topNotif

درمان گیاهی اسهال با 12 نسخه، به توصیه اطبا بزرگ در طب سنتی

6068 بازدید
25 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درمان گیاهی اسهال با 12 نسخه، به توصیه اطبا بزرگ در طب سنتی

به دفع مکرر مدفوع شل، اسهال گفته می شود. اسهال می تواند حاد یا مزمن بوده و باعث ناراحتی جسمی جدی شود. اسهال یک بیماری سیستم گوارشی است که در پی آن دفع مدفوع به دفعات تکرار می شود و مدفوع حالت آبکی دارد. این مشکل سبب از بین رفتن آب بدن می شود و فرد مبتلا باید در صدد جبران آب دست رفته باشد. جهت درمان اسهال تغذیه و مصرف مایعات و دارودرمانی از اهمیت بالایی برخوردار است اما، در این بین از مصرف گیاهان دارویی جهت کنترل و درمان اسهال عافل نشوید. بدین منظور قصد داریم در این مقاله، درمان گیاهی اسهال با نسخه به توصیه اطبا بزرگ در طب سنتی را بررسی نماییم.

 

درمان گیاهی اسهال با 12 نسخه، به توصیه اطبا بزرگ در طب سنتی

درمان گیاهی اسهال با 12 نسخه، به توصیه اطبا بزرگ در طب سنتی

 

علل و علایم بیماری اسهال

اسهال می تواند به دلیل بی احتیاطی در رژیم غذایی، عدم تحمل غذایی یا یک عفونت ویروسی و باکتریایی مربوط به دستگاه گوارش ایجاد شود. اما اصلی ترین علت اسهال، عفونت روده است. گاهی اوقات اضطراب و استرس نیز نقش مهمی در بروز چنین مشکلی دارد. تغییر محل زندگی، مسافرت کردن به جای جدید، تغییرات آب و هوایی نیز ممکن است باعث اسهال شود. به علاوه، بیماری های خاصی چون التهاب روده، کم کاری تیروئید، مصرف داروهای خاص و ملین و در نهایت عدم تحمل لاکتوز، می تواند از دیگر دلایل ایجاد اسهال شود.

اسهال ممکن است که با استفراغ همراه باشد که پیامد یک عفونت است. سایر ناخوشی ها که ممکن است همرا اسهال باشد عبارتند از: سر درد، بی اشتهایی، حالت تهوع، درد شکم و احساس ضعف و بی قراری.

درمان گیاهی اسهال با 12 نسخه

نسخه اول

١٠٠ گرم زنجبيل، ١٠ گرم فلفل، ٣٠ گرم قارچ چمني، ٢٠ گرم مغز ميوه كاجيره، ٥٠ گرم ريشه غازياغي، آسياب کرده و با مقدار كافي عسل مخلوط كنيد در طي روز به تدريج در چندين نوبت ميل كنيد.

نسخه دوم

٥٠ گرم زيره كرماني، ٣٠ گرم زنجبيل ٤٠ گرم سورنجان را آسياب كنید. جهت درمان گیاهی اسهال هر روز در سه تا چهار نوبت يك قاشق مرباخوري از مخلوط آن ها را در دو قاشق عسل مخلوط نموده و ميل كنيد.

نسخه سوم

٣٠ گرم انزورت و ٥٠ گرم كندر را آسياب نموده و روزانه در سه نوبت يك چهارم قاشق چاي خوري از آن را در يك قاشق روغن گردو مخلوط نموده و ميل كنيد.

نسخه چهارم

٥٠ گرم سورنجان، ١٠٠ گرم شاهتره، ١٠ گرم فلفل، ٤٠ گرم زنجبيل، ٣٠ گرم رازيانه شامي، ٥٠ گرم فندق، ٢٠ گرم تخم هويج را به خوبی آسياب کنید. روزانه در سه نوبت يك چهارم قاشق چاي خوري از آن را با كمي عسل مخلوط نموده و جهت درمان گیاهی اسهال میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  درمان استفراغ با نسخه های گیاهی در طب سنتی

 

نسخه پنجم

٢٠ گرم هندوانه ابوجهل و ٤٠ گرم سورنجان را آسياب كرده و هر روز در سه نوبت يك چهارم قاشق چاي خوري از آن را در يك ليوان آب و يك قاشق غذاخوري شكر مخلوط نموده و ميل كنيد.

نسخه ششم

١٠٠ گرم شويد خشك، ١٠ گرم انزورت قرمز، ٣٠ گرم سورنجان را آسياب كرده و روزانه سه بار يك قاشق مرباخوري از آن را در يك قاشق غذاخوري روغن گردو مخلوط كرده و ميل كنيد. این نسخه یکی از بهترین درمان گیاهی اسهال می باشد.

نسخه هفتم

٥٠ گرم زنبق، ٥٠ گرم بذر خربق سياه، ٥٠ گرم سقمونيا (محموده)، ٣٠ گرم شير گياه، ٥٠ گرم زوفا، ٥٠ گرم كلم خرد شده را آسياب کنید. هر روز در سه نوبت يك قاشق مرباخوري را در يك ليوان آب حل كرده و ميل كنيد.

نسخه هشتم

١٠ گرم ميخك، ٢٠ گرم مرمكي، ٢٠ گرم عود الصليب، ٣٠ گرم بذر شويد، ٥٠ گرم مريم نخودي و ٢٠ گرم زرآوند را آسياب كرده و هر روز در سه نوبت يك قاشق مرباخوري از آن را در يك قاشق غذاخوري عسل حل نموده و ميل كنيد.

نسخه نهم

جهت درمان گیاهی اسهال 100 گرم ماش، ٣٠ گرم كوشنه و ١٠ گرم سداب را آسياب كنيد. به منظور درمان اسهال، روزانه در سه نوبت به ميزان يك قاشق مرباخوري از اين پودر آسياب شده را در يك ليوان آب حل كرده و مصرف كنيد.

نسخه دهم

٣٠ گرم ريوند چيني، ٢٠ گرم عود الصليب، ١٠ گرم مرمكي، ٣٠ گرم سنبل الطيب، ١٠ گرم ميخك و ٢٠ گرم زرآوند را آسياب كنيد. سپس، اين پودر را با مقداري عسل مخلوط كرده و سه بار در روز به ميزان يك قاشق مرباخوري ميل كنيد.

نسخه يازدهم

٥٠ گرم ميوه خشك شده سرو كوهي را آسياب كرده و در ١٠٠ سي سي روغن كنجد مخلوط كنيد. اين مخلوط را هر روز در سه نوبت به مقدار يك قاشق مرباخوري جهت درمان گیاهی اسهال استفاده كنيد.

نسخه دوازدهم

١٠٠ سي سي روغن گاو، ٥٠ سي سي سرکه و ١٠٠ گرم عسل را مخلوط كرده و هر روز در سه نوبت صبح، ظهر و عصر به ميزان يك قاشق مرباخوري ميل كنيد.

نکته: این نسخه ها جهت کنترل و درمان اسهال ارائه شده است اما، قبل از مصرف این نسخه ها به پزشک مراجعه کرده و علت اسهال را شناسایی کنید. از مصرف این گیاهان دارویی بدون مشورت پزشک خودداری فرمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق نعنا را با خواص تقویت کننده دستگاه گوارش، ضد اسهال، بادشکن، برطرف کننده ناراحتی معده، رفع دل درد و دلپیچه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0