درمان فشار خون بدون دارو

1733 بازدید
16 اردیبهشت 97
سمانه

درمان فشار خون بدون دارو !

درمان بدون دارو عبارت است از تغییر در نحوه زندگی و رژیم غذایی که توسط پزشک برای پایین آوردن فشار خون به شما توصیه می شود. بعضی از این تغییرات ممکن است برای شما انجامش سخت باشد با اینحال هر چقدر که این تغییرات برای شما سخت باشد اما ارزشش را خواهد داشت. اگر شما در انجام این تغییرات موفق شوید، فشار خون شما ممکن است بدون استفاده از دارو به وضعیت طبیعی برگردد. راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید به خودتان کمک کنید و واقعا به حالت بهتری تغییر کنید.

کاهش مصرف نمک !

پزشک شما احتمالا توصیه خواهد کرد که مقدار نمک مصرفی روزانه تان را کم نمایید. فقط حدود یک گرم از نمک مصرفی روزانه از طریق نمکی که در سر سفره یا آشپزخانه در غذا ریخته می شود وارد بدن می شود. بقیه نمکی که در روز مصرف می کنیم از طریق غذاهای آماده ای که می خوریم مثل همبرگر، سوسیس، چیپس و غذاهای کنسروی وارد بدن ما می شود.

درمان فشار خون بدون دارو

درمان فشار خون بدون دارو

 

شما می توانید با استفاده نکردن از نمک در سر سفره و در آشپزخانه از مقدار نمک روزانه تان کم نمایید. همچنین به جای استفاده از غذاهای آماده و کنسروی سعی کنید که از گوشت تازه، میوه و سبزیجات تازه استفاده نمایید. استفاده از ادویه جات برای خوش طعم کردن غذا اشکالی ندارد زیرا در آن ها نمک وجود ندارد. عادت کردن به غذا های کم نمک در ابتدا مشکل است اما به تدریج به آن عادت خوهید کرد به طوری که بعد از یک ماه ترجیح خواهید داد که همیشه غذای کم نمک مصرف نمایید، در آن موقع اگر شما یک غذای با نمک معمولی که قبلا مصرف می کردید بخورید به نظر شما آن غذا خیلی شور خواهد بود.

کنترل کردن وزن !

به ازای هر کیلوگرمی که از وزن شما کم می شود، یک میلی متر جیوه هم از فشار خون کاسته خواهد شد. بنابراین اگر فشار خون شما فقط کمی بالاست می توانید با کم کردن وزن تان، فشار خون تان را به حالت طبیعی برسانید. کم کردن وزن آسان نخواهد بود مگر اینکه به توصیه های پزشک تان گوش کرده و خود نیز انگیزه کافی داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:  کنترل فشار خون بالا و کاهش سریع آن با کمک ۱۱ ماده غذایی

 

انجام تمرینات ورزشی !

بررسی دانشمندان ثابت کرده است که تمرینات منظم ورزشی می تواند باعث پایین آمدن فشار خون شود. تمرینات ورزشی باید ابتدا به میزان کم انجام شود و به تدریج افزایش یابد. هیچگاه نباید کسانی که تا به حال ورزش نکرده اند ابتدا ورزش های سخت را انجام دهند، بهتر است که برای خودتان برنامه ورزشی بنویسید و کم کم به شدت تمرینات بیفزایید، هر نوعی از ورزش که انتخاب کنید خوب خواهد بود به شرطی که خودتان را زیاد خسته نکنید.

مصرف پتاسیم !

گرچه شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد وجود مقادیر زیاد پتاسیم در رژیم غذایی می تواند سبب کاهش فشار خون شود اما شما نباید با خوردن نمک های پتاسیم یا قرص های پتاسیم این کار را انجام دهید جای آن میوه و سبزی تازه مصرف کنید.

مشاوره در مورد استرس و فشار عصبی!

مشاور یا روانشناس یا روانپزشک می تواند به کاهش استرس شما کمک کرده و در نتیجه فشار خون تان پایین آورده خواهد شد.

 
 
 
 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بذر کرفس را با خواص محرک، مقوی قلب، بادشکن، مدر و قاعده آور، کاهش فشار خون بالا، رفع اضطراب و بی خوابی، کاهش قندخون، باز کردن عادت ماهیانه، ضد عفونی کننده در موارد برونشیت و آسم،رفع ناراحتی های کبد و طحال، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0