topNotif

موثرترین و بهترین درمان گیاهی میگرن و سردرد

3586 بازدید
18 تیر 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

با درمان گیاهی میگرن و سردرد آشنا شوید

درمان سردردهای میگرنی

درمان گیاهی میگرن و سردرد

درمان گیاهی میگرن و سردرد

 

روغن اسطوخودوس

این گیاه نه تنها بوی خوبی دارد؛ بلکه به ‌عنوان یک داروی خانگی برای درمان سردردهای میگرنی هم مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید این روغن را به ‌طور موضعی هم مصرف کنید.

نکته: این روغن را نباید بخورید و مصرف آن به صورت موضعی یا تنفسی توصیه می‌شود. همچنین می توانید از عرق اسطوخودوس هم استفاده کنید.

شیوه مصرف: این روغن را روی پیشانی‌تان بمالید یا بوی آن را استنشاق کنید. دو تا سه لیوان آب معمولی را بجوشانید سپس دو یا چهار قطره از روغن را داخل آن بریزید و بخارش را تنفس کنید.

بابونه

چای بابونه یکی دیگر از داروهای گیاهی مورد توجه افراد مبتلا به میگرن است که به آرامش و خواب بهتر این افراد کمک می‌کند. بابونه استرس‌های وارد شده به سیستم عصبی را آرام می‌کند. بنابراین افراد مبتلا به میگرن باید چای بابونه را به‌ عنوان یک نوشیدنی همیشگی در رژیم‌ غذایی‌شان داشته باشند. این چای برای کودکان هم ضرری ندارد.

شیوه مصرف: نصف فنجان عرق بابونه را به همراه چای میل نمایید.

زنجبیل

معمولا از این گیاه برای خوش طعم کردن غذا استفاده می‌شود، اما گذشته از این، زنجبیل می‌تواند برای درمان حالت تهوع ناشی از سردردهای میگرنی موثر باشد. علاوه بر این گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش مهمی دارد. نکته مهم این‌که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن با ضد دردهای شیمیایی برابری می‌کند.

شیوه مصرف: می‌توانید یک تکه زنجبیل تازه را داخل یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید ده دقیقه بماند. اگر زنجبیل تازه در اختیار ندارید؛ با شروع نشانه‌های میگرن، حدود نصف فنجان عرق زنجبیل را در آب گرم ریخته و بنوشید.

 

همچنین بخوانید:  تسکین دردهای میگرن با بادام

 

سنبل‌الطیب

از ترکیب سنبل‌الطیب و گل گاوزبان به عنوان داروی گیاهی آرامبخش استفاده می‌‍‌شود. اما گذشته از آن، دمنوش این گیاه به تنهایی باعث فروکش کردن سردردهای شدید می‌شود که می‌توانید به‌عنوان یک مسکن گیاهی از آن استفاده کنید.

شیوه مصرف: ریشه خشک شده این گیاه را بشویید. سپس آن را داخل قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. بگذارید سنبل‌الطیب 15 تا 20 دقیقه دم بکشد تا ترکیبات تسکین‌دهنده آن وارد آب شود. حالا با خیال راحت آن را بنوشید تا سردردتان آرام شود. برای داشتن طعم بهتر می‌توانید به آن لیمو عمانی هم اضافه کنید. بهتر است این گیاه دارویی را جایی قرار دهید که از نور و حرارت دور باشد.(ضمناَ می توانید از عرق زنجبیل هم استفاده کنید)

نعنا

نعنا ترکیب‌های فعالی به نام منتول دارد که همین ترکیب باعث کنترل سردرد در افراد مبتلا به میگرن می‌‌شود. روغن نعنا هم برای درمان سردرد مناسب است. کافی‌ است مقداری از آن را روی پیشانی‌تان بمالید. وقتی روغن نعنا را به این شیوه روی پیشانی می‌مالید، منتول در کاهش دردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. این گیاه خاصیت بازکنندگی رگ‌های خونی را دارد. به ‌این ‌ترتیب خون در سر بهتر به جریان درمی‌آید.

شیوه مصرف: نصف فنجان عرق نعنا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. می‌توانید برای خوش‌ طعم شدن، کمی نبات نیز به آن اضافه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سنبل ختائی را با خواص پاک کننده کلیه و جلوگیری کننده از انسداد کبد، محرک و نرم کننده سینه، مقوی و مفید برای روماتیسم، تصفیه کننده خون و بازکننده قاعدگی، ضد تشنج و نیرو دهنده، بادشکن و مقوی معده، خلط آور و هضم کننده غذا، التیام بخش زخم های داخلی و آرام کننده سیستم اعصاب، خون ساز و ضد تب، ضد میگرن و مسکن سرفه های مقاوم، ضد آسم و تسکین دهنده دردهای عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. نیما
    30 دی 1396

    با سلام مرسي از مطالب سايتتون خيلي مفيد بود من از قرض اکتوپين استفاده ميکنم فقط ترجيحا با غذا بخوريد که مشکلات گوارشي پيدا نکنيد

0