دمنوش چای سبز نعنا و 11 فایده بی نظیر آن

6794 بازدید
24 آذر 99
مروارید
,

دمنوش چای سبز نعنا و 11 فایده بی نظیر آن

انواع مختلف چای از قدیم الایام جزء محبوب ترین و دلخواه ترین نوع نوشیدنی مورد توجه مردم جهان بوده است و خانه ای بدون آن وجود ندارد و علی رغم سادگی و سهولت تهیه آن، مزایای آن خصوصا چای سبز بسیار عالی است. چای سبز به اشکال مختلف در بازار موجود است، این ماده به تنهایی یا با سایر مواد از جمله نعناع، یاسمن، لیمو و غیره موجود می باشد.

 

دمنوش چای سبز نعنا و 11 فایده بی نظیر آن برای سلامت و زیبایی

دمنوش چای سبز نعنا و 11 فایده بی نظیر آن برای سلامت و زیبایی

 

فواید دمنوش چای سبز نعنا

برگ های چای سبز حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها هستند و فواید مهمی برای سلامتی بدن انسان دارند. برگ نعناع نیز، علاوه بر بو و طعم قوی آن، خواص دارویی بسیاری دارد ، و آن را به عنصری محبوب تبدیل می کند که با انواع چای، آدامس و سایر محصولات استفاده می شود. در زیر برخی از فواید چای سبز با نعناع را مرور می کنیم:

1. فواید دمنوش چای سبز با نعنا برای تمیز کردن و رفع بوی بد دهان

این چای برای مبارزه با باکتری های مضر موجود در دهان و بین دندان ها از جمله باکتری های معروف به استرپتوکوک موتانس مفید است، این باکتری ها از جمله دلایل پوسیدگی دندان ها هستند. برگ های چای سبز و نعناع حاوی آنتی اکسیدان است و برگ های چای سبز حاوی مقداری فلوراید است و وجود این مواد در کنار هم در چای سبز همراه با نعناع به از بین بردن باکتری ها کمک می کند، به دهان بوی خوش و طراوت می دهد، بنابراین نوشیدن یک فنجان از این چای بعد از غذا توصیه می شود.

در مطالعه ای که در دانشگاهی در ژاپن انجام شد، مشخص شده است که چای سبز حاوی خواص ضد باکتری و ضد باکتری در برابر بسیاری از انواع باکتری ها است که بر روی عصب دندان تاثیر می گذارد و توصیه می شود برای از بین بردن کاهش شدت درد دندان دهان را با چای سبز بشویید.

2. حفظ سلامت فرد سیگاری

یکی از اثرات مضر سیگار بر سلامت انسان این است که از طریق اکسیداسیون باعث نقص در DNA ریه می شود و بنابراین نوشیدن منظم چای سبز توسط افراد سیگاری اثر مضر ناشی از فرآیند اکسیداسیون را کاهش می دهد زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و وجود نعناع در آن به مرطوب شدن گلو کمک می کند و نفس را طراوت می بخشد.

3. با دمنوش چای سبز نعنا ایمنی بدن را بالا ببرید

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و نعناع علاوه بر خاصیت ضد حساسیت نعناع، سلول های بدن را در برابر آلاینده ها و عوامل بیماری زا تقویت می کنند.

4. لاغری و کاهش وزن

چای سبز از 2 طریق باعث کاهش وزن می شود:

  1. با افزایش سرعت فرآیند های متابولیسم در بدن به سوزاندن کالری کمک می کند و بنابراین وقتی بدن کالری شما را کم می کند، چربی موجود در بدن را می سوزاند و بنابراین وزن را کاهش می دهد. کافئین و کاتچین موجود در چای سبز با نعنا موجب افزایش دما می شوند، که به نوبه خود سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. دانشمندان دریافته اند كه چای سبز میانگین دمای مردان جوان را 10٪ افزایش می دهد و مصرف آن می تواند به افراد مبتلا به چاقی و دیابت در كنترل سلامت بدن كمك كند.
  2. راه دوم که چای سبز در کاهش وزن نقش دارد، از بین بردن اشتها به دلیل کافئین و کاتچین است. چای سبز با نعنا توانایی فرد را در ورزش بهبود می بخشد. به این دلیل که نعنا درد، التهاب و اسپاسم عضلات را تسکین می دهد و همچنین مشکلات گوارشی مانند نفخ شکم ناشی از گازها را کاهش می دهد و هضم چربی ها را بهبود می بخشد.

