topNotif

درمان افتادگی پوست صورت با 5 ماسک طبیعی

3280 بازدید
24 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 بهمن 1400

درمان افتادگی پوست صورت با 5 ماسک طبیعی

تضعیف و شل شدن پوست یک مشکل ناخوشایند است که باعث چین و چروک زودرس می شود. شاید آگاه نباشید اما، الاستین و کلاژن پوست به شدت تحت تاثیر کم آبی بدن، سوء تغذیه، اثرات مضر نور خورشید و آلاینده های زیست محیطی قرار دارند. علاوه بر این، تغییرات بیولوژیکی به دلیل پیری، عضلات صورت را تضعیف می کنند و زمانی که پوست جوان تر است، خاصیت الاستیک (ارتجاعی) خود را از دست می دهند. خوشبختانه برای جلوگیری از تضعیف و افتادگی پوست صورت تعدادی ماده طبیعی وجود دراد که پوست را تغذیه کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند. این درمان ها علاوه بر طبیعی و بی ضرر بودنشان برای پوست، مقرون به صرفه نیز هستند.

 

درمان افتادگی پوست صورت با 5 ماسک طبیعی

درمان افتادگی پوست صورت با 5 ماسک طبیعی

 

درمان افتادگی پوست صورت با 5 ماسک طبیعی

درمان افتادگی پوست صورت با ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یکی از بهترین مواد طبیعی و راه حل عالی برای درمان افتادگی پوست است. لیپیدهای موجود در سفیده تخم مرغ به تغذیه لایه های عمیق پوست و جلوگیری از دست دادن کلاژن و الاستین، کمک می کنند.

مواد لازم

  • سفیده تخم مرغ 2 عدد
  • ماست تازه یک قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

سفیده های تخم مرغ را با ماست مخلوط کنید. قبل از استفاده، صورت را کامل بشویید سپس، لایه نازکی از ماسک را روی صورت خود اعمال کنید. بعد از گدشت 30 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. توصیه می شود این ماسک را سه بار در هفته استفاده نمایید.

درمان افتادگی پوست صورت با ماسک آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین مواد برای سفت کردن پوست های شل و کم هیدراته است. آلوئه ورا حاوی مقدار زیادی اسید مالیک است که از پیری زودرس جلوگیری کرده و مشکلات کوچک مانند تیرگی، زخم و چین و چروک را از بین می برند.

مواد لازم

  • ژل آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

آلوئه ورا، روغن نارگیل و عسل را در یک ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس، آن را بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه ماسک را با آب سرد پاک کنید. بهتر است این ماسک را هر دو روز یک بار تکرار کنید.

 

همچنین بخوانید:  7 درمان خانگی برای افتادگی پلک

 

درمان افتادگی پوست صورت با ماسک خیار

خیار از 90٪ آب و آنتی اکسیدان محافظتی تشکیل شده است. اسافاده از خیار بر روی پوست می تواند از چروک های زودرس جلوگیری کرده و سبب جوانسازی پوست صورت شود .خیار به عنوان یک لوسیون طبیعی عمل می کند و برای افتادگی پوست، کاهش چربی بیش از حد و حذف سلول های مرده ایده آل است.

مواد لازم

  • نصف یک خیار تازه
  • خامه ترش یک قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

ابتدا نصف یک خیار را رنده کنید سپس، یک قاشق خامه ترش را به آن اضافه کنید. حال آت را بر روی پوست صورت و حتی گردن خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. تکرار 2 یا 3 بار در هفته از این ماسک مانع شل شدن پوست می شود.

درمان افتادگی پوست صورت با ماسک عسل

عسل خالص یک مرطوب کننده طبیعی قدرتمند است که برای پوست های خشک و چرب مفید است. از آنجا که عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است، یکی از بهترین مواد طبیغی برای تفتادگی پوست تضعیف، چین و چروک و پیری زودرس است.

مواد لازم

  • عسل 8 قاشق مرباخوری
  • آب لیمو فنجان یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

مخلوط عسل و آب لیمو تازه و روغن زیتون در یک ظرف بریزید. سپس، آن را روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید کامل خشک شود. در نهایت آن را با آب گرم بشویید. این ماسک صورت را هر شب، حداقل به مدت دو هفته تکرار کنید.

درمان افتادگی پوست صورت با ماسک گلاب

گلاب به عنوان یک لوسیون طبیعی، افتادگی و شل شدن پوست را کاهش می دهد و سایر مشکلات پوستی مانند جوش های سرسیاه، چربی اضافی و سلول های مرده را از بین می برد.

مواد لازم

  • گلاب یک چهارم فنجان
  • آب لیمو یک قاشق چای خوری
  • عصاره گیاه هاماملیس (فندق افسونگر) یک قاشق غذاخوری

نحوه استفاده

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. سپس، به کمک پنبه آن را هر شب، بر روی صورت و گردن خود قرار دهید و صبح روز بعد آآن را بشویید. این کار را هر روز به عنوان بخشی از مراقبت از زیبایی تکرار کنید.

اگر پوست شما علائم پیری زودرس را نداشته باشد، باید از این ماسک ها برای پیشگیری از افتادگی پوست صورت استفاده کنید. استفاده منظم از این ماسک ها علاوه بر درمان افتادگی پوست، سبب لطافت، زیبایی و درخشنگی نیز می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر،  بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. جهانی
    31 اردیبهشت 1401

    مطالب خیلی مفیدی بود
    ممنون از سایت خوب عطارک

0