topNotif

درمان مشکلات گوارشی با رایحه درمانی

2345 بازدید
03 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

درمان مشکلات گوارشی با رایحه درمانی (آروماتراپی)

مراقبت از جسم با آروماتراپی (رایحه درمانی) یک روش موثر و خوشایند در درمان بیماری های گوارشی است. ایجاد یک فضای صلح آمیز و اختصاص دادن زمانی مخصوص به کار در تخفیف تنش و استرس روزانه به شما کمک می کند.

هنگام درمان اختلالات گوارشی، تسکین درد یا علایم آن همیشه کافی نیست. تقویت محیط با عطر و بوی خوش می تواند به بهبود سلامت عمومی نیز کمک کند. روغن های معطر می توانند بر خلق و خوی فرد تاثیر بگذارند و درد را تخفیف دهند. همچنین اضطراب را کاهش می دهند و آرامش را فراهم می آورند. بوی خوش به هنگام استشمام روی دستگاه عصبی اثر می کند و اعضای گوارشی را تحریک می کند.

عطرهای شفابخش :

روغن های معطر خالص ترین شکل روغن های گیاهی اند که می توان استفاده کرد، با این وجود روغن های معطر به صورت بخور و شمع های آروماتراپی مصرف درمانی نیز دارند. برای بخور بهترین روغن ها عبارتند از : روغن معطر درخت عرعر و اکالیپتوس و برای شمع لیمو و اسطوخودوس بسیار مفید هستند. با این حال، اگر از ظرف سفالی برای گرم کردن روغن های آروماتراپی استفاده می کنید سنبل با ریحان بهترین اند. برای درمان یا پیشگیری از بیماری های گوارشی تمرکز روی شکم ضروری است.

فیلسوف های شرقی شکم را به عنوان مرکز انرژی تحت عنوان چاکرای شبکه خورشید می شناخته اند. تنفس همراه با تمرکز روی چاکرا نیز دارای اثرات درمانی است.

درمان مشکلات گوارشی با رایحه درمانی

درمان مشکلات گوارشی با رایحه درمانی

ماساژ با روغن های معطر :

شما یا فرد دیگری می توانید با استفاده از روغن های معطر مخصوص بیماری های گوارشی ناحیه شکم را ماساژ دهید. روغن های معطر موجب می شوند که ماساژ احساس بهتری در فرد ایجاد کند و نتایج آن را بهبود می بخشند و به علت بوی خوشی که از آنها متصاعد می شود اثرات پایداری از خود به جای می گذارند و با پوست درهم می آمیزند.

حمام های تسکین بخش :

غوطه ور شدن در آب ولرمی که چهار تا شش قطره روغن معطر به آن اضافه شده است را می توان جایگزین تمامی روش های درمانی دیگر کرد. با غوطه ور شدن در آب درد را از خود دور می کنید، این روغن ها روی پوست اثر می کند و بوی خوش آنها گردش خون را تحت تاثیر قرار می دهد. این حمام ها نیز مانند انجام ماساژ اثر مستقیم دارند در عین حال بوی خوشی از خود در هوا به جا می گذارند و موجب نرمی پوست و شلی بدن می شوند. جهت اطمینان از پخش شدن روغن در آب چند قطره شیر به آب حمام اضافه کنید.

ماساژ موثر : برای تسکین درد شکم و در موارد مسمومیت غذایی خفیف، با استفاده از روغن یلانگ یلانگ شکم را به نرمی ماساژ دهید.

 

همچنین بخوانید:  فواید جالب رایحه درمانی

 

احساس رضایت و بهبودی !

حمام های زیر برای تسکین بیماری ها و مشکلات خاص گوارشی ایده آل هستند :

برای معده درد : استحمام با روغن های سنبل، بومادران و بهارنارنج برای رفع درد معده مفید هستند.

برای تهوع : به آب حمام روغن مرزنگوش، ترنج و بادرنجبویه اضافه کنید تهوع را از بین می برند.

برای یبوست : بهترین اسانس های مورد استفاده عبارتند از روغن درخت عرعر و شمعدانی عطری که یبوست را رفع می کنند.

برای اسهال : با استفاد ه از روغن های مرزنگوش، بابونه رومی و بومادران حمام کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بابونه را با خواص درمان مشکلات گوارشی، ترمیم زخم، درمان استرس و اضطراب، درمان بی خوابی، ضد التهاب و تسکین دردهای مفصلی، درمان بثورات پوستی،  ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0