 

دمنوش چای سبز نعنا و 11 فایده بی نظیر آن برای سلامت و زیبایی

دمنوش چای سبز نعنا و 11 فایده بی نظیر آن برای سلامت و زیبایی

 

5. دمنوش چای سبز نعنا برای تسکین معده

 خاصیت خنک کنندگی نعنای موجود در دمنوش چای سبز نعناع، به تسکین معده کمک می کند. نعنا ماهیچه های معده که ممکن است دچار گرفتگی شوند را ریلکس می کند. همچنین خاصیت خنک کنندگی آن، منجر به بهبود فرآیند گوارش و پیشگیری از انواع عفونت هایی می شود که منجر به درد معده شود.

به علاوه، نعناع ترشحات معده را تحریک کرده و منجر به هضم راحت تر غذا می شود. احساس سبکی پس از صرف غذا و کاهش التهاباتی که منجر به نفخ می شوند از دیگر مزایای مصرف این دمنوش می باشد.

6. بهبود گوارش

به غیر از تسکین معده، چای سبز نعنا، دستگاه گوارش را طوری تنظیم می کند که به راحتی به فعالیت خود ادامه بدهد. نعنای موجود در این دمنوش، اسید معده را زیاد می کند که به گوارش بهتر کمک می کند. همچنین برای کاهش علائم اسهال و یبوست و بهبود عملکرد کلی سیستم گوارش بسیار عالی است. و همین موضوع باعث می شود که برای کسانی که از سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند انتخاب خوبی باشد.

7. مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا با دمنوش چای سبز نعنا

مانند تمام دمنوش های دیگر، دمنوش چای سبز نعناع ترکیباتی دارد که با سرماخوردگی ها مبارزه می کند و ایمنی کلی بدن را تقویت می کند. نوشیدن یک چای گرم همواره یکی از بهترین راه های مبارزه با گلودرد می باشد، چای سبز نعناع ماهیچه های گلو را ریلکس کرده و از همین رو برای گشودن راه تنفسی، تنفس سخت، درمان احتقان، و درمان بیماری های تنفسی مانند برونشیت، دمنوش چای سبز نعناع بسیار مفید می باشد.

8. کاهش تب با دمنوش چای سبز نعنا

خواص کاهش تب نعناع در طب سنتی اثبات شده است. نوشیدن یک فنجان گرم دمنوش چای سبز نعناع باعث افزایش تعریق شده که راه طبیعی بدن برای خنک تر شدن و کاهش تب می باشد.

 

همچنین بخوانید: فواید چای سبز برای سلامت بدن

 

9. بهبود هوشیاری و تمرکز

محققان دریافته اند که نعنا حافظه را بهبود بخشیده و هوشیاری را افزایش می دهد. برای گرفتن بهترین نتیجه، هر بار که جرعه ای از دمنوش چای سبز نعنارا می نوشید، به خوبی بخار دمنوش را تنفس کرده و طعم  و عطر آن را بچشید و ببوئید.

10. پیشگیری از حالت تهوع با دمنوش چای سبز نعنا

چای سبز نعنا، خواص ضد اسپاسم دارد و می تواند احساس تهوع را  کاهش دهد. عطر و بوی نعنا احساس تهوع را مهار کرده و ترکیبات طبیعی آن به تسکین معده کمک خواهد کرد. نوشیدن دمنوش چای سبز نعنا، قبل از سوار شدن به کشتی یا هواپیما  بسیار توصیه می شود.

11. دمنوش چای سبز نعنا مفید برای سلامت پوست و مو

به غیر از خوردن، نعنا از خشکی پوست و شوره سر پیشگیری می کند. شما می توانید سر خود را با چای سبز نعنا بشویید و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه آبکشی کنید، این درمان را یک هفته تکرار کنید تا از خواص آن برای موی و پوست سر بهره مند شوید.

هم چنین، این دمنوش قرمزی ناشی از جای جوش را برطرف می کند و خواص ضدعفونی کننده آن از ایجاد جوش های جدید و آکنه پیشگیری می کند. هم چنین می توانید برای درمان جای نیش حشرات نیز از این دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش چای سبز نعناع

مواد لازم برای تهیه دمنوش چای سبز نعنا:

  •  دو قاشق سوپخوری چای سبز
  • برگ نعناع  6-7 عدد
  • یک فنجان آب داغ

برگ های نعناع و یک فنجان آب داغ را در یک ظرف بریزید و بگذارید تا جوش بیاید و 5 دقیقه بجوشد. سپس چای سبز را به آن اضافه نموده و بگذارید به مدت 5 دقیقه دیگر در آب جوش همراه با نعنا خیس بخورد.  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0