topNotif

درمان بیماری های چشم (ورم عنبیه، ورم قرنیه، ورم شبکیه، گل مژه و تراخم)

2406 بازدید
13 دی 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

درمان بیماری های چشم 

ورم عنبیه

عنبیه یا قسمت رنگی چشم گاهی تورم و التهاب حاصل می کند. این عارضه یکی از دردناک ترین بیماری هاست که اگر آن را به دست پزشکان رسمی معمولی بسپارند پس از چند ماه منجر به از بین رفتن دید بیمار و تشدید بیماری خواهد شد، زیرا علت واقعی این التهاب و تورم را به خوبی تشخیص نمی دهند و به جای دفع مواد سمی از بدن بیمار به اقدامات بازدارنده می پردازند.

ورم عنبیه در اصل به علت مسمومیت کامل دستگاه های بدن ایجاد می شود بنابراین تا از تمامی بدن رفع مسمومیت نکنیم امید موفقیت نمی توان داشت. به علاوه اصلاح عارضه چشم باید با افزایش نیروی حیاتی عمومی بدن توام گردد. معمولا این عارضه در کسانی پیدا می شود که سابقه بیماری های ممتد طی سالیان دراز داشته به یبوست دایمی نیز دچار بوده اند. از این رو برای درمان چشم ابتدا باید مسمومیت بدن را از میان برد.

درمان های طبیعی ورم عنبیه

برای درمان موثر ورم عنبیه باید با امساک در غذا و رژیم محدود غذایی به جای رژیم تمام میوه که تدابیر اصلی درمانی به شمار می روند معالجه را آغاز کنند. استفاده از تنقیه در دوره امساک یکی از اقدامات اساسی است که اختلالات روده ای را که خود عامل مستعد کننده ایست از بین خواهد برد.

حمام داغ سولفات منیزی و حمام دادن چشم ها به طور بسته با نمک در آب گرم و پس از آن با آب سرد شستن بسیار مفید است. لازم است روزی 3 تا 5 مرتبه چشم ها را شستشو و حمام دهند. گذاردن کمپرس داغ به پشت گوش و همچنین ضماد سرد، شب ها روی چشم سودمند است. همچنین از کار کردن در نور مصنوعی خودداری شود و در موارد لزوم از عینک های تیره ای که چشم را از نور حفظ می کنند استفاده گردد.

درمان بیماری های چشم

درمان بیماری های چشم

ورم قرنیه

همان عللی که موجب بروز ورم عنبیه می شوند ورم قرنیه را باعث می گردند. این عارضه نیز موجب مسمومیت عمومی دستگاه های بدن است، گرچه خستگی و آسیب وارده بر چشم نیز عوامل سطحی و ظاهری مستعد کننده محسوب می شوند.

درمان ورم قرنیه

از لحاظ معالجه شخص مبتلا به ورم قرنیه باید دستورهای درمانی ورم عنبیه را اجرا کند. چنین روش درمانی نه فقط اختلالات چشمی را بهبود می بخشد بلکه وضع عمومی و بنیه بیمار را نیز تقویت و اصلاح می کند.

ورم شبکیه

شبکیه لایه درونی کره چشم است که نور پس از عبور از عدسی و ورود در چشم بر روی آن می افتد. شبکیه حساس ترین قسمت داخل چشم و در حقیقت ادامه عصب بینایی است که احساس دید را به مغز منتقل می سازد. شبکیه گاهی ممکن است متورم گردد و بیماری ورم شبکیه را ایجاد کند. ورم شبکیه نشانه مطمئنی از مسمومیت عمومی بدن است و شخص مبتلا به این بیماری معمولا دچار عارضه خاصی مانند بیماری قند، بیماری کلیوی و مانند آن هاست.

درمان ورم شبکیه

واضح است که یگانه راه درمان ورم شبکیه علاج بیماری های اصلی از قبیل بیماری کلیه یا دیابت و نظایر آن هاست. ضمنا نسبت به درمان موضعی ورم شبکیه، طبق دستورهایی که برای ورم عنبیه گفته شد باید اقدام کرد.

 

همچنین بخوانید:  مراقبت از چشم ها در مشاغل مختلف

 

گل مژه

گل مژه نتیجه تورم غده ترشح کننده چربی که در لبه پلک قرار دارد عارض می گردد و نشانه ای از مسمومیت بدن همراه با کم شدن بنیه حیاتی است.

درمان گل مژه

لازم است از روش معالجه ورم ملتحمه چه از لحاظ عمومی و چه موضعی استفاده شود. همچنین می توانیم ضماد گرم و حمام موضعی محلول سولفات منیزی را نیز به کار بریم. علاوه بر آن باید در افزایش بنیه حیاتی بیمار بکوشیم زیرا کسی که یک مرتبه به گل مژه مبتلا شود به محض آن که وضع مزاجی اش کمی دچار ضعف گردد مجددا دچار آن خواهد شد.

تراخم

تراخم در بین افراد فقیر قسمت اعظم کشورهای دنیا شیوع دارد. این بیماری بسیار سختی است که ریشه و علت اصلی آن سو تغذیه و زندگی خلاف بهداشت است. هر گونه اقدام درمانی موضعی مانند مرهم، پماد و غیره که توسط صنف پزشکی انجام می گیرد بی حاصل است و موقعی این گونه تدابیر به نتیجه مطلوب می رسد که با درمان مزاجی همراه باشد. نظافت شخصی نیز بدون شک کمک موثری به درمان خواهد کرد لیکن پاکسازی داخل بدن عامل مهمتری است که در بهبود تراخم بسیار سودمند واقع خواهد شد.

درمان تراخم

درمان تراخم را باید با امساک طولانی تری آغاز کند. امساک های بعدی نیز بدون تردید ضرورت پیدا می کند. استفاده از تنقیه و حمام داغ سولفات منیزی و حمام چشم عوامل اصلی درمان را تشکیل می دهند. قرار دادن چشم ها به طور بسته در برابر آفتاب از اقدامات بسیار سودمند است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ آنغوزه را با خواص تسکین درد گوش، تسکین سرفه، ضد نفخ، تقویت بینایی، ضد تشنج، مقوی معده، درمان سیاه سرفه، ضد انگل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0