topNotif

12 روش شگفت انگیز برای درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

1218 بازدید
27 اردیبهشت 02
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 اردیبهشت 1402

12 روش شگفت انگیز برای درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

کاهش وزن با یک رژیم غذایی سخت یا رژیم ورزشی برای سلامتی شما عالی است، اما این اغلب می تواند منجر به شل شدن پوست پس از کاهش وزن شود. خوشبختانه راه های موثر زیادی برای سفت کردن این پوست شل و بازگرداندن بدن به فرم ایده آل وجود دارد. شل شدن پوست پس از کاهش وزن بسیار رایج است و اغلب به دنبال کاهش وزن شدید یا پس از زایمان رخ می دهد.

پس از کاهش وزن قابل توجه، پوست روی شکم، بازوها، پاها یا پشت شما ممکن است به سرعت به جای خود باز نگردد، زیرا احتمالاً برای سال‌های متمادی کشیده شده بود تا وزن اضافی شما را تحمل کند. این می تواند برای افرادی که برای کاهش وزن سخت تلاش کرده اند ناامید کننده باشد، زیرا چین های پوست اغلب ناخوشایند هستند یا ماهیچه هایی را که ایجاد کرده اید پنهان می کنند.

کلید رفع این شلی پوست پس از کاهش وزن، بهبود خاصیت ارتجاعی و بازگرداندن تناسب سفت پوست بر روی ماهیچه ها و بدن شما است. برخی از موارد جدی شلی پوست، مانند زمانی که افراد برای چندین سال چاق بودند، یا بیش از 20 درصد وزن بدن خود را از دست دادند، ممکن است برای رفع کامل نیاز به جراحی یا اقدامات زیبایی داشته باشند. در آن نقطه، پوست به سادگی برای مدت طولانی کشیده شده است و به‌احتمال‌زیاد به‌دست آوردن قابلیت ارتجاعی غیرممکن است.

با این حال، برای افرادی که به طور منظم با نوسانات وزن مواجه می شوند، یا اگر کاهش وزن چندان قابل توجه نیست، برخی ورزش ها، درمان های رژیم غذایی و سبک زندگی می توانند این مشکل را برطرف کنند و شما را سفت، خوش اندام و به ظاهر لاغر خود مطمئن کنند.

راه های سفت شدن پوست بدن بعد از لاغری

برخی از بهترین راه‌ها برای سفت شدن پوستبعد از لاغری عبارتند از افزودن پروتئین به رژیم غذایی، کاهش مصرف قند، افزایش تون عضلات، کاهش سرعت رژیم غذایی، نوشیدن آب بیشتر و استفاده از سونوگرافی.

  1. مصرف پروتئین برای سفت شدن پوست بدن

یکی از اجزای کلیدی در هر قسمت از بدن ما پروتئین است، زیرا برای تولید بافت ها، سلول ها و ماهیچه ها مورد نیاز است. پس از کاهش وزن و تلاش برای از بین بردن شلی پوست، برای عضله سازی و تقویت خاصیت ارتجاعی سلول های پوست به پروتئین بیشتری نسبت به معمول نیاز خواهید داشت.

  1. کاهش سرعت

اگر هدف بلندمدت کاهش وزن دارید، اما در حال حاضر علائم شلی پوست را مشاهده می کنید، ممکن است رژیم غذایی خود را کاهش دهید. پوست بدن شما برای تنظیم نیاز به زمان دارد. همانطور که ماه‌ها و سال‌ها طول کشید، ممکن است ماه‌ها نیز طول بکشد تا به حالت اولیه خود بازگردد. اگر سرعت کاهش وزن خود را کاهش دهید، یا برنامه کاهش وزن بسیار سختگیرانه را کاهش دهید، ممکن است بتوانید از تشکیل یا آشکار شدن پوست شل جلوگیری کنید.

12 روش شگفت انگیز برای درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

12 روش شگفت انگیز برای درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

  1. ورزش بهترین درمان افتادگی پوست شکم بعد از لاغری

شل شدن پوست پس از کاهش وزن مشکل است زیرا در بسیاری از موارد، پوست جایی برای رفتن وجود ندارد. پر کردن ناحیه ای که زمانی چاق بود با عضله یک استراتژی خوب است، بنابراین تمرکز ورزش روی بازوها و عضلات شکم می تواند روند سفت شدن پوست را تسریع کند. همانطور که گفته شد، محدودیتی برای رشد ماهیچه های شما وجود دارد، بنابراین این روش برای افرادی که پس از افزایش اندک و کاهش وزن بهبود می یابند، بیشتر جواب می دهد.

  1. افزایش هیدراتاسیون

آب پایه زندگی و سلامتی انسان است و بدون آن کلاژن تشکیل نمی شود که اساساً عامل اتصال سلول های پوست است و به افزایش سفتی و کشسانی کمک می کند. در حالی که نوشیدن آب زیاد می تواند کمی به وزن آب اضافه کند، همچنین می تواند به بازگرداندن سریع پوست به حالت عادی کمک کند!

