درمان خانگی میگرن و سردرد با 5 روغن ضروری به همراه نحوه مصرف آنها

811 بازدید
27 شهریور 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 شهریور 1402

درمان خانگی میگرن و سردرد با 5 روغن ضروری به همراه نحوه مصرف آنها

میگرن فقط یک سردرد نیست، بلکه “سردرد ناشی از استروئیدها” است. این یکی از ناتوان کننده ترین اختلالات عصبی است و خود را با علائم مختلفی نشان می دهد – سردردهای دردناک عود کننده شایع ترین آنها هستند.

میگرن و سردرد از علل اصلی مراجعه به بخش های سرپایی و اورژانس هستند و همچنان یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی، به ویژه در میان زنان در سال های باروری هستند.

برای مقابله با سردردهای میگرنی، افراد اغلب به سراغ مسکن های بدون نسخه یا تجویز شده می روند. اما وابستگی منحصر به فرد به بلعیدن قرص ها همیشه راه حل خوبی نیست، زیرا می تواند عوارض جانبی طولانی مدت ایجاد کند.

روغن های ضروری برای مقابله با میگرن

در اینجا چند روغن ضروری وجود دارد که می توانید برای درمان میگرن و سردرد از آنها استفاده کنید.

  1. اسانس نعناع

روغن نعناع یکی از رایج ترین روغن های ضروری برای درمان سردردهای میگرنی است. حاوی منتول است که به عنوان یک شل کننده عضلانی و مسکن عمل می کند.

یک مطالعه در سال 2015 که در Frontiers in Neurology منتشر شد نشان داد که یک ژل موضعی با منتول 6 درصد پس از دو ساعت شدت درد را کاهش می دهد. بررسی دیگری در سال 2015 منتشر شده در مجله آسیایی نشان داد که روغن نعناع فلفلی برای کاهش سردرد مفید است.

در بررسی دیگری، روغن نعناع همچنین برای تسکین شدت سردرد عمل می کند. بعلاوه، اسانس نعناع ترفندی را برای کاهش حالت تهوع همراه با سردردهای میگرنی انجام می دهد.

نحوه استفاده:
  • بدین منظور 2 یا 3 قطره روغن نعناع را با 1 یا 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر روغن گیاهی رقیق کنید و روی شانه ها، پیشانی و پشت گردن خود بمالید.
  • همچنین می توانید چند قطره روغن نعناع را در دستگاه بخور بریزید تا روغن در هوا پخش شود. از آنجایی که منتول بیش از حد می تواند غشاهای مخاطی را تحریک کند، بهتر است روغن را تنها به مدت 15 دقیقه به صورت کششی پخش کنید.
  1. اسانس اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس که ماهیت ضد التهابی دارد به کاهش آسیب های ناشی از سردرد و میگرن کمک می کند. همچنین رگ های خونی را گشاد می کند. حتی به شما کمک می کند بهتر بخوابید و استرس را کاهش می دهد، در نتیجه دو مورد از رایج ترین محرک های حملات میگرن را برطرف می کند.

مطالعه‌ای در سال 2012 ، نشان می‌دهد که استنشاق اسانس اسطوخودوس ممکن است یک روش موثر و ایمن برای مدیریت سردردهای شدید میگرنی باشد.

علاوه بر این، این موضع توسط مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی گیاهی در سال 2016 تقویت شده است، که گزارش می دهد شرکت کنندگانی که به مدت سه ماه از اسطوخودوس استفاده می کردند، کاهش فراوانی و شدت میگرن خود را گزارش کردند.

درمان خانگی میگرن و سردرد با 5 روغن ضروری

درمان خانگی میگرن و سردرد با 5 روغن ضروری

نحوه استفاده:
  • پنج قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید. سر خود را با حوله بپوشانید، روی کاسه خم کنید و تا 15 دقیقه نفس عمیق بکشید. استنشاق این بخارات درمانی باعث کاهش سردرد شما می شود.
  • همچنین می توانید از یک بطری غلتکی حاوی 10 میلی لیتر روغن نارگیل یا هر روغن گیاهی مخلوط با 15 قطره روغن اسطوخودوس (یا 5٪ برای حداکثر ایمنی و اثربخشی) استفاده کنید. مقداری از این روغن را پشت گوش، پشت گردن یا روی شقیقه‌ها ماساژ دهید.
  1. اسانس اکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس به طور سنتی برای درمان انواع مختلف سردرد، از جمله سردردهایی که مبتلایان به میگرن تجربه می کنند، استفاده می شود. این روغن ضروری برای حملات میگرنی که در اثر سینوزیت مزمن ایجاد می شوند، بهترین کار را انجام می دهد.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2009 در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شد، برگ‌های گیاه اکالیپتوس دارای فعالیت ضد التهابی قوی هستند.

مطالعه دیگری در سال 2013 که در طب مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، با برجسته کردن اثر تسکین درد و ضد التهابی ناشی از استنشاق روغن اکالیپتوس، از یافته‌های فوق حمایت بیشتری می‌کند.

