topNotif

درمان عفونت مثانه با 7 نسخه گياهي به روش سنتی

14900 بازدید
26 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 فروردین 1401

تاریخ آخرین بروزسانی 3 فروردین 1401

درمان عفونت مثانه با 7 نسخه گياهي به روش سنتی

به عفونت باکتریایی قسمت تحتانی دستگاه ادراری، عفونت مثانه گفته می شود. از اصلی ترین علائم این بیماری سوزش به هنگام خروج ادرار، تکرر ادرار، درد پایین کمر، درد پهلو، تب و گاهی حالت تهوع و استفراغ می باشد. شیوع این بیماری در زنان، کودکان، سالمندان و افراد با ضعف عمومی بدن بیشتر است. اصلی ترین علت بروز عفونت‌های دستگاه ادراری عفونت استافیلوکوک ساپروفیتیکوس می باشد. تخمین زده می‌شود 10 تا 20 درصد از عفونت های UTI توسط استافیلوکوک ساپروفیتیکوس ایجاد می‌شود. 

همچنین، آمیزش جنسی، عدم رعایت بهداشت فردی، استفاده از سوند ادراری، دیابت، ختنه نشدن و بزرگی پروستات از دیگر عوامل موثر در عفونت مثانه است. پس از تشخیص بیماری مهمترین درمان استفاده از آنتی بیوتیک است اما می توان به کمک برخی از گیاهان دارویی این بیماری را کنترل کرد. بنابراین، در این مقاله، درمان عفونت مثانه با 7 نسخه گياهي به روش سنتی را بررسی می کنیم.

 

درمان عفونت مثانه با 7 نسخه گياهي به روش سنتی

درمان عفونت مثانه با 7 نسخه گياهي به روش سنتی

 

برای عفونت مثانه چه داروی گیاهی بخوریم

 

درمان عفونت مثانه با 7 نسخه گياهي به روش سنتی

نعنا

ابتدا ٢٠٠ گرم نعنا خشک را پودر كنيد. سپس، روزانه در سه وعده یک قاشق غذاخوری از نعنا را در يک و نيم ليوان آب به مدت ٣ دقيقه بجوشانيد و به مدت ٢٠ دقيقه اجازه دهيد، دم بكشد. اگر از نعنا تازه يا آسياب نشده استفاده مي كنيد، آن را صاف كرده و سپس ميل نماييد.

فندق 

هر روز ٥٠ گرم پوست و برگ فندق را در ٤ ليوان آب به مدت ٤ دقيقه جوشانده و سپس آن را صاف نموده و اندكی نبات يا عسل به آن اضافه كنيد. حال آن را جرعه جرعه ميل نماييد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی در پوست فندق، درمان عفونت مثانه بسیار سریع امکان پذیر است.

گل گاوزبان

جهت درمان عفونت مثانه، هر روز ١٠ گرم گل گاوزبان را با ١٥ گرم سنبل الطيب و يک عدد ليمو عمانی مخلوط نموده و در داخل قوری پر از آب جوش بريزيد و اجازه دهيد به مدت ٤٥ دقيقه دم بكشد. سپس، آن را صاف كرده و بتدريج ميل نماييد.

 

همچنین بخوانید:  میوه های مناسب برای درمان عفونت ادراری

 

سوسن بر (نعنا فلفلی)

٥٠ گرم برگ سوسن بر را به ٣ ليوان آب جوش اضافه كنيد. سپس، اجازه دهيد به مدت ٣٠ دقيقه دم بکشد. حال آن را صاف نموده و در هر وعده غذایی یک لیوان میل نمایید. سوسن بر به رفع عفونت مثانه کمک می کند.

خارخاسک

ابتدا ۵۰ گرم خارخاسک، ۲۵ گرم کاسنی، ۲۵ گرم ناخنک، ۲۵ گرم بادرنجبویه، ۱۵ گرم گل نیلوفر و ۲۰ گرم پنیرک را با هم مخلوط کنید و هر روز ۴ قاشق غذاخوری از این مخلوط را به ۴ لیوان آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دم بکشد. حال آن را صاف کرده و به تدریج میل نمایید. این دمنوش به درمان عفونت مثانه کمک می کند.

آبليمو

هر روز در دو تا سه وعده يک قاشق غذاخوری از آبليمو را در يک ليوان آب ريخته و به مقدار يک قاشق غذاخوری به آن عسل بيافزاييد. سپس، آن را مخلوط كرده و ميل نماييد. آبلیمو و عسل خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند و برای درمان عفونت مثانه بسیار سودمند است.

پونه

۵ قاشق غذاخوری پونه را به حدود ۴ لیوان آب جوش بیافزایید و اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت آن را صاف نموده و میل نمایید. برای رفع مشکل عفونت مثانه، می توانید از پونه کوهی نیز استفاده کنید.

عرقیات گیاهی برای عفونت ادراری

علاوه بر نسخه های بالا می توانید از دمنوش های گل ختمی، آویشن، رازیانه، بومادران، بابونه و همچنین، عرق رازیانه، عرق پنیرک و عرق گزنه نیز برای رفع عفونت استفاده کنید، بسیار موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل پنیرک را با خواص ضد عفونی کننده دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی، نرم کننده، ضد سوختگی، ضد سرفه، کاهش آبریزش بینی، ملین، پادزهر قوی گزش، صاف کننده صدا، خلط آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

14
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0