topNotif

درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی

4204 بازدید
05 شهریور 96
ملیسا
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 22 اسفند 1400

با روش های درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی آشنا شویم

هر گاه باکتری از دیوار دفاعی عبور کند و از طریق مجاری ادراری وارد دستگاه ادراری شود، عفونت ادراری برای فرد رخ می دهد. عفونت ادراری از مشکلات رایج در افراد و به ویژه خانم های محترم می باشد. اگر این بیماری در نوع ساده خود بروز کند، درمان عفونت ادراری سخت نیست و بعد از چند روز این مشکل از بین میرود.

اما اگر فرد به همراه بروز این مشکل، مشکلات دیگری همچون دیابت، رفلاکس ادرار به سمت کلیه ها، بارداری و سنگ کلیه باشد باید برای درمان عفونت ادراری حتما به پزشک مراجعه کند. چرا که امکان دارد مشکل ساده عفونت ادراری، منجر به درگیر شدن کلیه ها شود و از این رو مشکلات جدی را برای فرد به همراه داشته باشد. درمان عفونت ادراری در طب سنتی به راحتی امکان پذیر می باشد. بنابراین اگر شما قصد درمان عفونت ادراری به وسیله طب سنتی را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

علائم عفونت ادراری:

عفونت ادراری از آن دسته بیماری هایی است که در مراحل اولیه و اگر شدید نباشد به راحتی با نسخه های خانگی قابل حل است. اما اگر در پی آن باعث ایجاد کلیه درد مشکلات حاد شود حتما باید به پزشک مراجعه شود.

  • درد در ناحیه لگن
  • میل شدید و مداوم برای ادرار کردن
  • احساس سوزش هنگام ادرار
  • ادرار کدر و تیره
  • خون در ادرار در برخی موارد
  • بوی بد ادراری

 

درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی

درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی

 

در صورت عفونت ادراری خفیف چه کارهایی باید انجام داد؟

  • در مرحله اول، بهداشت ناحیه تناسلی را رعایت کنید و از یک شوینده ضد باکتریایی برای شست و شو استفاده کنید.
  • برای تسکین درد از کیسه آب گرم بر روی ران و شکم استفاده کنید.
  • به هیچ وجه ادرار خود را نگه ندارید.
  •  استفاده موضعی از روغن نارگیل و گل سرخ؛ این روغن ها لزوماً عفونت را متوقف نمی کنند. در عوض، به علائم خارجی مانند سوزش کمک می کنند.
  • از مواد غذایی ادرار آور استفاده کنید نظیر: مصرف میوه هایی مانند موز، زغال اخته، هندوانه، انواع ملون، خربزه، طالبی، گلابی و سیب.
  • استفاده از سبزی هایی مانند مارچوبه، آووکادو، کرفس، خیار، فلفل دلمه ای.
  • مایعات و آب زیاد بنوشید.
  • از وان استفاده نکنید، از قرار گرفتن بیش از حد ناحیه تناسلی در معرض مواد شیمیایی جلو گیری کنید. زیرا عفونت را تشدید می کند.
  • از لباس زیر نخی استفاده کنید و هر روز عوض کنید (در تابستان این کار را بیشتر تکرار کنید)

گیاهان دارویی برای درمان عفونت ادراری

در طب سنتی برای پیشگیری از این بیماری توصیه های جدی شده است، یکی از این توصیه ها این است که به جای حذف موهای زائد به وسیله تیغ و ژیلت از واجبی یا همان نوره استفاده شود. البته این نکته مهم را در نظر بگیرید که باید از نوره های طبیعی استفاده کنید نه نوره های شیمیایی.

یکی دیگر از راه های مقابله با بیماری عفونت ادراری مصرف مایعات زیاد می باشد. آب و آب میوه های طبیعی به خوبی می توانند کلیه و مجاری ادراری را پاک سازی کرده و از بروز مشکل جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید:  درمان های گیاهی عفونت ادراری زنان

همان طور که می دانید مصرف آنتی بیوتیک بعد از مراجعه به پزشک برای درمان این بیماری تجویز می شود. در طب سنتی نیز این آنتی بیوتیک تجویز شده است. برای درمان این مشکل در طب سنتی مصرف دمنوش بابونه و زنجبیل و عسل تجویز شده است. این دمنوش به دلیل دارا بودن آنتی بیوتیک های طبیعی همچون عسل و زنجبیل برای درمان این عفونت بسیار موثر بوده و روند درمان را تسریع می کند.

برای برطرف کردن عوارض ناشی از این بیماری باید مصرف مواد غذایی ادرارآور را در اولویت قرار دهید. مواد غذایی دارای خاصیت ادرار آوری موجب می شوند تا از احتباس آب در بافت‌ های بدن جلوگیری شده و در نتیجه کمک زیادی به افزایش ادرار می شود. مارچوبه، خیار، کرفس و چغندر جزو این مواد غذایی هستند.

نسخه های گیاهی برای درمان عفونت ادراری

دمنوش زرشک

الکالوئیدیه، ماده ای است که مانند آنتی بیوتیک عمل می کند و هم چنین خاصیت ضد عفونی غشای مخاطی را نیز تحریک می کند. زرشک حاوی مقادیر زیادی الکالوئیدیه می باشد و بسیار برای مجاری ادراری مفید می باشد و باعث از بین رفتن سوزش ادرار نیز می شود.

طرز تهیه دمنوش زرشک

ابتدا باید به ازای هر یک نفر 2 قاشق غذاخوری زرشک تازه را به همراه 1 لیوان آب جوش در قوری بریزید. سپس به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا رنگ پس دهد. این دمنوش ترش مزه را می توانید به همراه عسل یا نبات میل کنید.

اگر ذائقه شما چای ترش را می پسندد می توانید هنگام دم کردن چای سیاه، مقداری زرشک تازه و شسته شده را به قوری اضافه کنید تا یک چای زرشک داشته باشید.

برگ تربچه

این گیاه حاوی کلسیم، پتاسیم، مس، اسید فولیک و هم چنین حاوی نیاسین، فولات و ویتامین ث است و برای مجاری ادرار و کلیه بسیار مفید می باشد و به پاکسازی کلیه و مثانه بسیار کمک می کند.

در سوپ یا سایر خوراکی های گیاهی استفاده می شود. اگر همه از خواص این برگ باخبر بودند قطعا از آن در رژیم خود استفاده می کردند. البته از برگ تربچه در تهیه سالاد نیز می توان استفاده کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم مورد را با خواص درمان بیماری های برونشیت، کولیک، اسهال، دیسنتری، پیشگیری و درمان ریزش مو، درمان آسم و تنگی نفس، افزایش اشتها، فارنژیت، درمان روماتیسم و سینوزیت، رفع سرفه و درمان عفونت ادراری (UTI)، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0