topNotif

درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

3568 بازدید
24 آذر 96
سمانه
,

درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی معجزه گر

در این مطلب نسخه های گیاهی مفید برای سرفه های خشک را معرفی می کنم مخصوصا که در فصل سرما بسیار به درد می خورند، که با مصرف این دم کرده ها، جوشانده ها و عرقیات می توانید از سرفه های خشک و بیماری های مرتبط با آن زودتر خلاص شوید.

اخلاط سینه !

پیاز پخته همراه با چربی دفع کننده اخلاط سینه می باشد. دم کرده برگ ترب برای دفع اخلاط مفید است، 2 گرم برگ ترب را در 100 سی سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده میل کنید. دم کرده شاهی خلط آور است، 10 گرم شاهی در 300 سی سی آب جوشانده روزی 3 فنجان میل شود. تره خلط آور و سینه را صاف می کند، سوپ خرفه دفع کننده اخلاط خونی می باشد.

درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

برای دفع اخلاط خونی سوسن را با کمی سرکه مخلوط کرده میل شود. خوردن زیاد خیار باعث اخلاط زیاد می گردد و این یکی از مضرات خیار می باشد. مصرف سوپ سیر خلط سینه را کم می کند. برای دفع خلط 5 گرم تخم شوید را در 250 سی سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده روزی 3 استکان میل شود.

از شنگ می توان در آش رشته استفاده کرد چون باعث از بین رفتن اخلاط می شود. قارچ دفع کننده اخلاط مضر و فضولات بدن است. برای اخلاط خونی 10 صبح و 5 بعدازظهر نصف استکان عرق کاسنی با آب میل شود. برای خشونت سینه و خارج کردن اخلاط خونی از سینه و سرفه های گرم 10 صبح و 5 عصر هر بار 30 گرم تخم کدو میل شود. پختن جوجه خروس همراه کدو حلوایی دفع کننده سم و اخلاط غلیظ می باشد.

کنگر اخلاط سینه را خارج می سازد البته گرم مزاجان با ماست میل کنند. برای درد سینه 5 گرم مرزنجوش را با یک لیوان آب در فلاکس به مدت 20 دقیقه دم کرده روزی 3 فنجان به مدت 7 روز میل شود. برای ترشحات مجاری تنفسی آب هویج همراه شیر با کمی عسل میل شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان سرفه های خلط دار به روش سنتی

 

خونریزی سینه – سیاه سرفه – سینه درد !

از اسفناج پخته و سوپ اسفناج استفاده شود. باقلا برای سرفه های خشک مفید است و پاک کننده سینه می باشد. بامیه خونریزی سینه را برطرف می کند. جهت درمان سرفه های مداوم 6 گرم پونه را در 200 سی سی آب جوش 10 دقیقه دم کرده روزی سه استکان میل شود. جهت تسکین سرفه ترب را همراه گوشت پخته میل شود.

داخل ترب سیاه را به اندازه دو قاشق غذاخوری خالی نموده و درون آن شکر می ریزیم بعد از چند ساعت شیره ای در درون ترب جمع شده است که آن را کم کم میل می کنند. ترتیزک یا شاهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید، برای رفع سیاه سرفه بسیار مفید است. به کودکانی که سیاه سرفه دارند، یک قاشق چای خوری آب تیزک همراه شیر دهید.

درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

برای سرفه های همراه با خون از خرفه به صورت خام یا پخته استفاده شود. ریحان 20 گرم و آویشن 20 گرم را در یک لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کرده سپس با عسل شیرین نموده هر نیم ساعت چند جرعه بنوشید. برای درمان سرفه های کهنه پودر ریشه ریواس را با لعاب به دانه به صورت حبه در آورده زیر زبان بگذارید و آهسته بمکید. سوسن 6 گرم را در 200 سی سی آب جوش دم کرده روزی سه استکان میل شود. برای سرفه و خشونت سینه از سیب زمینی ترش استفاده شود.

سیر 40 گرم را در 250 سی سی آب چند دقیقه جوشانده سپس سرد نموده هر 2 ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود. برای سینه درد سیر را له کرده با کمی وازلین مخلوط نموده و سرد نموده هر 2 ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سپستان را با خواص کاهش فشار خون، درمان بیماری های کلیوی، کاهش و درمان سرفه، رفع گرفتگی صدا، تسکین سردرد، درمان اسهال، رفع سوزاک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0