topNotif

خوردن سیب با پوست چه مزیتی دارد؟

2141 بازدید
08 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خوردن سیب با پوست یا بدون پوست، کدام بهتر است؟

سیب به عنوان یکی از مغذی ترین و در عین حال خوشمزه ترین میوه ها شناخته شده است. خوردن سیب باعث حفظ سلامت بدن می شود اما، اگر قبل از خوردن سیب، پوست آن را گرفته اید، بدانید که بسیاری از مواد مغذی را به سطل زباله انداخته و بدن خود را از دریافت این مواد محروم کرده اید. اگر روزانه سیب می خورید تا سالم بمانید اما، بدون پوست، آگاه باشید که حتی 30٪ از مواد مغذی سیب را دریافت نکرده اید. پوست سیب حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای حفظ سلامت بدن مفید است. حال بهتر است بدانید که خوردن سیب با پوست چه مزیتی دارد.

 

خوردن سیب با پوست چه مزیتی دارد؟

خوردن سیب با پوست چه مزیتی دارد؟

 

خوردن سیب با پوست چه مزیتی دارد؟

سبب کاهش کلسترول و قند خون می شود

اغلب شما شنیده اید که خوردن سیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. اما شما شگفت زده خواهید شد که عنصری که در سیب بدن را از بیماری های قلبی محافظت می کند، بیشتر در پوست سیب می باشد. بنابراین، اگر شما سیب را بدون پوست می خورید، عادت خود را تغییر دهید. پوست سیب برای بدن بسیار مفید است زیرا، مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر فراوانی در آن یافت می شود. به مین علت سبب تقویت قلب و افزایش انرژی بدن می شود. علاوه بر این، عنصر پکتین موجود در پوست سیب سبب کاهش چربی شده در نتیجه، کلسترول و قند خون را پایین می آورد.

بدن را در برابر سرطان محافظت می کند

سیب برای پیشگیری از انواع بیماری ها و حفظ سلامتی بدن، مفید است. اما، پوست سیب دارای عنصر خاصی به نام Tritterpanenoids است که به گفته محققان دانشگاه کورنل آمریکا، این عناصر در پوست سیب سبب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شوند. این عنصر در کاهش و پایان دادن به رشد سلول های سرطانی موثرند. اگر چه مقدار آن در پوست سیب کم است، اما خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان کولون (روده بزرگ) را می توانید با خوردن روزانه یک سیب کاهش دهید.

 

همچنین بخوانید:  خوردن سیب در دوران بارداری چه مزیتی دارد؟

 

حاوی آنتی اکسیدان های ضروری است

بر اساس تحقیقات انجام شده در کانادا، مقدار آنتی اکسیدان ها بخش داخلی پوست سیب بسیار بیشتر از خود سیب است، بنابراین، خوردن سیب همراه با پوست مفیدتر است. به گفته دانشمندان، مقدار آنتی اکسیدان در پوست سیب قرمز به نسبت سایر سیب ها بسیار بالاتر است. آنتی اکسیدان ها نقش محافظ و نگهبان بدن را دارند. آن ها برای بهبود سلامت انسان ها و جلوگیری از بیماری موثرند. همچنین، آنتی‌اکسیدان ‌ها موادی هستند که سلول‌ها را از آسیب در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

سرشار از مواد معدنی فراوان است

شما می دانید که بدن ما نیاز به مقدار زیادی عناصر معدنی دارد. خوردن سیب با پوست میزان خوبی از مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. طبق تحقیقات انجام شده، پوست سیب دارای مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است. بدن انسان از مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر برای تقویت استخوان ها و دندان استفاده می کند.

از یبوست و سوء هاضمه پیشگیری می کند

سیب دارای مقدار زیادی فیبر است. فیبر مانع از مشکلات دستگاه گوارشی مانند یبوست و سوء هاضمه می شود. نکته جالب این است که هر دو فیبر محلول و نامحلول در پوست سیب وجود دارد. فیبر در داخل سیب وجود دارد، اما دو سوم فیبر در پوست آن وجود دارد. فیبر جز مواد مغذی مهمی است که فراهم کننده ریز مغذی ها و ترکیبات غیر مغذی مثل آنتی اکسیدان ها و فیتواستروژن ها (phytoestrogen) می باشند که اهمیت ویژه ای در حفظ سلامتی انسان به عهده دارند فیبر کافی در رژیم غذایی برای حفظ سیستم گوارشی سالم و سیستم قلبی عروقی مهم است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص ضدچاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0