topNotif

درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

10986 بازدید
20 آبان 96
سمانه
,

درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

خاطره یک درد شدید و ناتوان کننده، چیزی است که نگرانی دایمی از تکرار این وضعیت را در ذهن بیمارانی که یک بار به مصیبت سنگ کلیه گرفتار شده اند، زنده نگه می دارد. اما نباید نگران باشید؛ با روشهای ساده درمانی طب سنتی، هم درد به راحتی درمان می شود و هم عامل ایجاد درد، یعنی سنگ کلیه. در این مقاله به معرفی عرقیات گیاهی موثر در دفع سنگ کلیه، خواص و روش تهیه آنها می پردازیم.

عرق خارخسک :

در فارسی خارخسک دارای نام های دیگری همچون شکر هنج و خارسوهوک و… در مناطق مختلف ایران شناخته می شود، در خارخسک آلکالویید و رزین و املاح نیترات یافت می شود.

درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

خواص خارخسک :

در چین از خارخسک به عنوان قابض، سقط کننده ی جنین، قاعده آور، زیاد کننده ترشح شیر، افزایش دهنده ی نیروی جنسی، مدر، ضد جانور انگل شکم، تونیک و بند آورنده ی خونریزی استفاده می شود. هم چنین به صورت غرغره برای معالجه التهاب و برفک دهان استفاده می شود و به عنوان ماده ی مغذی برای تقویت کبد و کلیه و هم چنین بری افزایش دید چشم کاربرد دارد.

در هند از آن به عنوان خنک کننده، مدر، تونیک و افزایش دهنده ی نیروی جنسی استفاده می شود و در موارد ادرار کردن با درد و ناراحتی های کلیه و دفع سنگ مثانه و ناتوانی جنسی تجویز می شود.

خارخسک از نظر طبیعت تقریبا گرم و خشک است، خارخسک زیاد کننده ادرار می باشد و مسکن درد مثانه و افزاینده ی اسپرم بوده و برای خرد کردن سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید است.

احتیاط در مصرف :

به دلیل اینکه عرق خارخسک ممکن است موجب سقط جنین شود، مصرف آن برای زنان باردار ممنوع است و زیاده روی در مصرف آن در برخی افراد سردرد ایجاد می کند.

دیگر خواص خارخسک :

  • ملین بوده و برای اعتدال بخشیدن به اخلاط عامل موثری است.
  • عرق خارخسک را با عسل مخلوط کرده و برای رفع عفونت دهان و درد لثه و ورم های عضله ی حلق نافع است.
  • ضماد عصاره دم کرده آن برای رفع ورم گرم و جلوگیری از بروز آن مفید است.
  • عرق خارخسک مدر قوی و مصرف آن باعث شستشوی کلیه و مثانه و سنگ شکن، رفع سیاه سرفه، تصفیه کننده خون و کبد و درمان تب و لرز مفید است.
درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

درمان طبیعی سنگ کلیه با عرقیات معجزه گر گیاهی

عرق خارشتر :

اشتر خار گیاهی است تیغ دار از انواع شوکه ها در برخی مناطق آن را خارشتر می نامند زیرا از علوفه ی شتران است، در کتب سنتی با نام های اشتر غار و شوکه المبارکه نامیده می شود. طعم تلخ خارشتر مربوط به وجود ماده ای به نام کنیسین است که خاصیت تب بر را به این گیاه می دهد.

کنیسین ماده ای است خنثی که به شکل سوزن های سفید متبلور می شود، در آب گرم بیشتر از آب سرد حل می شود و در الکل به خوبی محلول است و طعم آن فوق العاده تلخ می باشد، علاوه بر کنیسین در خارشتر مقداری اسانس، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، صمغ، کمی تانن و انواع قند ها به مقدار جزیی وجود دارد .

خواص خارشتر :

در استعمال خارجی از خارشتر برای رفع چرک و التیام زخم استفاده می شود و در استعمال داخلی چون مدر است در موارد سر درد های یک طرفه و رفع تپش قلب مصرف می شود و به عنوان یک داروی خلط آور نیز به کار می رود.

از نظر طبیعت گیاه خارشتر خیلی گرم و خشک است عده ای از اطبا آن را به طور متوسط گرم و خشک می دانند.

 

همچنین بخوانید:  خارخسک و خواص مفید آن

 

خواص عرق خارشتر :

عرق گیاه خارشتر دارای خاصیت باز کنندگی گرفتگی عضلات و انسداد و گرم کننده معده و اشتها آور است و به هضم غذا کمک می کند. ادرار را افزایش می دهد و برای یرقان و اسهال صفراوی و رفع بی اشتهایی دوره ی نقاهت و بیماری ها مفید است.

عرق خارشتر نیز همانند گیاه آن دارای طبیعت گرم و خشک است و مدر قوی و تصفیه کننده خون و کبد و موثر در شستشوی کلیه و مفید برای سنگ کلیه و مثانه و سیاه سرفه و تب های نوبه ای و لرز و ضد سرطان است.

روش تهیه عرق خارشتر :

تهیه عرق خارشتر به دو روش می تواند انجام شود اول اینکه گیاه خارشتر را با ریشه تمیز و خرد کنید در آب بریزید و پس از 12 ساعت با روش تقطیر عرق آن را بگیرید.

دوما گیاه خارشتر و ریشه ی آن را خرد کرده و در سرکه پرورده نمایید و سپس آن را از طریق تقطیر، عرق گیری نمایید، این عرق خیلی مفید تر از عرق با روش اول است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون سنگ شکن را با خواص دافع کننده سنگ کلیه، صفرا و مثانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. اردشیر
    16 بهمن 1401

    عرق رازیانه تاثیر قوی تری در سنگ شکنی داره.
    رازیانه و خارخاسک خارشتر رو با هم مصرف کنید. خواهشن زیاده روی نکنید که مصرف زیاد هر ماده خوراکی زیان داره. چه بهتر زیر نظر پزشک مصرف کنید. خود من با رازیانه سنگ دفع کردم. از همه قوی تره. اما کسانی که بیماری فشار خون و .. دارند با پزشک هماهنگ باشن . عرق خارخاسک و خارشتر هم تاثیر داره. بیشتر پاک کننده کلیه است . ادرار آوره. هر دوشون خوبن. دقت کنید هر سنگی با عرق گیاهی دفع نمیشه. چون جنس سنگ ها با هم فرق دارند.

  2. مهدیه
    26 آبان 1401

    جالب بود

0