topNotif

خواص پیاز پخته شده برای سلامتی بدن و مضرات آن

15604 بازدید
27 تیر 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص پیاز پخته شده برای سلامتی بدن

پیاز یکی از مهمترین سبزیجات است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد و با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان مبارزه می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید پیاز پخته شده با ما همراه باشید؛

فواید پیاز پخته شده

سرشار از آنتی اکسیدان ها:

پیاز سرشار از آنتی اکسیدان ها، مانند کوئرستین، یک ترکیب ضد التهابی قدرتمند است. که لایه های خارجی پیاز حاوی بیشترین آنتی اکسیدان ها است. پیاز حاوی حدود 44 کالری، 20٪ از نیازهای ویتامین ث روزانه شما و بین 5 تا 10٪  از نیازهای ویتامین ب6، فولات، پتاسیم و منگنز را برآورده می کند.

با سرطان مبارزه می کند:

مطالعات تایید کرده اند که هرچه بیشتر پیاز و سیر در غذا پخته شود، میزان ابتلا به سرطان کمتر می شود.

بهبود تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان:

تحقیقات نشان می دهد که پیاز از پوکی استخوان وابسته به سن جلوگیری می کند. یکی از مطالعات انجام شده در مورد زنان یائسه ارتباط بین مصرف پیاز و سلامت استخوان را نشان داد. زنانی که پیاز بیشتری مصرف می کردند، چگالی استخوان بهتری داشتند و خطر شکستگی بیش از 20 درصد را در مقایسه با افرادی که پیاز هرگز مصرف نکردند کاهش دادند. همچنین بنیاد آرتریت توضیح داد که کوئرستین موجود در پیاز به درمان درد مفاصل کمک می کند.

 

خواص پیاز پخته شده

خواص پیاز پخته شده

 

بهبود هضم:

پیاز سرشار از انسولین است که نوعی فیبر است و به عنوان یک سلول بیولوژیکی عمل می کند. پیاز ها به جلوگیری از یبوست، بهبود تنظیم قند خون و افزایش جذب مواد مغذی کمک می کند.

برای دستگاه گوارش مفید است:

پیاز آب پز منبع خوبی از فیبر و مس است و به حل مشکلات دستگاه گوارش کمک می کند. یک پیاز حاوی 28 کالری و 7 گرم کربوهیدرات است. پیاز سرشار از ویتامین های آ، ب6، ب و ث و همچنین آهن، فولات و پتاسیم است. منبع عالی ترکیبات گوگردی، فلاونوئیدها، فیتوشیمی و پلی فنول ها است.

بهبود سلامت قلب:

فلاونوئیدها موجود در پیاز باعث تقویت سلامت قلب می شوند. همچنین پیاز سرشار از سولفات های آلی است که به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. یک مطالعه آرژانتینی نشان داد که مصرف ترکیبات آلی گوگرد موجود در پیاز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کوئرستین موجود در پیاز همچنین توانایی مقابله با بیماری های قلبی را دارد، این ماده خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی را ایجاد می کند که باعث تقویت سلامت قلب می شود.

میزان قند خون را تنظیم کنید:

پیازها به کاهش قند خون کمک می کنند، ترکیبات گوگرد موجود در پیازها اثرات مفیدی بر قند خون دارند.

مفید برای معده:

پری بیوتیک های طبیعی موجود در پیاز در رفع یبوست، درمان درد معده و از بین بردن کرم ها کمک می کند.

پیشگیری از عفونت و آلرژی:

  • کوئرستین (و سایر فلاونوئیدها) موجود در پیاز به جلوگیری از التهاب کمک می کند پیاز با جلوگیری از انتشار سلول های هیستامین، آلرژی را درمان می کند.
  • پخت و پز پیاز به باز و تخلیه سینوس ها کمک می کند و خاصیت آنتی هیستامین کورستین به کاهش احتقان بینی کمک می کند.
  • خوردن پیاز در شب به تسکین سرماخوردگی کمک می کند و ترکیبات گوگرد موجود در پیازها می توانند مخاط را تجزیه کنند.

