درمان التهاب لثه با 5 روش خانگی

6398 بازدید
08 بهمن 97
بهاره
,,

کاهش و درمان التهاب لثه با 5 روش خانگی بسیار آسان

التهاب لثه یا ژنژیویت (Gingivitis) یک مشکل رایج است. در اثر التهاب لثه، پلاک‌های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می‌کند و باعث حساس شدن آن می‌شود که گاهی همراه با خونریزی است. با توجه به سلامت ضعیف دهان و دندان، لثه ها را متورم می شوند. اگر التهاب لثه درمان نشود، می‌تواند باعث بیماری‌های شدیدتری لثه پریودنتیت و عفونت‌های بافت و زخم لثه منجر شود. اولین و بهترین توصیه برای درمان التهاب لثه استفاده از مسواک و نخ دندان بعد از وعده غذایی است اما، شما می توانید برخی از درمان های خانگی را جهت کاهش تورم لثه استفاده کنید. بدین منظور، با درمان التهاب لثه با 5 روش خانگی آشنا شوید.

 

درمان التهاب لثه با 5 روش خانگی

درمان التهاب لثه با 5 روش خانگی

 

درمان التهاب لثه با 5 روش خانگی

التهاب لثه بیشتر به علت رسوب جرم دندانی است. البته دلایل دیگری ممکن سبب التهاب لثه ها شوند از جمله: سیگار کشیدن، فضای خالی بین دندان ها، عفونت، افزایش سن، دیابت، ایدز، استرس، آلرژی ها و غیره می باشند. در ادامه با 5 روش ساده و خانگی التهاب اثه را گاهش و یا درمان کنید.

میخک و روغن آن

روغن میخک حاوی یک آنتی اکسیدان به نام کارواکرول می باشد که به کاهش درد و درمان التهاب لثه کمک می کند. میخک و روغن آن دارای خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی قوی هستند به همین منظور در طب سنتی از آن به عنوان مسکن درد دندان و حتی دهانشویه استفاده می شده است.

نحوه استفاده از میخک و روغن آن

2 تا 3 قاشق چای خوری از پودر روغن میخک را با مقداری روغن میخک، مخلوط کنید و روی لثه ها بگذارید. شما می توانید برای دریافت نتیجه بهتر، این درمان را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است که باعث کاهش التهاب لثه می شود.

نحوه استفاده از زردچوبه

 یک چهارم قاشق مربا خوری پودر زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید و آن را روی لثه بمالید و بعد از 5 دقیقه آن را بشویید. توصیه می شود برای درمان التهاب لثه دو بار در روز این عمل را انجام دهید.

 

همچنین بخوانید:    گیاهان دارویی برای تقویت لثه و دندان

 

آب نمک

نمک موثرترین درمان برای مشکلات دهان و دندان است. نمک میكروب ها را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد، بنابراین، برای درمان التهاب لثه و همچنین، خونریزی لثه بسیار مفید است.

نحوه استفاده از آب نمک

نصف قاشق چای خوری نمک را در نیم لیتر آب گرم اضافه کنید و دندان ها را با این آب بشویید. شما می توانید این عمل را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین دارای یک قدرت ضد عفونی کنندگی قوی است که به طور طبیعی باکتری ها را از بین می برد. این ماده به راحتی باکتری های دهان و دندان را نابود می کند و سبب کاهش التهاب لثه نیز می شود.

نحوه استفاده از جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و روزانه دو بار آن را روی لثه ها بمالید. برای اثر بخشی بیشتر می توانید مقداری مساوی از جوش شیرین و زردچوبه رابا کمی آب مخلوط نموده و آن را بر روی نواحی متورم لثه قرار دهید.

لیمو

آب لیمو حاوی پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین آ و کلسیم است. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی مناسبی است. به همین دلیل، لیمو برای کاهش التهاب لثه بسیار مفید است.

نحوه استفاده از آب لیمو

دو قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید و دهان را با آن بشویید. شما می توانید این عمل را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

همان طور که قبلا اشاره شد، بهترین درمان استفاده از مسواک و نخ دندان است. اگر التهاب لثه شما با مسواک زدن و انجام درمان های خانگی بالا کاهش پیدا نکرده و شدیدتر شد، حتما به دندانپزشک مراجعه فرمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

میخک را با خواص بادشکن، ضد قی، مقوی معده و ضد آشفتگی و تهوع، تب بر، کرم کش، قاعده آور، مقوی، تسکین دهنده درد دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0