topNotif

درمان های گیاهی برای آنژین

2532 بازدید
24 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

هر آنچه که باید درباره بیماری آنژین (Angina) بدانیم

در این مقاله شما را با درمان های گیاهی برای آنژین آشنا خواهیم کرد. آنژین، ورم گلو، درد گلو و تورم لوزتین بیشتر در زمستان و در اثر سرماخوردگی عارض می شود و با زکام و سردرد و تب و درد استخوان و کوفتگی بدن همراه است. لوزتین بزرگ و سرخ رنگ می شود و گاهی لکه های سفید چرک روی آن ها ظاهر می گردد. می توان از داروهای گیاهی جهت درمان استفاده کرد که به شرح زیر می باشد :

  • آویشن : آویشن تازه یا خشک آن را به لحاظ خاصیت ضدعفونی در عفونت های ریوی، آنژین، درد دل و ورم امعا مصرف می کنند.
  • ترب سیاه : ترب سیاه ضد اسکوربوت (کمبود ویتامین ث) است و برای دردهای انسداد مجاری تنفس، احتقان خون و آنژین و غیره مصرف آن تجویز شده است.
  • برگ های تازه توت فرنگی : جوشانده برگ تازه توت فرنگی به مقدار یک مشت در نیم لیتر آب علیه اسهال و کلیه و غیره مصرف می شود و همچنین در آنژین آن را به طور غرغره استعمال می کنند.
  • جوشانده برگ ازگیل : اگر مبتلا به گلو درد و یا آنژین شده اید هر روز سه بار با جوشانده برگ ازگیل قبل از سرد شدن غرغره کنید.
  • درمان گلودرد با کرفس : آب خام کرفس را بگیرید و با آب لیموی ترش تازه مخلوط کنید و وقتی مبتلا به گلودرد، شدید و یا لوزه های شما ورم کرد هر روز چند بار با آب کرفس خام و لیمو غرغره کنید.

 

درمان های گیاهی برای آنژین

درمان های گیاهی برای آنژین

درمان آنژین و گلودرد با اسطوخودوس و بنفشه و ریحان

گل اسطوخودوس :

ده تا پنجاه گرم گل اسطوخودوس را که خشک شده باشد در یک لیتر آب جوش دم کنید و دوازده دقیقه بگذارید بماند تا دم بکشد. بعد آن را صاف کنید و با عسل شیرین سازید و هر روز در فاصله ی هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید. دم کرده ی گل اسطوخودوس برای دردهای گلو، آنژین، ورم حنجره و گرفتگی صدا، ورم لوزه ها مفید و موثر است.

بنفشه :

بنفشه اگر تازه باشد، سینه را پاک کرده و آنژین را درمان می کند.

ریحان :

کسانی که به گلو درد و آنزین مبتلا شده اند باید پنجاه گرم ساقه های ریحان را که دارای برگ و گل است در یک لیتر آب جوش، دوازده دقیقه دم کنند بعد آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنند و هر روز چند بار با این دم کرده غرغره کنند.

 

همچنین بخوانید: درد آنژینی (درد قفسه سینه) و راه های کاهش علایم آن

 

یکی دیگر از بهترین روش های درمانی آنژین جوشانده جو است :

جوشانده جو به صورت غرغره بهترین دوای گلو درد از این قرار است : بیست گرم جو پوست کنده را در یک لیتر آب سرد بریزید و ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا به جوش بیاید همین که به جوش آمد آب آن را دور بریزید و دوباره یک لیتر آب روی جو پوست کنده در همان ظرف بریزید و دوباره ظرف محتوی آن را روی آتش بگذارید تا به جوش آید و یک ربع ساعت بجوشد بعد آن را از پارچه نازکی عبور داده و صاف کنید و به صورت محلول گرم یا ملایم هر روز سه یا چهار بار غرغره کنید.

شلغم :

وقتی سرما خوردید و یا لوزه های شما ورم کرد و یا آنژین و گلودرد داشتید، شربت شلغم مصرف کنید.

طرز تهیه شربت شلغم

برای تهیه ی شربت شلغم، وسط یک شلغم را گود کنید و در گودی آن شکر بریزید و بگذارید مدتی بماند تا آب در آن جمع شود، وقتی آب جمع شد با قاشق بردارید و مصرف کنید. مربای شلغم هم برای انواع گلودرد مفید است که برای تهیه آن یک کیلو شلغم رنده شده را با همان مقدار شکر یا عسل مخلوط و بپزید، شربت و مربای شلغم برای درمان گلو درد فوق العاده مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بنفشه را با خواص تسکین سر درد، ضد میگرن، رفع بی خوابی، ضد سرفه، تسکین آسم و برونشیت، تسکین سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    26 بهمن 1402

    سلام برای ورم لوزه لوزه های کنار گلو جوشانده جو خوبه

    • عطارک
      1 اسفند 1402

      عرض ادب و احترام

      دلیل ورم چی هست و چند روز ورم دارید؟

      شاد و سلامت باشید.

0