درمان عفونت های قارچی زنان

5219 بازدید
07 دی 96
سمانه
,,
آخرین به روزرسانی 19 بهمن 1398

پادزهر های طبیعی برای درمان عفونت های قارچی زنان

کاندیدا آلبیکانس نوعی قارچ است که به طور طبیعی و بدون داشتن زیانی در مهبل (واژن) زنان و روده زنان و مردان رشد می کند. اگر در تعادل و اکولوژی این نقاط بدن در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک اختلالی پیش آید و یا اگر برای مثال فردی به مرض قند مبتلا باشد، در آن صورت احتمال دچار شدن به عفونت های قارچی مهبل بیشتر خواهد بود.

از دیگر عوامل موثر در این رابطه می توان به حاملگی، مصرف قرص های ضد بارداری، شستشو مهبل با مواد شیمیایی، اسپرم کش ها، ایجاد شکاف و بریدگی در دیواره مهبل در اثر استفاده از تامپون، نبود ترشح کافی حین آمیزش و یا گرفتن قارچ از فرد مبتلا، اشاره کرد. این قارچ ها موجب سوزش و خارش در فرد می شود و به ترشحات رنگ سفید و بوی مخمری می دهد. در این جا به توصیه هایی در مورد عفونت های قارچی می پردازیم.

 

درمان عفونت های قارچی زنان

درمان عفونت های قارچی زنان

لباس های آزاد بپوشید

در طول روز از پوشیدن لباس های تنگ یا لباس های تهیه شده از الیاف مصنوعی که مانع از عبور هوا می شوند خودداری کنید. لباس های پلاستیکی، پلی استر و چرمی جزو این لباس ها به شمار می روند. لباس ها را روی هم نپوشید و از تعداد لایه ها بکاهید. هنگامی که به خانه باز می گردید لباس های اضافه را خارج نمایید و در صورت امکان، دامن بپوشید.

از پودرها استفاده نکنید

نشاسته ماده بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر قارچ هاست، از آن جا که ماده اصلی بیشتر پودرهای پس از حمام، نشاسته است با استعمال پودر در واقع به رشد بیشتر قارچ ها کمک کرده اید.

بی بویی برای این موارد بهتر است

از وسایل شخصی فاقد عطر و دئودورانت استفاده نمایید. تامپون ها و نوار بهداشتی های معطر ممکن است باعث تحریک موضع و یا شروع یک دوره دیگر از التهابات شوند.

لباس های زیر نخی بپوشید

این گونه لباس ها باعث می شوند رطوبت بر روی پوست باقی نماند. لباس های نایلونی، گرما و رطوبت را که قارچ ها را به رشد و تکثیر دعوت می کنند در خود نگه می دارند. در صورت استفاده از لباس های زیر یا جوراب شلواری های نایلونی، از فاق های نخی استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:   درمان عفونت های واژن

 

از دستمال سفید استفاده کنید

رنگ، یکی دیگر از مواد شیمیایی است که باعث سایش پوست می شود، با استفاده از دستمال های سفید و بدون عطر، مانع از تحریک پوست شویم.

با احتیاط از دوش های واژینال استفاده کنید

بعضی از زنان فکر می کنند، نیاز به دوش واژینال دارند. در صورت استفاده از دوش، از آب سرد با فشار کم، اما نه به طور مداوم، استفاده نمایید تا اثرات تحریکاتی به حداقل برسند. از دوش های واژینال در طی قاعدگی استفاده نکنید. زیرا ممکن است ضمن جریان یافتن آب به سمت بالا، عفونت به داخل رحم هدایت شود. همچنین از دوش واژینال در بارداری هم استفاده نکنید.

استفاده از سرکه بهداشتی

پی اچ سرکه تقریبا با پی اچ مهبل یکسان است، به همین دلیل است که گاهی شستشوی داخلی مهبلی با مخلوطی از سرکه و آب گرم (چهار قاشق چای خوری سرکه و نیم لیتر آب) توصیه می شود. در صورتی که پی اچ مهبل در تعادل و در حد مناسبی باشد، احتمال رشد قارچ های اضافی کاهش می یابد. این محلول برای زنانی که خود مایل به تهیه آن نیستند، در بازار موجود است.

 

درمان عفونت های قارچی زنان

درمان عفونت های قارچی زنان

درمان عفونت های قارچی زنان

مراقب قند خون باشید

قارچ ها در محیط قندی به خوبی رشد می کنند. مبتلایان به مرض قند که بیشتر از همه در معرض ابتلا به عفونت های قارچی قرار دارند، باید قند خون خود را تحت کنترل در آورند. بعلاوه لاکتوز زیاد موجود در فرآورده های لبنی و شیرین کننده های مصنوعی بر احتمال ابتلا به عفونت های قارچی می افزاید.

مقاومت بدن را افزایش دهید

یک فرد سالم در مقایسه با کسی که بدنش به سلامت همیشگی، نیست، راحت تر از عهده مبارزه با عفونت بر می آید. با انجام ورزش به طور منظم، تغذیه مناسب، خواب کافی، ترک سیگار و مواد مخدر و مصرف کم کافئین سیستم دفاعی بدن را تقویت کنید.

عفونت ها را از بین ببرید

فاق لباس های زیر را با یک شوینده غیر معطر به کمک برس بشویید و از استفاده از نرم کننده هایی که موجب تحریک پوست های حساس می شوند، اجتناب کنید. حتی می توانید لباس های زیر را در آب داغ بجوشانید یا فاق آن ها را با اتوی داغ، اتو کنید تا عفونت ها کاملا از بین بروند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پونه را با خواص جلوگیری از رشد برخی از انواع قارچ کاندیدا، مقوی معده، کاهش وزن، ضد درد و اسپاسم، رفع بوی بد دهان، کاهش استرس و خستگی و افزایش انرژی، درمان بی خوابی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0