درمان مشکلات شنوایی به کمک گیاهان دارویی و نسخه های درمانی

3023 بازدید
21 دی 97
بهاره
,,

درمان مشکلات شنوایی به کمک گیاهان دارویی و نسخه های درمانی

گوش یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می شود که وظیفه حس شنوایی را بر عهده دارد. صداها در نتیجه ارتعاش هوا به وجود می آیند و به شکل امواج صوتی به گوش می رسند. ارتعاشات توسط گوش تشخیص داده می‌شود و با رشته‌های عصبی به مغز منتقل می‌شود. امواج صوتی بر حسب تعداد، میزان، درجه، شدت و ضعف با هم متفاوتند. گوش به راحتی در معرض آسیب و بیماری قرار می گیرد. بنابراین، باید در مراقبت از آن همواره کوشا بودید. گوش همواره در معرض مشکلاتی چون عفونت، التهاب، کاهش شنوایی، آسیب های عصبی و شنوایی و ناشنوایی است. درمان های گیاهی در طب سنتی همچنان می تواند سبب کاهش این مشکلات شود. در این مقاله به درمان مشکلات شنوایی به کمک گیاهان دارویی و نسخه های درمانی می پردازیم.

 

درمان مشکلات شنوایی به کمک گیاهان دارویی

درمان مشکلات شنوایی به کمک گیاهان دارویی

 

درمان مشکلات شنوایی به کمک گیاهان دارویی

آسیب های شنوایی

یکی از اولین و مهمترین مشکلات شنوایی عفونت است. عفونت به راحتی از طریق دهان و حلق وارد گوش می شود. همچنین می تواند نشانه وجود یک بیماری باشد. عمدتا بیماری هایی مانند سرماخوردگی، گلودرد، التهاب لوزه، سرخک، سینوزیت، مخملک و اوریون ممکن است عوارضی مانند عفونت های شدید، کم شنوایی یا ناشنوایی در گوش ایجاد کند.

از دیگر مشکلات شنوایی می توان به کاهش شنوایی اشاره کرد. کاهش شنوایی یا در صورت عدم ارتباط گوش میانی یا خارجی با گوش داخلی است و یا در صورت بروز اختلالات عصب شنوایی ایجاد می شود. البته نوع دیگری از کاهش شنوایی وجود دارد که مرتبط با سن است. سنگینی گوش و یا پیر گوشی یکی از شایع ترین مشکلات شنوایی در افراد سالمند می باشد که با افزایش سن ایجاد می شود.

درمان عفونت گوش با گیاهان دارویی

نسخه اول

50 گرم شاه زیره و 10 عدد انجیر سفید را به 300 میلی لیتر عسل اضافه کنید. این مخلوط را سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری میل کنید. این نسخه به درمان مشکلات شنوایی مانند عفونت کمک می کند.

نسخه دوم

100 گرم روغن تره کوهی را در 100 گرم سرکه مخلوط کنید. و روزانه در سه نوبت آن را میل کنید.

درمان گوش درد با گیاهان دارویی

نسخه اول

20 عدد بادام پوست کنده، 20 گرم شاهدانه، 10 گرم کندر، یک گرم زعفران، یک گرم بارزد و 5 گرم مرمکی را به یک لیوان سرکه تند اضافه کنید. هر روز در سه نوبت یک قاشق غذاخوری میل کنید. مصرف منظم این مخلوط به درمان گوش درد و سایر مشکلات شنوایی کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی برای تسکین گوش درد

 

درمان سنگینی گوش با گیاهان دارویی

نسخه اول

20 گرم خربق سفید و یک گرم زعفران را به یک لیوان سرکه افزوده و مخلوط نمایید. روزانه در سه نوبت یک قاشق غذاخوری میل کنید.

درمان التهاب گوش با گیاهان دارویی

نسخه اول

20 گرم سقز درخت بنه، 20 گرم میوه غار، 20 گرم مویزک، 20 گرم صمغ عربی، 20 گرم زیره، 5 گرم فلفل، 30 گرم ریشه یا ریزوم (ساقه زمینی) فیل گوش، 10 گرم بارزد، 20 گرم شاه زیره، 10 گرم خاکستر ریش کبر، 5 گرم عاقرقرحا و 20 گرم پیه خوک را به 100 گرم روغن کوهان شتر اضافه کنید. این مخلوط را بر روی موضع ضماد کنید تا التهاب گوش کاهش یابد.

درمان آسيب هاي عمومی شنوايي با گیاهان دارویی

نسخه اول

يك گرم سوسن زرد، ٢٠ گرم خربق سیاه و کمی فلفل سیاه را در عسل مخلوط نموده و روزانه در سه نوبت ميل كنيد.

نسخه دوم

١٠ گرم كندس، يك گرم زعفران، يك گرم سوسن زرد، ١٠ گرم خربق سياه و ٤٠٠ ميلي ليتر آب انگور را با هم مخلوط نموده و جهت درمان مشکلات شنوایی با مقداری عسل مخلوط کرده و روزانه در سه نوبت به مقدار یک فنجان میل نمایید.

نسخه سوم

٢٠ گرم زنبق، ١٠ گرم پيه حنظل، ٢٠ مرم فربيون را به خوبي آسياب كنيد. سپس، کمی عسل اضافه کرده و روزانه در سه نوبت به مقدار يك قاشق مرباخوري ميل كنيد.

نسخه چهارم

100 میلی لیتر روغن سوسن، 50 گرم خرگوشک و 10 گرم سداب را آسیاب نمایید. سپس، روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری استفاده نمایید. این نسخه سبب کاهش مشکلات شنوایی می شود.

نکته: قبل از استفاده از نسخه های گیاهی، به پزشک مراجعه کرده و علت اصلی مشکلات شنوایی خود را شناسایی کنید. سپس، به تشخیص پزشک معالج خود از نسخه های گیاهی استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سداب را با خواص درمان کم شنوایی، رفع گوش درد و عفونت گوش، رفع سرگیجه ناشی از مایع گوش، زیاد شدن عقل، درمان ام اس، صرع، کاهش تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0