 

همچنین بخوانید:  درمان التهاب لوزه با آب پیاز

 

درمان سرماخوردگی:

پیاز منبع عالی ویتامین های ث و ب6، فولات، آهن و پتاسیم است. به درمان سرماخوردگی کمک می کند، زیرا سرشار از منگنز است و فرد را در برابر آنفولانزا محافظت می کند.

ضد التهاب:

  • پیاز حاوی کوئرستین، یک آنتی اکسیدان است که با التهاب مبارزه می کند.
  • پخت و پز پیاز باعث کاهش ارزش کورستین نمی شود بلکه به راحتی آنتی اکسیدان ها را از سبزیجات به مایع سوپ منتقل می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

پیازها حاوی سلنیوم هستند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند.

مفید برای دستگاه تنفسی:

پیاز درمانی موثر برای کسانی است که از مشکلات تنفسی مانند آسم و رینیت آلرژیک رنج می برند. خواص ضد التهابی پیاز به آرامش بیماری های تنفسی کمک می کند.

بهبود خواب:

پیاز حاوی پربیوتیک است. پروبیوتیک ها باعث بهبود سلامت روده، بهبود عملکرد مغز، بهبود خواب و کاهش استرس می شود. فایده اصلی پروبیوتیک ها متعادل سازی جمعیت باکتری های خوب است تا باکتری ها و مخمر های مضر، جمعیت غالب دستگاه گوارش نباشند.

ارتقاء سلامت چشم:

  • گوگرد موجود در پیاز باعث بهبود سلامت لنزهای چشم می شود. این ماده باعث تولید پروتئینی بنام گلوتاتیون می شود که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سطح بالای گلوتاتیون به معنی خطر کمتری برای ابتلا به گلوکوم (آب سیاه)، دژنراسیون ماکولا (شایع ترین علت کوری در افراد مسن) و آب مروارید است.
  • سلنیوم موجود در پیاز از ویتامین ای در چشم (که از سلول های چشم محافظت می کند) پشتیبانی می کند.
  • پیاز یک درمان بالقوه برای عفونت های چشم معمولی مانند ملتحمه و بلفاریت (التهاب پلک) است.

 

خواص پیاز پخته شده

خواص پیاز پخته شده

 

برای سلامتی دهان مفید است:

پیاز حاوی تیوسولفین ها و تیوسولفون ها (ترکیبات گوگرد) است که به کاهش باکتری های ایجاد شده در پوسیدگی دندان کمک می کند. پیاز سرشار از ویتامین ث است، دندان ها را سالم نگه می دارد، همچنین می تواند درد دندان را تسکین دهد.

درمان وبا:

پیاز اثر مهاری بر روی V، میکروبی، که مسئول وبا است، دارد.

جلوگیری از لخته شدن خون:

پیاز حاوی یک مجموعه به نام روتین است که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. روتین مؤثرترین ترکیب ضد انعقادی است.

کاهش استرس اکسیداتیو:

  • استرس اکسیداتیو عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن است. پیاز استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت را کاهش می دهد.
  • کوئرستین موجود در پیاز از بیماری های مرتبط با استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند و DNA را از آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

آب پیاز برای ریزش مو :

آب پیاز و پیاز فولیکول های مو را تغذیه می کنند و به بازگشت ارزش غذایی از دست رفته از پوست سر کمک می کنند. همچنین به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. پیاز خواص ضد باکتریایی دارد و به کاهش و مقابله با عفونت های پوست سر کمک می کند، بنابراین از ریزش مو جلوگیری می کند. پیاز یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با شوره سر مبارزه می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و رشد مو را تحریک می کند.

از آب پیاز برای ریزش مو و تقویت مو استفاده کنید. اگرچه بدن با خوردن پیاز، از فواید آن بهره می برد، اما قرار دادن آب پیاز به صورت موضعی روی پوست سر فواید و نتیجه ای سریعتر از خوردن آن می دهد. روش صحیح برای این کار:

  • پیازها را به 4 قسمت خرد کنید. سپس پیازها را در مخلوط کن بریزید و سپس کمی آب به پیاز خرد شده اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا آن را از صافی عبور دهید تا ذرات پیاز هنگام استفاده به مو نچسبد.
  • پوست سر را با آب پیاز ماساژ دهید. حتی می توانید چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید و بعد روی پوست سر ماساژ دهید. آب پیاز را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سر خود بگذارید. سر خود را با آب گرم و یک شامپوی ملایم بشویید. روند روزانه را برای دریافت بهترین نتیجه تکرار کنید.