  1. اولتراسوند تراپی

از روش اولتراسوند درمانی برای گرمادهی عمقی به بافت‌های نرم بدن استفاده می‌شود. یکی از رسمی‌ترین درمان‌ها برای شلی پوست، اولتراسوند درمانی است که در آن از فناوری اولتراسوند (همان چیزی که برای تهیه اسکن جنین استفاده می‌شود) برای تحریک تولید کلاژن در زیر پوست استفاده می‌شود. این می تواند به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست شما را افزایش دهد و سطح سفتی آن را پس از کاهش وزن یا بارداری بهبود بخشد.

  1. مصرف قند را کاهش دهید

هنگام تلاش برای از بین بردن شلی پوست پس از کاهش وزن، انتخاب های غذایی شما بسیار مهم است. جدا از افزایش سطح پروتئین خود، باید سعی کنید از غذاهای بسیار شیرین و کربوهیدرات های خالی نیز اجتناب کنید، زیرا این مواد نه تنها می توانند ماهیت التهابی داشته باشند، بلکه پیشرفت شما را در زمینه کاهش وزن نیز به خطر می اندازند.

 

همچنین بخوانید: 8 گیاه سرکوب کننده اشتها برای کاهش وزن

 

  1. خواص روغن بادام برای سفت شدن پوست

برای افرادی که سعی می کنند مقدار کمی از شلی پوست را از بین ببرند و آنها را سفت و شاداب نگه دارند، استفاده از داروهای غنی از آنتی اکسیدان انتخاب خوبی است. اینها دارای ویژگی های ضد پیری هستند که باعث سفت شدن پوست، رشد سلولی و جوان تر به نظر رسیدن پوست می شود.

  1. خواص آلوئه ورا برای پوست

اگر از هر نوع بیماری پوستی رنج می برید، آلوئه ورا می تواند کمک کننده باشد، از جمله پوست شل و افتادگی. آنتی اکسیدان ها و مواد فعال مانند اسید مالیک می توانند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهند، در حالی که خواص تسکین دهنده و ضد التهابی آن می تواند سرعت بهبود و احتمال استرس اکسیداتیو را بهبود بخشد.

  1. سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست

این درمان به ویژه برای شلی یا افتادگی پوست گردن، که اغلب پس از کاهش وزن اتفاق می افتد، موثر است. یک سفیده تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری ماست را با یک کرم مخلوط کنید و سپس آن را مستقیماً روی پوست شل بمالید. این به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند و همچنین لیپیدهای خاصی را به پوست می رساند که می تواند آن را تقویت و جوان کند.

12 روش شگفت انگیز برای درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

12 روش شگفت انگیز برای درمان افتادگی پوست بعد از لاغری

  1. درمان شل شدن پوست با دارچین

می توانید 1 قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده را با 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و به شکل خمیر یا خامه غلیظ در آورید. مواد فعال موجود در دارچین می توانند به پوست نفوذ کرده و تولید کلاژن را در سلول های آسیب دیده تحریک کنند، روند سفت شدن پوست را تسریع کرده و از استرس اکسیداتیو در آن نواحی پوست جلوگیری می کنند.

  1. درمان افتادگی پوست با آب لیمو

این درمان خانگی به دو روش برای مقابله با شلی پوست پس از کاهش وزن عمل می کند. محتوای بالای ویتامین C در تولید کلاژن ضروری است، در حالی که ماهیت قابض این آب مرکبات می تواند پوست را سفت نگه دارد و ظاهر آن را بهبود بخشد.

  1. جوانسازی پوست با عسل

به عنوان یکی از متراکم ترین منابع مواد مغذی در رژیم غذایی ما، این ماده جوان کننده، آنتی اکسیدان، ضد پیری و ضد التهاب قطعا می تواند به شل شدن پوست کمک کند. همچنین می توانید عسل را با یک ماده قابض مخلوط کنید تا به سفت شدن بیشتر پوست شما کمک کند!

سخن پایانی

مهم است که به یاد داشته باشید که کاهش وزن بیش از حد ممکن است منجر به شل شدن پوست شود که به سادگی بدون انجام نوعی از بین بردن آن قابل درمان نیست. درمان‌های خانگی و استراتژی‌های ارائه‌شده در این مقاله برای موارد نسبتاً جزئی شلی پوست است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    22 تیر 1402

    من چندسال پیش اضافه وزن داشتم والان خیلی لاغرشدم دوبار زایمان کردم پوستم خیلی شل شده مخصوصا سینه هام یه روش خیلی خوب میخوام واسه سفت شدن سينه هام بایدچیکارکنم

0