topNotif

درمان یبوست به کمک انجیر

5155 بازدید
05 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

درمان یبوست به کمک انجیر

خواص انجیر

انجیر یک میوه فصلی محبوب محسوب می شود. درختان انجیر در بعضی از مناطق آسیا، به ویژه در اطراف دریای مدیترانه کشت داده می شود. محبوبیت رو به رشد این میوه برای قرن ها باعث شده که امروزه در بسیاری از نقاط جهان، کشت شود. انجیر به رنگ های بنفش، سبز و در رنگ های مختلف دیگر یافت می شود. انجیر میوه ای شیرین و آبدار با دانه های کوچک است. در هند، این میوه های شیرین و آبدار را عمدتا به صورت خشک استفاده می کنند، اما بسیاری از مردم دوست دارند آن را به عنوان یک میوه تازه مصرف کنند. انجیر تازه در مقایسه با انجیر خشک، حاوی کالری و قند کمتری است که برای بیماران دیابتی مفید و ایمن است.

درمان یبوست به کمک انجیر

درمان یبوست به کمک انجیر

 

از سوی دیگر، میزان کلسیم موجود در انجیر خشک بیشتر است. انجیر خشک حاوی 13 میلی گرم کلسیم است. علاوه براین، منبع خوبی از ویتامین آ، ب و مواد معدنی (فسفر، آهن، پتاسیم) می باشد. یکی دیگر از عواملی است که انجیر در میان متخصصان تغذیه، از اهمیت زیادی برخوردار است، وجود فیبر بالا در آن است. غذاهای غنی از فیبر به کنترل سطح قند خون و حفظ سطح کلسترول کمک می کنند. خوردن چنین میوه ای باعث می شود، که شما احساس گرسنگی نکنید. همچنین به کاهش وزن کمک می کند. فیبر نیز در حفظ سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید است. شاید به این دلیل است که، یکی از معتبرترین و قدیمی ترین داروهای خانگی برای درمان یبوست در هند، انجیر خیسانده شده است.

درمان یبوست به کمک انجیر

یبوست به عنوان یک شرایط دشوار در پاک شدن روده، تعریف شده است. به زبان ساده تر، داشتن مشکل دفع مدفوع نشانه ای از یبوست است. با توجه به مطالعه انجام شده در هند، حدود 22 درصد از افراد از یبوست رنج می برند. یبوست یک مشکل عمده در سلامت بدن است،که اگر درمان نشود می تواند منجر به بواسیر، خارش، درد و حتی خونریزی شود. از سوی دیگر، یبوست را می توان تا حدی با داروهای خانگی درمان کرد. خیساندن انجیر خشک شده در 2 تا 3 لیتر آب در شب، می تواند یبوست را تسکین دهد.

انجیرها یک منبع فوق العاده از فیبر هستند. اگر غذاهای غنی از فیبر را برای حفظ یک سیستم گوارش سالم استفاده کنید، به نوبه خود در کاهش احتمال ابتلا به یبوست موثر است. فیبر، مدفوع بدن را در یک مکان جمع می کند، آن را نرم تر می کند و در از بین بردن یبوست کمک می کند. انجیر یکی از بهترین مواد طبیعی می باشد که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. هر دو انجیر خشک شده و پخته شده منبع منحصر به فرد فیبر هستند که می تواند در از بین بردن سایر مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر با یبوست کمک کند.

 

همچنین بخوانید: درمان یبوست با گیاه فلوس

 

انجیر خیسانده در درمان یبوست مفید

کارشناسان می گویند در خوردن انجیر خشک هیچ آسیبی وجود ندارد. انجیر یک منبع قدرتمند فیبر است. معمولا دو نوع فیبر وجود دارد. فیبر محلول و فیبر نامحلول. وقتی انجیر ها را در آب قرار می دهید، فیبر محلول شکسته می شود و هضم آسان می شود.

طرز استفاده انجیر برای درمان یبوست

2 تا 3 انجیر خشک را در آب خیس کنید و آنها را به مدت یک شب بگذارید. آن ها را صبح بخورید. اگر شما یک نتیجه بهتر می خواهید، هر روز صبح خود انجیر خیس شده و آب آن را بخورید. برای مداوای طولانی مدت یبوست، لازم است که غذاهای غنی از پروتئین سالم مانند غلات، سبزیجات، میوه ها و سالاد با رژیم غذایی سالم مصرف کنید و از مصرف مواد غذایی مانند الکل، غذای سرخ شده، غذاهای فست فود و غیره اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد یبوست را با خواص کنترل و درمان بواسیر، درد بواسیر، رفع یبوست، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0