درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

2884 بازدید
11 بهمن 97
سمانه
,,

چرا بدنمان بعد از ورزش دچار درد می شود؟

درمان درد عضلات : شما دیروز در باشگاه به طرز فوق العاده ورزش کردید و همه چیز عالی بود، احساس خوبی داشتید. اما حالا حتی عطسه کردن هم می تواند مانند شکنجه، دردآور باشد. چه اتفاقی داره میفته؟ شما باید تاخیر در شروع درد عضلانی را مقصر بدانید. در این مطلب به بررسی تاخیر دردهای عضلانی و راهکارهای درمان آن می پردازیم.

تاخیر در شروع دردهای عضلانی چیست؟ تاخیر در شروع دردهای عضلانی و درد و سفتی درون هر ماهیچه بین 24-72 ساعت بعد از ورزش کردن را گویند. این نوع دردها بیشتر بعد از بلند کردن وزنه، تمرین طولانی مدت داشتن و یا افزایش شدت سختی ورزش ایجاد می شود.

درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

درمان درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

چرا این اتفاق برای یک عده می افتد و عده ای دیگر نه؟

انقباض عضلانی غیر عادی (هنگامی که کار بر روی عضله طول می کشد) به احتمال زیاد باعث ایجاد تاخیر در درد بعد از ورزش می شود. محدود کردن ورزش خود مانند دویدن مسیری از خانه، بالا و پایین رفتن از پله ها، دراز نشست کردن و … همه باعث می شوند بدن دچار تاخیر در درد عضلانی شود. همینطور زمانی که میزان ورزش انجام داده شده افزایش پیدا کند این درد پیدا می شود.

خب حالا با تاخیر درد عضلانی چه باید کرد؟

پیشگیری کردن کلید ماست. مطمئن شوید بدنتان به طرز مناسبی گرم شده و بعد تمرینات ورزشی را شروع کنید. کم کم تمرینات را سخت کنید این به شما اجازه می دهد بدن و ذهن همزمان با هم جلو بروند. در انتها سرد کردن بدن به آرامی و با برخی از تکنیک های ایروبیک، یوگا و کشش کمک کننده هستند. و راهکار دیگر جلوگیری از این درد، آب رسانی کردن به بدن است. قبل، در حین و بعد از تمرین به بدن آب رسانی کنید و آب بنوشید.

 

همچنین بخوانید:  برای درمان گرفتگی عضلات چه کنیم؟

 

چیز دیگری باقی ماند؟ بله کارهایی که نباید انجام دهید.

این دردها را نادیده بگیرید و خود را به انجام دادن حرکت ورزشی دیگر ترغیب کنید. این به معنای این نیست نباید استراحت کنید بلکه بدن شما نیاز به استراحت دارد و تا کم شدن این دردها ورزش های دیگری که به بدن فشار نمی آورند همچون یوگا و شنا را انجام دهید. و فراموش نکنید خیلی مهم است استراحت داشته باشید تا کاملا از این دردها رهایی یابید.

درد عضلانی تاخیری معمولا با تاخیر زمانی بوجود می آید و مدت زمان زیادی نیز نمی ماند. معمولاً ۳ تا ۵ روز احساس می شود و سپس تدریجاً فروکش می کند. در برخی موارد، ممکن است به یک هفته هم بکشد اما ندرتاً از آن طولانی تر می شود.

درد و ناراحتی که بیشتر از این طول بکشد، به احتمال بسیار زیاد ناشی از آسیب است. مطالعه ای در سال ۱۹۹۳ که در نشریه Physiology منتشر شد دریافت که درد عضلات ناشی از درد عضلانی تاخیری معمولاً در عرض دو روز اوج می گیرد و بعد از سه روز نیز کمتر شده و بعد از یک هفته نیز کاملاً برطرف می شود. پس یادتان باشد اگر دردتان مدت دار شد، ممکن است درد عضلانی تاخیری نباشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه خولنجان را با خواص دافع سودا، نقرس، سیاتیک و تصفیه و پالایش خون و ورم سخت زهدان و روده و ورم مفاصل و برطرف کننده بوی دهان، درمان روماتیسم، درمان سو هاضمه، تقویت قوای جنسی مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0