درمان بیماری های قلبی عروقی (چربی گرفتگی قلب، بزرگ شدن قلب، ورم عضله قلب)

2701 بازدید
05 دی 97
سمانه
,

درمان بیماری های قلبی عروقی : چربی گرفتگی قلب، بزرگ شدن قلب، ورم عضله قلب، پریکاردیت، تاکیکاردی، آندو کاردیت

چربی گرفتگی قلب

در این عارضه بین دو لایه پریکارد (کیسه که عضله قلب را فرا می گیرد) چربی جمع می شود. این اختلال مستقیما با چاقی مفرط همراه است و منشا آن رژیم غذایی و افراط در خوردن و نوشیدن است. تنگی نفس به هنگام تلاش و احساس تنگی و ناراحتی در ناحیه قلب از علایم مشخص این بیماری به شمار می روند.

درمان چربی گرفتگی قلب

واضح است که درمان چربی گرفتگی قلب تنها باید از راه مزاجی صورت گیرد و اگر بیمار خود را از عارضه مفرط رهایی بخشد نه فقط بیماری قلبی او از بین خواهد رفت بلکه سلامت عمومیش نیز به وضع قابل ملاحظه پیشرفت خواهد کرد و از این اقدام صحیح و به جای خود پاداش خوبی به دست خواهد آورد.

بزرگ شدن قلب

قلب، در نتیجه فعالیت های مفرط مانند تمرین های بدنی قهرمانی، غالبا بزرگ می شود. مسمومیت دستگاه های بدن به سبب عادت به بدغذایی اغلب منشا علت های ظاهری آن مانند تصلب شریان ها، ورم مزمن کلیه، بیماری های ریوی و غیره است که هر یک می تواند باعث بزرگ شدن قلب شود. وجود این بیماری نشانه آن است که یک یا هر دو بطن قلب در نتیجه فعالیت زیاد و تلاش بیش از ندازه بزرگ شده است تا کار بیشتری را که مورد نیاز بدن است انجام دهد. این عمل را در اصطلاح جبران گویند.

در بعضی موارد بزرگ شدن قلب چنان به خوبی جبران می کند که هیچ گونه علایم مرئی اختلال قلبی مشهود نیست. در پاره موارد علایمی چون تپش قلب و احساس سنگینی در اطراف آن، سرگیجه، سردرد، احساس صدا در سر و … دیده می شود. موقعی که عمل جبران قلب دچار ناتوانی گردد علامت قابل توجه دیگری نیز پیدا می شود یعنی قلب کم کم به سوی اتساع پیش می رود.

درمان بیماری های قلبی عروقی

درمان بیماری های قلبی عروقی

درمان بزرگ شدن قلب

بیمار به خصوص در مراحل اولیه بیماری می تواند در سایه درمان طبیعی به نتیجه بسیار مطلوبی برسد. در صورتی که به متخصص صلاحیتدار درمان طبیعی دسترسی نداشته باشد باید از دستورهای مربوط به بیماری های دریچه قلب استفاده کند. این دستورها که بر حسب نوع و  شدت بیماری طبقه بندی شده اند، به بیمار کمک فراوان و قابل ملاحظه خواهند کرد.

ورم عضله قلب (میو کاردیت)

در این بیماری عضله قلب متورم می شود. میوکاردیت ممکن است حاد یا مزمن باشد و عضله قلب را به تدریج خراب کند. مسمومیت شدید دستگاه های بدن به سبب عادت به سوتغذیه و زندگی خلاف بهداشت علت اصلی و مستعد کننده قلب برای ابتلای به این بیماری است. درمان پزشکی بازدارنده بیماری قلبی را نباید از نظر دور داشت.

درمان ورم عضله قلب

ورم عضله قلب عارضه ایست که مستلزم مراقبت زیاد و دقیق است و معالجه آن با درمان طبیعی اغلب به نتیجه مطلوب می رسد. معالجه به وسیله دارو کاری بیهوده است. به بیمار توصیه می شود تا در صورت امکان از متخصص درمان طبیعی کمک بگیرد.

پریکاردیت ( ورم لایه خارجی قلب)

در این بیماری لایه خارجی قلب متورم می شود. پریکاردیت یکی از عوارض درمان بازدارنده تب ها و اثر زیان بخش داروهای تجویز شده است.

 

همچنین بخوانید:  تقویت قلب با نسخه های گیاهی

 

درمان پریکاردیت

اگر هر گونه بیماری تب داری به طور صحیح تشخیص داده شود و درست معالجه گردد هیچ گاه پریکاردیت به سراغ بیمار نخواهد آمد. این عارضه موقعی ایجاد می شود که بیماری های معلول مسمومیت عمومی دستگاه های بدن را به وسیله درمان بازدارنده معالجه کرده باشند. برای معالجه پریکاردیت باید فقط به درمان طبیعی بیماری مربوط (بیماری تب داری که بر اثر تشخیص غلط یا روش درمانی نادرست کاملا معالجه نشده و در نتیجه به قلب آسیب رسیده است) اقدام کنیم. درد را می توان با نهادن کمپرس گرم روی سینه در ناحیه قلب و یا قرار دادن کمپرس های گرم و سرد به تناوب تسکین داد.

تاکیکاردی (تندی ضربان قلب)

این بیماری علل مختلف دارد که منشا همه آن ها مسمومیت دستگاه های بدن است. اگر بیمار نتواند تپش قلب خود را به هیچ بیماری نسبت دهد باید از روش درمان انژین سینه کاذب استفاده کند. استعمال دخانیات اغلب مهمترین عامل ایجاد این بیماری است.

آندو کاردیت ( ورم لایه داخلی قلب)

در این عارضه غشایی که دیواره حفره های قلب و به خصوص قسمت دریچه ها را می پوشاند متورم می گردد. این بیماری ممکن است حاد یا مزمن باشد. آندو کاردیت با مسمومیت فوق العاده دستگاه ها و تب همراه است که منجر به بیماری دریچه میترال می گردد. این بیماری اغلب یکی از عوارض تب ها و به خصوص تب رماتیسمی و مخملک است. لیکن داروهایی که برای معالجه تب مخملک به بیمار می دهند بیش از مسمومیت عمومی بدن در ایجاد این بیماری موثرند. البته مسمومیت عمومی بدن در ایجاد آندو کاردیت نقش قابل ملاحظه ای دارد. معمولا در اینجا نیز مانند سایر بیماری ها، عادت به سوتغذیه یکی از عوامل مستعد کننده است که همواره مسمومیت ایجاد می کند.

درمان آندو کاردیت

در صورت امکان درمان آندو کاردیت باید توسط متخصص صلاحیتدار درمان طبیعی انجام پذیرد، زیرا گرچه امساک در غذا و رژیم برای درمان آن تعیین شده است لیکن ممکن است بیمار به علت ضعف قلب نتواند ناراحتی آن را تحمل کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل نسترن را با خواص کاهش کلسترول، درمان دیابت، جلوگیری از روماتیسم، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، تنظیم فشارخون، بهبود گردش خون، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0