درمان سكسكه و توقف سریع آن با 8 نسخه گیاهی در طب سنتی

2793 بازدید
13 دی 97
بهاره
,,

درمان سكسكه و توقف سریع آن با 8 نسخه گیاهی در طب سنتی

سکسکه یک صدای قوی است که در اثر انقباض ناگهانی دیافراگم اتفاق می افتد که این انقباض همزمان با اسپاسم یا تنگی در تارهای صوتی حاصل می شود. این اختلال نگران کننده ای نیست اما وقتی که طولانی مدت باشد خیلی ناراحت کننده و آزار دهنده است. سکسکه ها اکثر بدون هیچ درمانی خود به خود خوب می شوند اما زمانی که سکسکه طولانی شد می توانید از گیاهان دارویی بهره ببرید. در این مقاله درمان سكسكه و توقف سریع آن با 8 نسخه گیاهی در طب سنتی بررسی خواهیم کرد.

 

درمان سكسكه و توقف سریع آن با 8 نسخه گیاهی در طب سنتی

درمان سكسكه و توقف سریع آن با 8 نسخه گیاهی در طب سنتی

 

علت سکسکه

سکسکه یک عمل غیر ارادی است که در کودکان و بزرگسالان بروز می کند. حتی ثابت شده است که جنین در رحم مادر نیز عمل سکسکه را تجربه می کند. عمدتا سکسکه موقتی به دلیل بزرگ شدن معده و یا مصرف مشروبات الکلی است که نیاز به پزشک ندارد. اما، سکسکه های طولانی مدت ناشی از اختلالات مغزی، نارسایی کلیه، جراحی شکم، برخی سرطان ها و سکته قلبی می باشد که باید توسط پزشک درمان شود.

درمان سكسكه با 8 نسخه گیاهی در طب سنتی

نسخه اول

10 گرم كوشنه، يك گرم زعفران، ١٠ گرم گل محمدی، ١٠ گرم مصطكی، ١٠گرم سنبل، ١٠ گرم الوا، ١٠ گرم شاهدانه و ٢ ليوان افشره اسفرزه را باهم مخلوط نمایید. مصرف این نسخه سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری در درمان و قطع سکسکه موثر است.

نسخه دوم

10 گرم مشک چوپان، 10 گرم پونه کوهی و 10 گرم مصطکی با هم مخلوط نمایید. سپس، 2 لیوان آب انگور را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به صورت روزانه در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری میل نمایید. این مخلوط در درمان سکسکه مفید است.

 

همچنین بخوانید:  آیا از باد گلو و نفخ شکم رنج می برید

 

نسخه سوم

10 گرم کوشنه، 10 گرم الوا، 10 گرم گور گیاه (اذخر یا کاه مکی)، 10 گرم سوسنبر خشک، 10 گرم پونه خشک، 10 گرم نعنا، 10 گرم فیجن، 10 گرم کندر، 10 گرم شاهدانه، 10 گرم گل محمدی و یک استکان سرکه را با هم مخلوط نمایید. استفاده روزانه از این نسخه به میزان یک قاشق غذاخوری و در سه نوبت به قطع و درمان سکسکه کمک می کند.

نسخه چهارم

10 گرم مصطکی و 10 گرم دارچین را در یک لیوان سرکه مخلوط نمایید. این مواد را هر روز در سه نوبت به مقدار یک قاشق غذاخوری میل کنید.

نسخه پنجم

20 گرم زیره آسیاب شده و 10 گرم انجدان را در 50 گرم روغن نارگیل مخلوط کنید. این مخلوط را سه بار در روز به میزان یک قاشق غذاخوری میل کنید. این نسخه برای درمان سکسکه موثر است.

نسخه ششم

10 گرم کوشنه، 20 گرم بذر کرفس، یک استکان افشره افستین (خاراگوش)، 20 گرم پونه، 10 گرم رازیانه، 10 گرم مصطکی و 100 گرم عسل را با هم بخوبی مخلوط کنید. مصرف این نسخه سه بار در روز به مقدار یک قاشق غذاخوری در درمان و قطع سکسکه مفید است.

نسخه هفتم

20 گرم ریشه گور گیاه و 20 گرم بذر فیجن را به خوبی آسیاب کنید. سپس، 3 عدد خرما (له کرده بدون هسته) را پودر آسیاب شده مزبور افزوده و در نهایت این مواد را به 100 گرم عسل اضافه کنید. این نسخه را در سه نوبت و به میزان یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

نسخه هشتم

یک قاشق چای خوری عصاره زنجبیل، عسل، آب لیمو و مقدار کمی فلفل را با هم مخلوط کرده و مقداری کمی از آن را روی زبان بزنید. دوباره بعد از چند ثانیه این کار را انجام دهید و همین طور ادامه دهید تا سکسکه متوقف شود.

سایر درمان های سریع و خانگی سکسکه

به آرامی گوشه یک لیموی تازه را بمکید.

به آرامی آب گرم را جرعه جرعه بنوشید.

برگ های تازه تربچه را ذره ذره بجوید. این کار باعث قطع و درمان سکسکه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سعد کوفی را با خواص قاعده آور، مسکن، آرام بخش، ضد اسپاسم و بند آورنده خونریزی، رفع میگرن و سرگیجه، معالجه صرع، سکسکه و رفع ترشحات سوزاکی مهبل، معالجه روماتیسم، درمان ناراحتی های کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0