن، انیسون، ریشه اریسا، بابونه، بسباسه، تربد، مازو، مریم گلی مفید است.

درمان ترشحات غیر طبیعی و ترشحات در زمان قاعدگی :

جهت درمان ترشحات غیر طبیعی زنان 100 تا 120 گرم تخم جعفری را در یک لیتر آب جوشانده، صاف کرده و آب آن را بنوشید، یا آرد نخودچی را با حنا مخلوط کنید و شب ها در موضع بپاشید، همچنین می توانید مازو را نرم بسایید و با الکل 80 درجه خمیر نموده و یک شب در میان آن را در میان دهانه موضع بگذارید و صبح با آب خود را تمیز کنید و یا هسته تمبر هندی را نرم بسایید و با آبغوره مخلوط نموده به صورت خمیر سفتی درآورید و داخل موضع بگذارید. جهت درمان ترشحات سفید زنان سی گرم گل خشک گزنه سفید را در یک لیتر آب جوش دم کنید بعد صاف نموده و آب آن را بنوشید، یک قاشق سوپ خوری گیاه هفت بند را در یک لیوان آب جوش دم کنید بعد صاف نموده آب آن را بنوشید، یا خوردن لیمو، پرتقال، سبزیجات، کاهو، مغز گردو مفید می باشد.

جهت درمان ترشحات در زمان قاعدگی خوردن سنبل خطایی مفید می باشد. جهت شستشوی رحمی که ترشح دارد مازو و پوست انار و پوست نارنج و قرنفل و گلنار را بجوشانید و با آب آن شستشو نمایید، عاقرقرحا و کبابه چینی و سنبل و خون سیاوش و مازو و گلنار را جوشانده و با آب آن شستشو نمایید، سداب و مرزنجوش و پوست انار و کندر و نعنا و ازخر را بکوبید و بجوشانید و با آب آن شستشو نمایید.

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان بیماری های رحمجهت درمان بیماری های رحم :

  1. جهت رفع جمع شدن آب در دهانه رحم خوردن زرشک، گل سرخ با عسل، تمبرهندی با آب پوست هلیله زرد مفید می باشد. جهت درمان آب آمدن از رحم مقداری گل سرخ نرم شده در رحم بریزید. جهت درمان درد رحم نیم مثقال ریوند کوبیده بخورید، برگ و پوست درخت پسته را جوشانده و آب آن را در رحم بچکانید، یک مثقال فندق تلخ را کوبیده و بخورید، همچنین خوردن زرشک، مرزه، دم کرده گل شقایق نعمانی و سیاه دانه کوبیده با عسل مفید است.
  2. جهت درمان ورم رحم هر روزه تره خرد شده را با سرکه و نمک بپزید و مدتی در آب آن بنشینید، یا هر روز یک قاشق سوپ خوری گیاه هفت بند را در یک لیوان آب جوش دم کنید و بنوشید.
  3. جهت درمان بواسیر رحم مغز هسته زردآلو و مغز هسته شفتالو را روغن بگیرید و شب ها بمالید شب ها روغن نرگس و سوسن بمالید.
  4. جهت درمان عفونت رحم گزنه کوبیده با نمک بر آن ضماد کنید.
  5. جهت درمان خونریزی رحم سی گرم گل سفید و خشک گزنه را در یک لیتر آب جوش دم کنید و بنوشید، یا یک قاشق چای خوری نرم شده پوست سفت گردو را بخورید، مقداری سماق را در آب سرد مخلوط کنید و جرعه جرعه بنوشید، یا خوراک پاچه گوسفند و دم کرده کاسنی را مصرف کنید نافع است.

جهت رفع اختلالات یائسگی :

ده گرم زرشک را در هاون بکوبید و بعد در یک دهم لیتر آب دو ساعت بخیسانید بعد روی آتش بگذارید تا یک دقیقه بجوشد و پس از سرد شدن هر روز سه تا چهار فنجان آب آن را به نوبت بنوشید

 

همچنین بخوانید:  گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم

 

چند درمان در زنان باردار :

  • جهت درمان کمر درد زن باردار خوردنی های مفید شامل آبلیموی مرمری، میوه جات، سبزیجات، سوپ استخوان آفتاب و آب دریا می باشند.
  • جهت درمان کم خوابی زن باردار از چای، قهوه و روشن کردن چراغ شب خواب پرهیز کنید.
  • جهت رفع ترشحات دوران حاملگی از سبزیجات، مغز گردو و گوشت استفاده کنید.
  • جهت درمان نفخ شکم زن باردار از خوردن خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، پیاز، کلم و غذاهای سرخ کرده پرهیز کنید.
  • جهت درمان ترشی و سوزش معده و گلوی زن حامله بعد از غذا که ترش می کنید کمی جوش شیرین را در نصف لیوان آب سرد حل کرده بنوشید، از خوردن ادویه جات، ترشیجات و غذاهای سرخ کرده و چربی زیاد پرهیز کنید.
  • جهت درمان ویار زن باردار همه روزه صبح ها یک لیوان شیر با چند قطره آب کلسیم دار بنوشید، پالوده سیب سرخ را با عسل شیرین کنید و میل نمایند، جنطیانا و مرمکی و مقل ارزق و مصطکی رومی و کندر و صمغ عربی از هر کدام یک مثقال با یک استکان عسل مخلوط کرده و روزی دو نخود صبح و عصر میل کنید، از خوردن کلم، گل کلم، اسفناج، کره، آبگوشت پرهیز کنید، خوردنی های مفید عبارتند از انار، رب انار، پیاز، به، مربا، سمنو، جوانه گندم، نان برشته، بیسکوبیت سبوس دار، ماست، پنیر تازه، سیراب، شیردان، جگر سیاه، دل، قلوه و خوش گوشت نافع هستند.

رهنمودهای موثر گیاهی جهت درمان بیماری های رحمجهت پیشگیری از حاملگی :

هر روز تخم زردک بخورید، از خوردن ویتامین آ، به، پسته شامی، تخم کاهو، سمنو، کتان، خشخاش، جوانه گندم، روغن زیتون، روغن کنجد پرهیز کنید، خوراکی های مفید عبارتند از جوشانده سوسنبر، زعفران، جوشانده کاکوتی، جوشانده آویشن شیرازی، کرفس، جوشانده نخود سیاه، آب نخود و کنجد خیسانده نافع هستند. جهت کم کردن میل جنسی زنان می توانند از شکوفه بادام استفاده کنند. جهت تحریک میل جنسی زنان گرده های داخل شکوفه خرمای نر و کرفس مفید می باشد. جهت تقویت هورمون زنانه خوردن رازیانه سودمند است. جهت تقویت رحم تره را کوبیده در رحم بگذارید، همچنین 3 کیلو تره را قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بیست تا سی دقیقه بجوشانید و آب آن را بنوشید.

جهت درمان شکنندگی ناخن ها در زنان باردار :

روزی سه بار هر روز مقداری روغن زیتون تصفیه شده را در ظرفی ریخته گرم کنید و در حالی که گرم است، ناخن های خود را مدتی در آن نگه دارید، خوردنی های مفید عبارتند از آبلیموی مرمر ( آبلیموی ترش تازه را روی سنگ مرمر ریخته پس از 24 ساعت محلول را صاف کرده میل کنید) میوه جات، سبزیجات، سوپ استخوان، آفتاب و آب دریا مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون درمان فیبروم زنان را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0