دمنوش سیر و زنجبیل و نحوه تهیه و مصرف آن برای پاکسازی بدن

17016 بازدید
05 آذر 97
بهاره
,,

طرز تهیه دمنوش (چای) سیر و زنجبیل و مزایای آن

سیر به عنوان دارو معجزه آسایی در اکثر طب های سنتی در نظر گرفته می شود. سیر به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی، در مبارزه با باکتری های مضر غذایی موثر است. در مقایسه با آنتی بیوتیک ها، سیر دارای قدرت صد برابر بیشتر برای مبارزه با مسمومیت غذایی است. دمنوش تهیه شده از سیر برای درمان بسیاری از انواع بیماری های عفونی و جدی مفید است. اجازه دهید، طرز تهیه و مزایای دمنوش (چای) سیر و زنجبیل را شرح دهیم.

دمنوش سیر و زنجبیل

دمنوش سیر و زنجبیل

طرز تهیه دمنوش (چای) سیر و زنجبیل

سیر آنتی بیوتیک نامیده می شود و بدن را از بسیاری از بیماری ها، محافظت می کند. سیر دارای یک عنصر به نام آلیسین است، که میکروب ها را از بین می برد. حتی میکروب هایی که توسط آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین نابود نمی شوند، با مصرف منظم سیر از بین می رود.

تهیه دمنوش سیر آسان است. ابتدا یک لیوان آب را بجوشانید. در حالی که آب روی حرارت است و می جوشد چند قطعه زنجبیل و دو حبه سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته و بعد از 15 دقیقه حرارت ملایم، گاز را خاموش کنید. پس از گذشت 5 دقیقه و خنک شدن دمنوش، آن را صاف کنید. حالا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به آن اضافه کنید. همچنین، می توانید از برگ های تازه نعنا در دمنوش خود استفاده کنید. به دلیل استفاده از آب لیمو، بوی سیر کاهش می یابد. این دمنوش بسیار مفید است و خطر ابتلا به انواع بیماری ها را کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید: روش تهیه چای پرخاصیت جینسینگ و جعفری

 

خواص درمانی دمنوش (چای) سیر زنجبیل

جهت کاهش وزن و چاقی مفید است

دمنوش سیر باعث کاهش وزن و چاقی می شود و تناسب اندام و سلامت بدن را تضمین می کند. همان طور که می دانید، چای عسل و لیمو سوخت و ساز بدن را تسریع می بخشد و به تدریج باعث کاهش چربی اضافی بدن می شود. حال، آنتی اکسیدان های موجود در سیر و زنجبیل این روند را تسریع می بخشند و بدن را در برابر بیماری ها و عفونت های مختلف حفظ می کنند.

برای درمان غلظت خون و فشار خون موثر است

سیر نیز برای افرادی که غلظت خون دارند، مفید است. سیر جریان خون مناسب در بدن را حفظ می کند. در واقع به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند. علاوه بر رقیق کردن خون، فشار خون را نیز کنترل می کند.

جهت تسکین دندان درد استفاده می شود

دمنوش سیر خیلی سریع به تسکین دندان درد کمک می کند. بدین منظور، هنگام تهیه دمنوش سیر، سه تا چهار جوانه گل میخک را به همراه سیر و زنجبیل به آب اضافه کنید. میخک و سیر هر دو حاوی خواص ضد درد دارند و به عنوان مسکن استفاده می شوند.

از انواع سرطان جلوگیری می کند

یکی از خواص سیر این است که، سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. با توجه به آنتی اکسیدان موجود در سیر، این دمنوش در جلوگیری از بیماری های جدی مثل سرطان موثر است. بسیاری از پزشکان و متخصصان، سیر را برای جلوگیری و درمان سرطان لوزالمعده، سرطان پستان، سرطان پروستات و غیره توصیه می کنند.

برای دیابت مفید است

دمنوش سیر از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند زیرا میزان کلسترول بدن را کاهش می یابد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان هایی که در سیر و زنجبیل وجود دارند، در ساختن انسولین کمک می کنند. علت اصلی دیابت، کاهش میزان انسولین خون است. بنابراین، استفاده منظم از این دمنوش، دیابت را کنترل می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سیر را با خواص پایین آورنده فشار خون، تنظیم کننده قند خون و چربی خون، ضد مسمومیت حاصله از نیکوتین سیگار و آلودگی هوا، ضد چاقی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. هموس
    12 آبان 1401

    طرز تهیه هموس بعد از این که گفتید نخود برزید غدا ساز بعد گفتین بجوشه متوجه نشدم.دقیق توضیح بدید.ممنون دمنوش سیر ورنجبیل عالی بود دیشب بدن درد داشتم چون آنفولانزا گرفتم خیلی آروم شدم ممنون از مطالبتون

    • عطارک
      12 آبان 1401

      درود بر شما

      از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و پیروز باشید????

  2. مستانه
    21 اردیبهشت 1400

    جالب بود

  3. سعیده محمدی
    30 فروردین 1400

    برای دوران کرونا حتما استفاده کنید خیلی خوبه

  4. عمران
    28 آذر 1399

    من مدتی هست که مقاله های سایت رو دنبال می کنم و از نسخه ها و نکته هایی آن استفاده میکنم. خسته نباشید کارتون عالیه

  5. کاکتوس
    25 تیر 1399

    برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا خیلی عالیه

  6. صوفیا
    3 تیر 1399

    خیلی هم عالی

0