topNotif

درمان عفونت های واژن

14548 بازدید
30 آذر 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

درمان عفونت های واژن و خارش آن با گیاهان دارویی :

 عفونت های واژن بر حسب نوع ترشحات و عامل به وجود آورنده آن به چهار دسته کلی تقسیم می شوند:

عفونت های باکتریایی واژن : تغییر در اسیدی و قلیایی شدن مکرر محیط داخلی واژن و همچنین مقاربت بیش از اندازه، از عوامل مهم به وجود آوردن این عفونت واژنی محسوب می شوند.

عفونت های تریکومونایی واژن : انتقال نوعی انگل بی هوازی به نام تریکوموناس واژینال از راه مقاربت به داخل واژن، عامل اصلی ایجاد این نوع عفونت می باشد و همراه با خارش زیاد در این ناحیه می باشد.

عفونت های کاندیدیایی واژن : سرایت و نفوذ نوعی قارچ به نام کاندیدیا آلبی کانس به داخل واژن به وجود آورنده این نوع عفونت است، 3 عامل در مستعد کردن زمینه ابتلای خانم ها به این عفونت نقش دارند: مصرف آنتی بیوتیک ها، حاملگی و دیابت

عفونت های التهابی واژن : نوعی سندروم بالینی است که با قرمزی منتشر شده در ناحیه واژن و ریزش سلول های سطحی آن و ترشحات فراوان و چرکی از واژن مشخص می شود.

درمان عفونت های واژن

درمان عفونت های واژن

نسخه های گیاهی ضد عفونت و خارش واژن :

محلول ترکیبی شستشوی واژن شاه بلوط :

خانم هایی که به عفونت های رحمی مربوط به رحم و واژن و یا مربوط به تخمدان ها دچار شده اند، برای رهایی از این بیماری از مصرف محلول ترکیبی شستشوی واژن شاه بلوط دریغ نورزند.

ترکیبات : 15 گرم شاه بلوط خشک (نیم کوب شده)، 10 گرم گلنار خشک، 10 گرم چوب درخت گز (نیم کوب شده)، 10 گرم عدس (نیم کوب شده) و یک و نیم لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول شاه بلوط :

گیاهان فوق را مخلوط کرده و در ظرفی لعابی بریزید، سپس آب را نیز اضافه نموده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جوشاندن، آن را صاف کرده و با کمی آب سرد مخلوط نموده و در تشت کوچکی بریزید، سپس درون تشت نشسته و واژن و اطراف آن را با محلول شستشو دهید (حرارت محلول در تشت نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتی گراد باشد).

 

همچنین بخوانید:  محلول های گیاهی شستشوی واژن

 

محلول ترکیبی شستشوی واژن مرزنجوش :

برای رفع التهاب و خارش در ناحیه واژن می توانید از محلول ترکیبی شستشوی واژن مرزنجوش بهره بگیرید.

ترکیبات : 20 گرم مرزنجوش، 15 گرم بادرنجبویه، 15 گرم پونه کوهی، 15 گرم ریشه انجبار، 15 گرم زاج سفید و 2 لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول مرزنجوش :

گیاهان فوق را مخلوط کرده و در ظرفی لعابی بریزید، سپس آب را نیز اضافه نموده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جوشاندن، آن را صاف کرده و با کمی آب سرد مخلوط نموده و در تشت کوچکی بریزید، سپس درون تشت نشسته و واژن و اطراف آن را با محلول شستشو دهید (حرارت محلول در تشت نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتی گراد باشد).

مرهم گل ارمنی :

برای نرم شدن واژن و اطراف آن و همچنین رفع عفونت و خارش آن از مرهم گل ارمنی بهره بگیرید.

ترکیبات : 50 گرم ارمنی، مقداری لعاب تخم ریحان، مقداری لعاب تخم ختمی، مقداری آب نیاز است.

روش تهیه محلول گل ارمنی :

50 گرم گل ارمنی را نرم ساییده و داخل ظرفی بریزید، سپس لعاب تخم ریحان و تخم ختمی را مخلوط کرده و مقداری آب به آن اضافه کرده و پس از خوب هم زدن آن را پودر گل ارمنی مخلوط کرده و به شکل خمیر در آورید سپس روزی 3 مرتبه مقداری از آن را به واژن و اطراف آن بمالید.