نحوه استفاده:
  • یک قطره روغن اکالیپتوس را با 1 قاشق چایخوری از هر روغن حامل مخلوط کنید و آن را روی پیشانی، شقیقه ها خود بمالید.
  • از طرف دیگر، چند قطره روغن اکالیپتوس را به یک کاسه بزرگ آب داغ اضافه کنید و بخار آن را تنفس کنید.
  • همچنین می توانید چند قطره روغن اکالیپتوس را روی یک دستمال بریزید و هر از چند گاهی بوی آن را استشمام کنید.

 

همچنین بخوانید: 15 راه طبیعی برای کاهش علائم میگرن

 

  1. اسانس بابونه

خواص ضد التهابی موجود در اسانس بابونه می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند. یک مطالعه در سال 2014 که در Medical Hypotheses منتشر شد این فرضیه را مطرح کرد که روغن بابونه دارویی جدید اما موثر برای تسکین درد میگرن است.

اسانس بابونه، به ویژه بابونه رومی به ویژه برای درمان میگرن ارزشمند است، زیرا به رفع بی خوابی، اضطراب و استرس، که برخی از مقصران رایج حمله میگرن هستند، کمک می کند.

نحوه استفاده:
  • چند قطره اسانس بابونه را با 1 یا 2 قاشق چایخوری از هر روغن حامل رقیق کنید و از آن برای ماساژ شقیقه ها و پیشانی خود استفاده کنید.
  • همچنین چند قطره اسانس بابونه را در یک کاسه آب داغ بریزید و بخار آن را استنشاق کنید.
  • استفاده از ترکیب بابونه رومی و اسطوخودوس ممکن است در مهار حملات میگرن موثر باشد. هنگام تهیه ترکیبی از این دو، از 7 قطره اسطوخودوس و 7 قطره بابونه رومی در یک بطری 10 میلی لیتری برای اثر ضد درد استفاده کنید.
درمان خانگی میگرن و سردرد با 5 روغن ضروری

درمان خانگی میگرن و سردرد با 5 روغن ضروری

  1. اسانس رزماری

اسانس رزماری یکی دیگر از گزینه های موثر در سبد اسانس تسکین میگرن است. به دلیل خواص محرک، ضد التهابی و ضد درد شیمی‌تایپ 1،8-سینئول، به درمان سردرد کمک می‌کند. اثر آرام بخش بر بدن دارد و به کاهش استرس و بی خوابی، محرک های رایج سردرد کمک می کند.

مطالعه ای در سال 2008 که در مجله غذای دارویی منتشر شد، نشان می دهد که روغن رزماری دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است.

مطالعه دیگری در سال 2013 که در Food Chemistry منتشر شد، استفاده سنتی رزماری را به عنوان دارویی برای درمان سردرد، به دلیل خواص ضد التهابی و تسکین درد آن، برجسته می کند.

نحوه استفاده:
  • بدین منظور 1 یا 2 قطره گیاه رزماری را به یک فنجان چای، آب یا سوپ اضافه کنید و در هنگام حملات میگرنی آن را بنوشید.
  • همچنین می توانید 2 قطره روغن رزماری را با 2 قطره روغن نعناع فلفلی و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. از این برای ماساژ شقیقه ها، پیشانی و پشت گردن خود استفاده کنید.
  1. اسانس مرزنجوش

اسانس مرزنجوش به دلیل خواص ضد افسردگی، ضد اضطراب و آرام بخش آن بسیار مورد توجه است. علاوه بر این، به عنوان یک شل کننده عضلانی عمل می کند و درد عضلانی مرتبط با سفتی را کاهش می دهد.

 توانایی روغن مرزنجوش در کاهش استرس و سردردهای تنشی است. در واقع، محققان مرزنجوش را به دلیل اثربخشی آن در تقویت بافت مغز، به عنوان یک عامل مفید برای سلامت کلی مغز معرفی کرده‌اند. به دلیل همین خاصیت درمانی است که روغن مرزنجوش به عنوان یک ماده امیدوارکننده برای درمان سردردهای ناشی از خماری یا ترک مواد مخدر و قند ظاهر شده است.

نحوه استفاده:
  • با اضافه کردن چند قطره اسانس شیرین مرزنجوش به دستگاه بخور، اتاق خود را با طعم معطر مرزنجوش پر کنید.
  • برای مزایای درمانی بیشتر، آن را با روغن بابونه رومی مخلوط کنید و اجازه دهید بخارهای تسکین دهنده و آرام بخش خود را در خنثی کردن سردردهای تنش پس زمینه تحریک کننده انجام دهند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مرزنجوش را با خواص تسکین هر نوع درد عضلانی، رماتیسم، آرتروز، تسکین و درمان ناراحتی های قبل از قاعدگی، درمان بیماری های تنفسی، رفع بی خوابی، ضد سرفه و سرماخوردگی، تقویت مو و افزایش رشد مو و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0