11 آرامش بخش طبیعی برای رفع و تسکین درد عضلات

1126 بازدید
15 اردیبهشت 02
ریحون
,

11 آرامش بخش طبیعی برای رفع و تسکین درد عضلات

بهترین شل‌کننده‌های طبیعی عضلات که به کاهش التهاب، درد عضلانی و اسپاسم کمک می‌کنند عبارتند از زعفران، کورکومین موجود در زردچوبه، زنجبیل، دارچین، چای سیاه، چای بابونه و آب انار. سایر راه های طبیعی برای شل کردن عضلات عبارتند از کندر، کپسایسین (فلفل چیلی).

شل کننده های طبیعی عضلات

شواهد زیادی وجود دارد که پلی فنول‌ها در میوه‌ها، سبزیجات و چای وجود دارد که نقش مهمی در کاهش التهاب دارند. مطالعات متعددی برای یافتن اثربخشی شل‌کننده‌های ماهیچه‌ای طبیعی که می‌توانند به عنوان یک داروی مکمل مورد استفاده قرار گیرند و حداقل عوارض جانبی بر بدن انسان داشته باشند، در حال انجام است.

بهترین شل کننده های طبیعی عضلات

بیایید به لیست برترین شل کننده های عضلانی طبیعی با پشتوانه علمی نگاه کنیم.

  1. زعفران برای اسپاسم و گرفتگی عضلات

زعفران یک گیاه باستانی است که به دلیل رنگ طبیعی متمایز و عطر گلی در دنیای آشپزی ارزش دارد. در حالی که زعفران سال‌ها در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون این گیاه برای خواص ضدالتهابی آن مورد تحقیق قرار گرفته است. یک مطالعه در سال 2015 که منتشر شد، نشان داد که مکمل خوراکی یک کپسول زعفران (300 میلی گرم در روز) 7 روز قبل و 3 روز بعد از ورزش غیرعادی به پیشگیری از درد عضلانی در دانشجویان پسر سالم کمک کرد.

همچنین، یک مطالعه نشان داد که فلاونوئیدها، تانن‌ها و آنتوسیانین‌های موجود در زعفران دارای اثرات ضددردی در برابر دردهای شیمیایی هستند. اشکال مختلفی که می‌توانید از زعفران به عنوان آرام‌کننده عضلات استفاده کنید، از طریق مکمل‌های خوراکی، استفاده از روغن زعفران یا نوشیدن چای زعفران است. زنان باردار به دلیل توانایی تحریک رحم باید از آن اجتناب کنند.

  1. رفع گرفتگی عضلات با زردچوبه

محققان دریافته‌اند که کورکومین، یک رنگدانه زرد طبیعی در زردچوبه، می‌تواند به عنوان جایگزینی طبیعی برای داروهای غیراستروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن برای درمان التهاب استفاده شود. طبق مطالعه ای دوز توصیه شده 400-600 میلی گرم سه بار در روز مصرف می شود. عوارض جانبی اندک است. با این حال، دوز بالا می تواند باعث زخم معده شود. همچنین، می‌توانید زردچوبه را در ترکیب با دوزهای پایین‌تر داروهای غیراستروئیدی استفاده کنید. سعی کنید یک فنجان آرامش بخش چای زردچوبه یا شیر طلایی را برای کاهش اسپاسم عضلانی بنوشید.

  1. زنجبیل درد عضلانی را تسکین می دهد

طبق گزارشی که در مجله درد منتشر شده است، مصرف روزانه زنجبیل خام و مکمل‌های زنجبیل تیمار شده با حرارت به کاهش متوسط تا زیاد درد عضلانی کمک می‌کند. محققان به این نتیجه رسیدند که زنجبیل بر افرادی که از درد آرتروز رنج می برند اثر ضددردی دارد. علاوه بر این، می تواند به کاهش پیشرفت درد عضلانی نیز کمک کند. می توانید از مکمل های ریشه زنجبیل، پودر زنجبیل خشک، ژل های مسکن حاوی زنجبیل استفاده کنید یا از رایحه درمانی روغن زنجبیل بهره مند شوید. چای زنجبیل زردچوبه یک شل کننده طبیعی عضلات است که به راحتی می توان آن را در خانه درست کرد.

11 آرامش بخش طبیعی برای رفع و تسکین درد عضلات

11 آرامش بخش طبیعی برای رفع و تسکین درد عضلات

  1. رفع گرفتگی عضلات با دارچین

طبق یک مطالعه، دارچین سریلانکا به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی در فهرستی از 115 غذای مورد آزمایش قرار گرفته است. آلدهید سینامیک، ترکیب شیمیایی که به دارچین طعم و عطر خاصی می دهد، نشانگرهای زیستی مربوط به التهاب را مهار می کند. مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد، نشان داد که دارچین و زنجبیل، زمانی که به ورزشکاران زن داده شود، به کاهش درد عضلانی کمک می‌کند.

