راه درمان زیاد خوابیدن چیست؟

2388 بازدید
18 فروردین 97
سمانه

میل شدید به خواب یا نارکولپسی و راه درمان زیاد خوابیدن چیست؟

عده ای از افراد تمایل شدیدی به خواب و خوابیدن دارند که گاها این تمایل به خوابیدن در وضعیت های عجیبی همچون هنگام غذا خوردن، راه رفتن یا .. می باشد در ادامه به بررسی این بیماری و راه های درمان آن خواهیم پرداخت. شاید شما در بین آشنایان و نزدیکان خود فردی را دیده باشید که دارای این علایم باشد اما خود توجه نکرده باشند، شما با مطالعه این موارد و در میان گذاشتن این مطالب با فرد آشنا می توانید به او کمک کنید تا از وضعیت خود آگاه شده و دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله بگردد، این بیماری تا حد زیادی عجیب به نظر می رسد اما متاسفانه یک بیماری جدی است.

افراد مبتلا به نارکولپسی در هر زمانی از روز ممکن است به خواب بروند که اغلب در هنگام انجام کارهای یکنواخت این وضعیت پدید می آید. خوابیدن این افراد ممکن است در زمان های غیر مناسب رخ دهد مثلا در هنگام غذا خوردن، این افراد را می توان به راحتی از خواب بیدار نمود اما دوباره به خواب می روند. وضعیت نارکولپسی می تواند به طور جدی باعث اختلال در زندگی روزمره فرد شود.

راه درمان زیاد خوابیدن چیست؟

راه درمان زیاد خوابیدن چیست؟

خواب آلودگی شدید و ناگهانی

بعضی از افراد مبتلا به نارکولپسی بلافاصله قبل از این که به خواب بروند دچار توهم های مشخصی هم می شوند. بعضی دیگر از این افراد اظهار می دارند که وقتی در حال به خواب رفتن هستند یا وقتی که در حال از خواب بیدار شدن هستند قادر به انجام هیچ حرکتی نیستند که به این وضعیت اصطلاحا فلج خواب گفته می شود. حدود 70 درصد مبتلایان به نارکولپسی همچنین به طور موقت قدرت دست ها و پاهایشان از بین رفته و باعث می شود که فرد زمین بیفتد، این وضعیت گاهی اوقات بر اثر حالت های هیجانی مثل ترس یا خندیدن ایجاد می شود. علت بروز این وضعیت هنوز مشخص نشده است اما این مشکل در بعضی خانواده ها بیشتر دیده می شود. از هر هزار نفر در انگلستان یک نفر دچار این وضعیت می باشد و معمولا نیز قبل از سن 20 سالگی ایجاد می شود.

 

همچنین بخوانید:    مشکلات خواب کودک

 

نحوه درمان میل شدید به خواب یا نارکولپسی !

پزشک احتمالا قادر خواهد بود از توضیحاتی که شما راجع به وضعیت خودتان می دهید تشخیص نارکولپسی را بدهد، او ممکن است برای شما درخواست گرفتن نوار مغزی را بنماید تا فعالیت الکتریکی مغزتان را بررسی کند. این نوار مغزی وقتی که شما در خواب هستید گرفته خواهد شد.

افراد مبتلا به نارکولپسی باید یک برنامه منظم روزانه برای چندین بار خواب های کوتاه مدت یا همان چرت زدن در طول روز داشته باشند و در مواقعی که بیدار هستند خود را سرگرم و مشغول نگه دارند. پزشک ممکن است برای این افراد داروهایی تجویز نماید تا به بیدار ماندن آن ها کمک نماید. همچنین بعضی از داروهای ضد افسردگی ممکن است در درمان افرادی که ناگاه قدرت دست و پاهایشان را از دست می دهند و می افتند مفید باشند. گرچه وضعیت نارکولپسی تا آخر عمر همراه فرد می باشد اما در بعضی موارد بعد از مدتی به طور خود به خودی بهبودی ایجاد می گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه قهوه را با خواص کمک به سلامت قلب، کاهش احساس خستگی، کاهش وزن، کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط، جلوگیری از چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0