راهکارهایی برای تولد فرزند زیبا

2069 بازدید
30 شهریور 97
سمانه
راهکارهایی برای تولد فرزند زیبا

راهکارهایی برای تولد فرزند زیبا

راهکارهایی برای تولد فرزند زیبا که بهتر است بدانید.

نکات زیادی قبل از بارداری وجود دارد که بر روی زیبایی فرزند تاثیرات عمده ای دارند. از جمله این نکته می توان به انتخاب صحیح همسر، سن پدر و مادر جهت فرزند دار شدن، دعا برای فرزند دار شدن و آمیزش جنسی صحیح اشاره کرد و از جمله نکات مهم تغذیه صحیح قبل از بارداری است. بعضی از مواردی که در داشتن فرزند زیبا موثر هستند عبارتند از دادن چند قطره آب انار شیرین به نوزاد سبب می شود که از صدایی خوش برخوردارند.

مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار و خوردن خاک، مهر، زغال و برفک یخچال نجات می دهد تاثیر زیادی هم در زیبایی نوزاد دارد. مصرف آب آناناس به همراه یک قاشق عسل برای لطافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین های آ، دی، ب 2 است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.

سیب علاوه بر عطر و طعم خوش حاوی مقادیر زیادی املاح معدنی و اسیدهای آمینه و مقدار زیادی ویتامین آ و ب است که در رفع اختلالات عصبی و روانی زنان باردار از قبیل کندی ضربان قلب، تنگی حدقه چشم، باز شدن بیش از حد پلک، عروق دست و پا، ازدیاد ترشح بزاق، ترشی معده و اختلالات تنفسی مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نقش زیادی ایفا می کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سوره یوسف خوانده شود و زن باردار آن را بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.

اگر می خواهید که نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می شود که مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف میوه به، خطر سقط جنین را کاهش داده و نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می نماید. خوردن خربزه در هنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. کسانی که تند غذا می خورند مبتلا به لک های صورت می شوند و چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه هایی در بدن داشته باشند.

چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می شود. اگر می خواهید که فرزندتان رنگ و روی خوب و زیبا داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از روغن زیتون، روغن ماهی، کره، خیار، کاهو، کاسنی، کنگر، هویج، شیر خشت، زرشک، گز انگبین و نعنا هستند.

بعضی از غذاها باعث تقویت قوای جنسی می شود و اسپرم ها را قوی تر می کنند. خوردن انار شیرین نیروی مرد را زیاد ساخته و فرزند او را زیبا می سازد. برای درمان ناتوانی جنسی باید انجیر، زیتون و آب لیمو ترش را مصرف کند. حتی الامکان هر روز صبح ناشتا یکی از میوه های گلابی، به، انار شیرین و سیب درختی را میل کند. معجون شیر، گردو و خرما تاثیر زیادی روی زیبایی فرزند دارند و همچنین مغز بادام و مغز بو داده تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت می کند و در زیبایی فرزند موثر است.

بهترین سن برای حاملگی بعد از سن 18 سالگی است زیرا تا این سن خود زن نیاز به کسب انرژی برای تکمیل رشد بدن خود دارد و در صورت حامله شدن رقابت بین مادر و فرزند در کسب مواد غذایی صورت می گیرد و ممکن ست هر دو طرف را دچار کمبود بعضی از مواد کند. اگر بدن زن از لحاظ انرژی و قوای بدنی قوی باشد مطمئنا فرزندی زیبا و سالم به دنیا خواهد آورد.

پیش از اقدام به بارداری وزن خود را به میزان مناسب برسانید و اگر کم خون هستید از غذاهایی مانند گوشت قرمز و سفید، شیر، تخم مرغ، جگر و مرکبات تازه استفاده کنید. از خوردن غذاهایی که به آن ها حساس هستید بپرهیزید. در صورت امکان صبح ناشتا میوه هایی مثل سیب گلاب، به، گلابی، پرتقال، انار شیرین بخورید. میوه را نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا بخورید.

 

همچنین بخوانید: برنامه غذایی کودک

 

از گوجه فرنگی و خیار و کاهو و سبزی تازه استفاده کنید. در بین وعده های غذایی خود یک لیوان شیر یا دوغ بنوشید. با شکم پر همبستر نشوید و از خوردن غذاهای سنگین و نفاخ مثل غذاهای سرخ کردنی، فلفل، پیاز، سیر و کلم پرهیز کنید و از مصرف آبلیموی زیاد و خیار تا حد امکان خودداری کنید.

در زمان بارداری از خوردن مایعات، میوه ها، ملین ها مانند آب آلبالو، آب انجیر و آب انگور و غیره دریغ نورزید. از خوردن شیر و فرآورده های آن غافل نشوید چرا که شیر بهترین غذای زن حامله است. این قاعده را فراموش نکنید که زن باردار باید به مقدار کافی و مورد نیاز نه بیشتر غذا بخورد و خوب غذا خوردن را ملاک خود قرار دهد زیرا پرخوری و بدخوری نوعی زیان زدن به خود و جنین محسوب می شود پس اگر روی غذایی یا میوه ای تکیه می شود به معنای آن نیست که باید بیش از مقدار نیاز مصرف کرد.

روغن هایی مانند پارافین را که در روده جذب نمی شوند موقع خواب میل نموده و از مصرف آن در روز با غذا و یا با فاصله آن پرهیز نمایید. زیرا جذب ویتامین را در روده مختل می سازد. خوردن شیرینی های خامه دار به خصوص نزدیک به وعده های غذایی ممنوع باشد زیرا در این صورت اشتها از بین رفته و نسبت به مواد غذایی لازم بی میل می گردد و سبب سنگینی شکم و در نتیجه ناراحتی دستگاه گوارش می شود. با توجه به اهمیت مراقبت از دندان ها در دوران بارداری مصرف این گونه شیرینی ها باعث زودتر خراب شدن دندان ها می گردد و دیگر اینکه باعث چاقی و اضافه وزن می شود. بهتر است زن باردار به جای سه نوبت غذا چند نوبت غذا بخورد و در هر نوبت سعی کند که غذای کمتری مصرف نماید، همچنین از غذاهای کم حجم استفاده شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه بومادران را با خواص برطرف کننده روماتیسم و دردهای استخوانی، تنظیم کننده قاعدگی، صاف کننده خون، رفع خستگی، ضدانگل آسکاریس و کیست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0