درمان عفونت های واژن

درمان عفونت های واژن

مرهم کیسه ای تخم اسفرزه :

جهت نرم شدن واژن و رفع خارش و عفونت آن استفاده مداوم از مرهم کیسه ای تخم اسفرزه در طول شب تا چند شب متوالی بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات : یک قاشق مرباخوری تخم اسفرزه، نصف قاشق مرباخوری تخم ریحان، نصف قاشق مرباخوری تخم شربتی، نصف قاشق مرباخوری تخم ختمی (نیم کوب) یک تکه پارچه چلوار 10 در 10 سانتی متری و کمی شیر گاو تازه نیاز است.

روش تهیه مرهم کیسه ای اسفرزه :

تخم گیاهان فوق را مخلوط کرده و داخل پارچه بریزید، سپس پارچه را جمع کرده و با تکه ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید، بعد آن را به مدت چند دقیقه داخل شیر داغ گذاشته و پس از لعاب دادن و خیس خوردن مدتی صبر کنید تا کمی سرد شود بعد آن را داخل واژن گذاشته و 1 ساعت نگه دارید.

چای طبی سنبل ختایی :

استفاده مداوم از چای طبی سنبل ختایی برای کاهش اکثر مشکلات قاعدگی به ویژه رفع عفونت واژن و خارش آن مفید و موثر است.

ترکیبات : 15 گرم سنبل ختایی، 10 گرم مریم گلی، 5 گرم گیاه هفت بند، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای سنبل ختایی :

گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و در دار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید. در صورت نبودن گیاه هفت بند می توانید از تمشک زمینی استفاده کنید.

سایر نسخه های گیاهی ضد عفونت و خارش واژن !

نسخه یکم :

جهت از بین رفتن عفونت و خارش در ناحیه واژن، 30 گرم پوست انار را در 750 میلی لیتر آب ریخته و 15 دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف نموده و واژن و اطراف آن را با این محلول شستشو دهید.

نسخه دوم :

برای کاهش عفونت های رحمی از جوشانده 25 گرم مازوی خشک در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه بهره بگیرید و واژن را با آن شستشو دهید.

نسخه سوم :

برای از بین بردن ترشحات زیاد در ناحیه واژن و در نتیجه کاهش عفونت آن 40 گرم عدس خام را نرم ساییده و به صورت پودر درآورید و روزی سه مرتبه مقداری از آن را روی واژن و اطراف و داخل آن بپاشید و این عمل را تا بهبودی کامل ادامه دهید.

نسخه چهارم :

برای برطرف نمودن خارش و التهاب واژن، یک کیلو کاهوی تازه را داخل آبمیوه گیری (یا دستگاه پرس کوچک) ریخته و آب آن را بگیرید، سپس روزانه سه مرتبه واژن را با آن شستشو دهید.

 

همچنین بخوانید:  گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم

 

چند نسخه گیاهی دیگر  جهت درمان عفونت های واژن :

نسخه پنجم :

یک استکان آب دم کرده غلیظ بنفشه را با یک استکان عرق کاسنی، مخلوط کرده و همراه با کمی آب سرد داخل تشتی بریزید و درون آن بنشینید و واژن و اطراف آن را با این محلول بشویید.

نسخه ششم :

ازجمله گیاهان مفید جهت رفع خارش واژن، خرفه است، به همین منظور یک مشت برگ خرفه تازه را در یک لیتر آب ریخته و 15 دقیقه بجوشانید، سپس آب آن را با لعاب یک قاشق مرباخوری تخم خرفه در یک استکان آب جوش ریخته، مخلوط کرده و واژن و اطراف آن را با محلول بشویید.

نسخه هفتم :

شستشوی واژن با مخلوط عرق کاسنی و آب جوشانده غلیظ شاهتره به مدت چند روز متوالی اثری قاطع در رفع خارش و التهاب واژن دارد.

نسخه هشتم :

در خصوص بیماری عفونت دهانه رحم، چند دانه انجیر یزدی را در شیره انگور بجوشانید و میل کنید و نصف حبه سیر را در یک استکان شیر جوشانده و صبح ناشتا بنوشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

هواچوبه را با خواص بهبود دهنده زخم ها و سوختگی ها، از بین برنده ورم ها و غده های سخت، مسکن درد مفاصل، مقوی کبد و کلیه و طحال و برطرف کننده مشکلات رحمی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0