دستور العمل هایی برای استفاده از پیاز:

  • پیاز را خرد کرده و به عنوان پایه ای برای ماکارونی، خورش و سوپ استفاده کنید.
  • پیاز را با کره یا روغن روی حرارت متوسط به مدت 3 دقیقه تا زمانی که ترد و طلایی رنگ شود، بگذارید.
  • پیاز و گوجه فرنگی خرد شده را می توان برای تهیه املت با هم ترکیب کرد.
  • پیاز سرخ شده می تواند طعم هر غذای گیاهی را تقویت کند که می توانید آن را با سبزیجات خرد شده به سوپ ها، خورش ها و ماکارونی اضافه کنید.

طرز تهیه پودر پیاز :

  • پیازها را پوست بگیرید و آنها را بشویید و به شکل حلقه های نازک برش دهید و آنها را از هم جدا کنید.
  • حلقه های پیاز را درون یک سینی فر قرار دهید، فر را در حرارت پایین، گرم کنید و سینی را حدود 20 دقیقه درون فر قرار دهید. فر را خاموش کنید و سینی را درون فر بگذارید تا پیازها خنک شوند.
  • حلقه های پیاز را بعد از خنک شدن کنار بگذارید تا حدود یک ساعت کاملا خشک شوند.
  • چرخ برقی را آماده کنید و حلقه های پیاز را خرد کنید تا پودر پیاز بدست آید.
  • پودر پیاز را در قوطی های چاشنی یا در یک ظرف مناسب نگهداری کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی پیازچه و فواید مصرف آن برای سلامتی

 

مضرات پیاز:

آلرژی:

بعضی از افراد نسبت به پیاز حساسیت دارند. در صورتیکه بعد از خوردن پیاز علائمی از آلرژی دارید باید با پزشک مشورت کنید.

ایجاد گاز و نفخ:

اگرچه خوردن پیاز خطرناک نیست، اما ممکن است برای برخی از افراد مشکلاتی ایجاد کند. کربوهیدرات های موجود در پیاز باعث ایجاد گاز و نفخ می شوند، به خصوص اگر به صورت خام مصرف شوند و برای افرادی که از ریفلاکس معده رنج می برند باعث سوزش سر دل می شوند.

قند خون پایین:

پیاز میزان قند خون را کاهش می دهد، بنابراین افراد دیابتی قبل از خوردن آن باید قند خون خود را بررسی کنند زیرا ممکن است قند خون را بیش از حد کاهش دهد.

سوزش سردل:

مصرف بیش از حد ممکن است باعث سوزش معده، استفراغ، حالت تهوع و سوزش شود. با وجود فواید پیاز در درمان اختلالات گوارشی، اغلب بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بوی بد:

پیاز باعث بو بوی نامطبوع می شود، برای جلوگیری از آن، ما به شما توصیه می کنیم جوانه جعفری را بخورید، دهان خود را با آب لیمو و آب بشویید و پوست مرکبات را بجوید.

سوزش پوست:

برخی افراد هنگام استفاده از آب پیاز روی پوست، باعث تحریک پوست صورت و پوست می شوند. توصیه می شود قبل از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید.

خوردن پیاز در دوارن بارداری:

از فواید پیاز برای یک زن باردار و جنین و همچنین در مورد چگونگی مصرف آن در دوران بارداری اطلاعاتی در دست نیست، بنابراین به خانم باردار توصیه می شود که از خوردن آن به مقدار زیاد در دوران بارداری خودداری کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر پیاز را با خواص ضد سرطان، مفید برای ایمنی بد، سلامت عروق، مناسب برای دیابت با خاصیت پایین آورندگی قند خون، سالم سازی استخوان ها، مفید برای روده ها، هضم غذای راحتتر، درمانی برای آلرژی، مفید برای سرماخوردگی، درمانی برای عفونت گوش، بهبود مشکلات تنفسی، بدون هیچ اسانس و یا افزودنی شیمیایی از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

13
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0