topNotif

راز شادابی و رشد بهتر گل رعنا

582 بازدید
18 خرداد 02
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 18 خرداد 1402

راز شادابی و رشد بهتر گل رعنا

گل رعنا

با سلام و درود دوستان و همراهان همیشگی امیدوارم حال خودتون و گیاهانتون عالی باشد. امروز با هم در مورد گل رعنا صحبت می کنیم، گلی بسیار زیبا و نگهداری آسان که حتما شما هم با پرورش اون می توانید باغچه هاتون رو زیباتر کنید از همراهی شما عزیزان سپاسگزارم.

نور مناسب برای گل رعنا

گل رعنا یک گیاه بیرونی است برای فضای باز با نور مستقیم و فراوان اگر می خواهید که گلهای سرحال و شادابی داشته باشید باید بدونید که این گیاه جذاب نیاز نوری بالایی داره و گیاه آپارتمانی به حساب نمی آید یعنی مناسب محیط منزل با نور متوسط نیست شما برای نگهداری این گل زیبا نیاز به شش الی هشت ساعت نور مستقیم خورشید دارید اگر این گیاه را درون باغچه کاشید حتما به شرایط نوری بالای این گیاه خیلی توجه کنید اگر دوست دارید که گلهای درشت و زیبایی داشته باشید این گل را درقسمت آفتاب گیر باغچه بکارید.

آبیاری گل رعنا

این گیاه نیاز به آبیاری زیادی ندارد و به خشکی مقاوم است اما آبیاری منظم و به موقع باعث گلدهی بیشتر و بهتر گیاه می شود اگر گیاه را خیلی زیاد یا خیلی کم آبیاری کنید توقع گلهای سرحال و شاداب نداشته باشید؛ هرگاه سطح خاک خشک شد گیاه را سیراب کنید.

راز شادابی و رشد بهتر گل رعنا

راز شادابی و رشد بهتر گل رعنا

دما مناسب برای گل رعنا

این گیاه نسبت به گرما مقاوم است عزیزانی که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند می توانند به راحتی این گیاه را درباغچه و یا حیاط نگهداری کنند چون زمستانهای سردی ندارند و این گیاه تا دمای هشت الی ده درجه زیر صفر زمستان را تاب می آورد؛ البته بعضی گونه های این گیاه دما سرد تر را نیز تاب می آورند اما سعی کنید در مناطق خیلی سرد که زمستانهای بسیار سردی دارد این گیاه را رها نکنید و نگهداری نکنید.

خاک مناسب برای گل رعنا

گل رعنا نسبت به خاک خیلی حساس نیست و خاک سبک و شنی را دوست دارد و بهتر رشد می کند. سعی کنید مخلوطی از خاک برگ+پرلیت و شن و ماسه را در ترکیب خاک این گیاه به کار ببرید. حتما توجه داشته باشید که سوراخ های ته گلدان حتما زیاد و باز باشد در غیر این صورت پس از هر بار آبیاری، آب اضافه درون خاک گلدان باقی می ماند و گیاه دچار پوسیدگی می شود.

نحوه کوددهی گل رعنا

این گیاه اگر خاک غنی همراه با کمپوست داشته باشد نیاز زیادی به کود ندارد. اما اگر از خاک سبک و فقیری استفاده کردید در فصل بهار و تابستان با کود های مخصوص گیاهان گلدار گیاه را تقویت کنید. زیاده روی در مصرف کوددهی باعث سوختن ریشه گیاه می شود.

روش تکثیر گل زیبای رعنا

تکثیر گل رعنا از طریق کاشت بذر گیاه است. گیاه سالم از فروشگاهای معتبر تهیه کنید و یا پس از خشک شدن گلهای گیاه بذر را برای کاشت در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. روی خاک سبک بذر ها را ریخته و کمی خاک الک شده روی بذر ها بریزید خیلی کم؛ سپس بستر کشت را آبیاری کنید. سعی کنید از آبپاش استفاده کنید. به آرامی خاک را مرطوب کنید تا دانه ها جابه جا نشود در جای روشن و گرم قرار دهید. پس از چند روز یا چند هفته بستگی به شرایط بذرها دارد جوانه های گل شکوفا می شود.

 

همچنین بخوانید: روش نگهداری و پرورش گیاه تاج خروسی | گیاهی با رازهای فراوان

 

بیماری و آفات گل رعنا

اگر نور محل نگهداری گیاه کم باشد گیاه رشد علفی خواهد داشت و به گلدهی نمی نشیند، هر چه نور گیاه بیشتر باشد گیاه زیبا و شاداب تری همراه با رنگهای زیباتری خواهد بود.

گل رعنا کمتر دچار آفت  و بیماری می شود اما اگر دچار حمله آفتی قرار گرفت با آب صابون و یا حشره کش گیاه را اسپری و درمان کنید. دقت داشته باشید با فاصله زیاد و به مقداری کمی استفاده کنید در چند نوبت تا آفت از گیاه برداشته شود.

این گل زیبا جزو گیاهانی است که نیاز به آبیاری زیادی ندارد اگر دیدید گیاه دچار بیماری قارچی و کپک پودری شده است آبیاری را متوقف کنید گیاه را در چند نوبت پس از خشکی کامل خاک با قارچ کش آبیاری کنید، آبیاری زیاد علاوه بر پوسیدگی ریشه ها باعث مرگ گیاه نیز می شود.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد اگر سوالی بود کامنت بگذارید؛ مراقب خودتون و گیاهان و محیط زیست باشید؛ روز وروزگاران خوش خدانگهدار.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.  

روغن حنا را با خواص نرم کننده و تقویت کننده مو، درمان ریزش مو، رفع دردهای مفاصل و آرتروز، تقویت کننده و رفع کننده درد و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0