اگر چه دارچین به شکل کپسول (1000 میلی گرم) موجود است، اما مصرف آب دارچین یا چای دارچین نیز می تواند به تسکین اسپاسم عضلانی و بهبود خلق و خوی کمک کند. استفاده از اسانس دارچین را برای رایحه درمانی برای کاهش تنش در عضلات در نظر بگیرید.

  1. چای سیاه

چای سیاه در طب سنتی چینی به دلیل توانایی آن در گرم کردن ماهیچه ها استفاده شده است. همچنین، تافلاوین ها، که پلی فنول های آنتی اکسیدانی هستند که در عصاره چای سیاه یافت می شوند، دارای خواص ضد التهابی هستند. داده‌های یک مطالعه تصادفی، دوسوکور، متقاطع نشان داد که مصرف عصاره چای سیاه غنی‌شده با تافلاوین به شرکت‌کنندگان در بهبود ریکاوری پس از دوره‌های تمرین بی‌هوازی با شدت بالا کمک کرد. در حالی که قرص های عصاره چای سیاه موجود است، می توانید از تنتور چای سیاه نیز استفاده کنید و چای سیاه سنتی بدون شیر و شکر برای کاهش درد عضلانی تاخیری مصرف کنید.

  1. آب انار برای رفع گرفتگی عضله

آب انار، یک آرام‌کننده طبیعی ماهیچه‌ها که در بین ورزشکاران محبوب است، حاوی آنتوسیانین‌ها، فلاونوئیدها و اسید الاژیک است که مسئول خواص ضد التهابی آن هستند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که عصاره انار به مهار پاسخ سیستم عصبی به برخی محرک‌های مضر یا بالقوه مضر کمک می‌کند. در مطالعه دیگری که در مجله تحقیقات قدرت و حالت‌سازی منتشر شد، آب انار به کاهش مقدار مشخصی از ضعف و درد عضلانی در هفده مرد که تمرینات مقاومتی انجام دادند کمک کرد. با این حال، اثربخشی آن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

 

همچنین بخوانید: 6 راه طبیعی درمان گرفتگی عضلات گردن

 

  1. رفع گرفتگی عضلات با دمنوش بابونه

چای بابونه که از خیساندن گل‌های بابونه تهیه می‌شود، یک درمان سنتی برای اسپاسم عضلانی، کمردرد و دردهای روماتیسمی است. با توجه به طب گیاهی نوشته جوآن بارنز، لیندا اندرسون و جی دیوید فیلیپسون، هر دو گونه، بابونه آلمانی و رومی، دارای خواص ضد اسپاسم هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک به بابونه داشته باشند

  1. آب هندوانه

یک مطالعه منتشر شده در مجله شیمی کشاورزی و غذایی نشان داد که آب هندوانه به کاهش درد عضلانی و بهبود ضربان قلب در ورزشکاران کمک می کند. ال سیترولین، یک اسید آمینه طبیعی موجود در آب هندوانه، مسئول تسکین دردهای عضلانی پس از ورزش بود.

  1. امگا 3 EFA (روغن ماهی)

مکمل‌های روغن ماهی امگا 3 EFA، طبق تحقیقات منتشر شده، می‌توانند جایگزین مطمئن‌تری برای NSAIDs (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) برای درمان گردن درد حاد و مزمن غیرجراحی باشند. محققان همچنین دریافتند که 1200 میلی گرم در روز از EFA های امگا 3 مصرف شده به طور مداوم اثری معادل ایبوپروفن در کاهش درد آرتروز دارد.

11 آرامش بخش طبیعی برای رفع و تسکین درد عضلات

11 آرامش بخش طبیعی برای رفع و تسکین درد عضلات

  1. خواص شگفت انگیز کندر در درمان گرفتگی عضله

کندر یکی از باستانی ترین و ارزشمندترین گیاهان در آیورودا است، به ویژه به دلیل خواص ضد التهابی آن. به گزارش مجله علوم دارویی هند، تحقیقات یک کارآزمایی بالینی نشان داد که این گیاه می تواند به کاهش درد مفصل زانو کمک کند. همچنین برای کاهش درد سیاتیک مفید است.

  1. کپسایسین (فلفل چیلی)

فلفل چیلی سالهاست که توسط بومیان آمریکا برای اهداف دارویی مختلف استفاده می شود. کپسایسین، یک آلکالوئید طبیعی موجود در گیاهان از جنس فلفل دلمه ای (فلفل قرمز)، دارای اثر بی حس کننده منطقه ای است و یک شل کننده طبیعی عضلانی موثر است. کرم‌های کپسایسین بدون نسخه برای درمان سیاتیک و کمردرد در دسترس هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0