topNotif

درمان گیاهی خونریزی و التهاب های لثه

2815 بازدید
23 مهر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

درمان گیاهی خونریزی و التهاب های لثه با روشی آسان

خونریزی و التهاب های لثه

شایع ترین علت زخم یا خونریزی لثه و التهاب لثه، رسوب جرم دندانی است. این توصیه قدیمی که شخص دندان ها را صبح و قبل از خواب مسواک بزند و بعد از هر وعده غذا دهانش را بشوید یک قاعده طلایی است که باید همیشه رعایت شود.

درمان گیاهی خونریزی و التهاب های لثه

درمان گیاهی خونریزی و التهاب های لثه

 

علت و علایم خونریزی و التهاب های لثه

وقتی که شما چیزی می خورید، دندان ها غذا را قبل از این که قورت دهید می جوند. برخی از تکه های غذا ممکن است در شکاف های کوچک و یا در پایه دندان ها باقی بماند. اگر از دست این تکه ها توسط مسواک زدن به دندان ها، نخ کشیدن بین دندان ها و غرغره کردن دهان شویه ها بعد از هر وعده غذا خلاص نشوید روی هم جمع می شوند و سفت می شوند و تشکیل جرم می دهند. آن ها محل اتصال دندان به لثه را شل می کنند.

این ناحیه شل شده باکتری ها و سایر میکرو ارگانیسم ها را به خودش جذب می کند و منجر به التهابی خفیف، متوسط و یا شدید می شود. این امر موجب درد و حتی گاهی اوقات در حالی که دندان ها را مسواک می زنید موجب خونریزی لثه ها می شود. تنفس بد، دندان ها را شل و حفره های دندان ها همه با این مشکل همراه هستند. شیرینی ها و غذای سرشار از قند آن را بد تر می کند.

کمبود ویتامین، کم خونی، اختلالات حساسیتی، واکنش های دارویی و یک سری اختلالات خونی از جمله علت های دیگر هستند.

نکته: حتما در صورت خونریزی شدید لثه و طولانی شدن مدت التهاب، به دندان پزشک مراجعه کنید.

 

همچنین بخوانید: گیاهان دارویی برای تقویت لثه و دندان

 

درمان گیاهی خونریزی و التهاب های لثه

  1. یک قاشق غذا خوری روغن خردل را با یک قاشق چای خوری نمک معمولی مخلوط کنید. دست های خود را به خوبی بشویید و با انگشت اشاره خود مقدار کمی از این مخلوط را بردارید و به آرامی لثه های خود را در خط بالا، پایین و دایره ای ماساژ دهید. این کار را به مدت سی ثانیه انجام داده و پس از آن با آب گرم دهان را بشویید. این کار را هر روز دو تا سه بار انجام دهید.
  2. نصف قاشق چای خوری زاج سفید را آسیاب کرده تا نرم شود سپس چند قطره روغن خردل را به آن اضافه کنید. اکنون از این مخلوط برای ماساژ دادن لثه ها استفاده کنید. با آب گرم دهان را بشویید و حداقل دو بار در روز این کار را تکرار کنید.
  3. یک دمنوش گیاهی از برگ های حنا درست کنید و به عنوان دهان شویه از آن استفاده کنید.
  4. پوست درخت اقاقیا خاصیت انعقاد کنندگی خون دارد. یک دمنوش نشاط آور است و طعم شیرینی را در دهان بر جا می گذارد.
  5. زاج سفید را در یک ماهی تابه نچسب بسوزانید. این توده سوخته شده را پودر کنید. مقدار کمی از آن را به عنوان یک پودر دندان جهت ماساژ دادن لثه استفاده کنید. با آب دهان را بشویید. این کار را روزانه یک یا دو بار انجام دهید. این دارو حالت اسفنجی بودن لثه ها را کاهش داده و دندان درد را التیام می دهد. زاج سفید هم یک انعقاد کننده خون است.
  6. یک قاشق چای خوری روغن کرچک را با کمی پودر کافور مخلوط کرده و لثه را به آرامی با آن ماساژ دهید. سپس دهان را با آب گرم بشویید.
  7. برای درست کردن یک دهان شویه آرام بخش جهت زخم های لثه، ده تا پانزده برگ اکالیپتوس را در یک لیتر آب بجوشانید. پنج دقیقه در حالت جوش نگه دارید و سپس از روی حرارت بردارید. روی آن را بپوشانید و بعد از چند دقیقه آن را صاف کنید و به آن دو تا سه قطره روغن گل میخک اضافه کنید. به جای روغن گل میخک می توانید شش تا هفت عدد گل میخک را که تازه است به آن اضافه کنید و دوباره این مخلوط را بجوشانید. این مخلوط را صاف کرده و سرد کنید و به عنوان یک دهان شویه بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید. این دارو را می توانید برای سه روز در یخچال نگه دارید.
  8. زیتون تلخ نرم یا شاخه های کوچک اقاقیا را می توان مانند مسواک استفاده کنید. این شاخه ها را تا زمانی که نرم شود، بجوید. این کار حدود پنج دقیقه زمان می برد. پس از این که تکه های چوب را بیرون انداختید، دهان را بشوید. این شاخه ها یک ماده ضد عفونی کننده محسوب می شوند که برای ماساژ دادن لثه و عمل جویدن عالی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نعنا فلفلی را با خواص مقوی معده، کاهش وزن، ضد درد و اسپاسم، رفع بوی بد دهان، کاهش استرس و خستگی و افزایش انرژی، درمان بی خوابی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0