topNotif

خوراکی هایی که خستگی می آفرینند

1984 بازدید
02 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با خوراکی هایی که خستگی می آفرینند آشنا شوید.

خستگی مفرط یکی از شایع ترین عللی است که افراد را به مطب پزشکان می کشاند. احساس پایان یافتن انرژی بدن و عدم توانایی انجام کارهایی که لازم است انجام دهیم، مهمترین شاخصه این حالت آزار دهنده است. خستگی مفرط یکی از علایم بسیاری از بیماری هاست. مثلا استرس حاد، افسردگی، اختلالات تیروئید، کم خونی، آلرژی غذایی همگی می توانند خستگی مفرط ایجاد کنند. گاهی اوقات خانم ها پیش از دوران قاعدگی و در اوایل آن دچار علائمی مانند خستگی مفرط می شوند. خستگی مفرط البته در بسیاری از اوقات به خاطر کمبود خواب شبانه است.

ارتباط خستگی مفرط با یادگیری

مشکل اصلی در زمان خستگی مشکل حافظه فرد است، و هم اختلال تمرکز، در واقع یکی از نشانه های بیماری خستگی مزمن در کنار درد مداوم عضلات و علایم شبیه آنفولانزا مشکلات آزار دهنده در تمرکز و حافظه است. عجیب ترین درخواست شما در حین این بیماری آن است که بنشینید و با دقت تمرکز به یادگیری چیزی بپردازید.

خوراکی هایی که خستگی می آفرینند

خوراکی هایی که خستگی می آفرینند

خوراکی هایی که خستگی می آفرینند !

مصرف کنندگان الکل از گروه های در معرض خطر بالای خستگی مزمن و مفرط هستند. الکل سرکوبگر دستگاه عصبی مرکزی است و با ایجاد رخوت و خستگی توان انجام بهینه فعالیت های مفید را ساقط می کند و در طولانی مدت منجر به سندرم خستگی مزمن می شود.

مصرف افراطی نوشابه های حاوی کافئین نیز در طولانی مدت خستگی و ناتوانی ذهنی و جسمی ایجاد می کند. قهوه غلیظ و چای پر رنگ هر دو اعضای این گروه هستند. مصرف گه گاه در طول روز و غلظت کم و متعادل مشکلی ایجاد نمی کند و حتی میزان هوشیاری را می افزاید، اما مصرف مکرر و با غلظت بالا و با حجم زیاد به مرور زمان فشار نامناسبی را به بدن و ذهن وارد می کند که ناگهان خود را با بروز خستگی مفرط نشان می دهد.

 

همچنین بخوانید:  نقش ویتامین آ در ساختار بدن

 

کلیه خوراکی های تصفیه شده مضرند. به یاد داشته باشید چه غلات تصفیه شده و سبوس گرفته و چه قند و شکر تصفیه شده به علت نوسانات نا به هنجار در قند خون و استفاده از ذخایر ویتامینی و مواد معدنی بدن موجب احساس خستگی مفرط به علت بحران انرژی می شوند. اگر زیاد گوشت می خورید و از غذاهای چرب خوشتان می آید باید بدانید که در معرض خطر خستگی مفرط هستید. این گروه غذایی هضم مشکلی دارند و سیستم گوارشی را تا ساعت ها درگیر می کنند و چنانچه چند بار در روز مصرف شوند منجر به یبوست و سو هاضمه و اختلال انرژی عمومی خواهد شد. چرا که همه انرژی بدن در سیستم گوارشی متمرکز می گردد تا این غذای سنگین و ناسازگار را  از روده ها رد کند.

غذاهای حاضری، فست فود، رنگی و کنسرو شده به علت مواد نگهدارنده و محافظت کننده خاصی که به آنان اضافه می شود از عوامل کاهش سطح انرژی بدن و بروز خستگی غیر طبیعی هستند. آلرژی غذایی یکی از عوامل شایع خستگی مفرط است. در آلرژی غذایی بدن انسان به یکی از مواد غذایی واکنش نشان می دهد و در مسیر هضم یا جذب آن اختلال ایجاد می کند و یا با آن به مقابله می پردازد و یا مواد مضرری را از یک ترکیبات غذایی جذب می کند که همگی این واکنش های غیر طبیعی منجر به بروز یا تشدید علایم خستگی مفرط یا مزمن می شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه قهوه را با خواص کمک به سلامت قلب، کاهش احساس خستگی، کاهش وزن، کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط، جلوگیری از چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0