topNotif

خواص و مضرات فلفل قرمز تند برای بدن

3042 بازدید
10 دی 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص و مضرات فلفل قرمز تند ، 13 فایده فلفل قرمز برای سلامتی

فلفل قرمز تند به عنوان یکی از ادویه جات در انواع غذاها و ترشی ها استفاده می شود و می توان از آن بصورت پخته یا خشک شده و یا به صورت پودر استفاده کرد و باید توجه داشت که ماده کپسایسین که در فلفل یافت می شود، ترکیب اصلی این گیاه است که باعث طعم تند آن می شود و فواید زیادی برای سلامتی دارد. در این مقاله در مورد خواص و مضرات فلفل قرمز تند برای سلامتی، خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید؛

 

خواص و مضرات فلفل قرمز تند ، 13 فایده فلفل قرمز برای سلامتی

خواص و مضرات فلفل قرمز تند ، 13 فایده فلفل قرمز برای سلامتی

 

فواید فلفل قرمز تند

1. بهبود دیابت

فلفل قرمز تند می تواند علائم دیابت را کاهش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله Phytotherapy Research نشان داد که خوردن فلفل قرمز باعث افزایش تولید انسولین می شود.

مطالعه دیگری در سال 2015 در تغذیه بالینی منتشر شد، در آن 44 زن باردار مبتلا به دیابت بارداری شرکت کردند و نتایج مطالعه نشان داد که خوردن 5 میلی گرم کپسایسین در روز به مدت چهار هفته می تواند باعث کاهش قند خون بعد از غذا شود، اما باید توجه داشت که کپسایسین سطح قند خون ناشتا را کاهش نمی دهد.

2. کاهش درد مفاصل

یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه فلفل قرمز تند که حاوی کپسایسین و سایر مواد می باشد، به مدت 8 هفته می تواند درد مفصل را 21٪ کاهش دهد و شایان ذکر است که اثر کپسایسین را به تنهایی نمی توان از این مطالعه تعیین کرد.

3. کاهش خطر ابتلا به زخم معده

اعتقاد بر این است که ترکیب کپسایسین موجود در فلفل قرمز تند می تواند آسیب مخاط معده و همچنین خطر ابتلا به زخم معده را کاهش دهد. همچنین مشخص شد افرادی که به طور متوسط 24 بار در ماه فلفل چیلی می خورند کمتر از کسانی که 8 بار در ماه آن را می خورند دچار زخم معده می شوند اما این اثر هنوز هم باید به طور گسترده تری مورد بررسی قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید: خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

4. بهبود موارد آرتروز

کپسایسین دارای برخی از خواص ضد التهابی است و فلفل قرمز تند خشک شده را می توان به عنوان یکی از ادویه جات ترشی جات برای سس ها و مخلوط های ادویه دار استفاده کرد.

5. حفظ سلامت قلب

ترکیب کپسایسین موجود در فلفل قرمز تند به بهبود جریان خون و عملکرد قلب کمک می کند و تحقیقات منتشر شده توسط انجمن شیمی آمریکا در سال 2012 نشان داد که این ترکیب می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد و محققان همچنین اثبات کردند که کپسایسین می تواند در کاهش آن نقش داشته باشد. سطح کلسترول، خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد.

مطالعه دیگری اثبات کرده است که کپسایسین می تواند فعالیت برخی از ژن های مسئول انقباض عضلات رگ های خونی را مهار کند، بنابراین جریان خون و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، اما لازم به ذکر است خوردن فلفل چیلی جایگزین داروهای بیماری های قلبی نیست اما مصرف آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای حفظ سلامت قلب توصیه می شود.

6. جلوگیری از لخته شدن خون

کپسایسین موجود در فلفل قرمز تند یک آنتی اکسیدان قوی است که به انقباض رگ های خونی کمک می کند تا خون بتواند به درستی در بدن جریان یابد، خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد و شریان ها را از چربی ها و ناخالصی هایی که آن ها را مسدود می کند، پاک کند.

 

همچنین بخوانید: در مورد خواص فلفل ها بیشتر بدانیم

 

7. دفع سموم از بدن

فلفل قرمز تند، سموم بدن را با تحریک کبد و کیسه صفرا، از بدن خارج می کند و بسیاری از بیماری ها را از بدن دور می کند.

8. تقویت سیستم ایمنی

فلفل قرمز تند با افزایش دمای بدن به طور طبیعی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و غدد عرق را فعال می کند.

9. درمان گلودرد

فلفل قرمز تند گلودرد را درمان می کند. مواد موثر موجود در این گیاه باعث کاهش التهاب، کنترل مخاط در مجاری بینی و از بین بردن میکروب ها و باکتری های بیماری زا می شود، اما فلفل قرمز تند به عنوان درمانی برای کودکان توصیه نمی شود.

10. جلوگیری از سرطان

مطالعات نشان داده است که محصولات حاوی فلفل قرمز تند تازه به دلیل وجود ماده کپسایسین در آن ها باعث می شوند سلول های سرطانی در فرآیندی به نام آپوپتوز خود را از بین ببرند و از سرطان های: ریه، کبد، پروستات، سینه و پوست جلوگیری می کنند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از سرطان، روزانه فلفل تند یا سس خانگی به غذا اضافه کنید.

11. مبارزه با سرماخوردگی

اثر سوزش ادویه فلفل قرمز چیلی باعث فعال شدن ترشحات در مجاری بینی می شود که منجر به عطسه، رفع گرفتگی بینی و سینوزیت می شود و به درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

 

خواص و مضرات فلفل قرمز تند ، 13 فایده فلفل قرمز برای سلامتی

خواص و مضرات فلفل قرمز تند ، 13 فایده فلفل قرمز برای سلامتی

 

12. تسکین درد عضلات

ترکیبات فعال موجود در فلفل قرمز تند دارای اثر ضد التهابی هستند، درد را تسکین می دهند و از فعال شدن سیگنال های عصبی برای درد جلوگیری می کنند، بنابراین احساس درد را کاهش می دهند. پماد ها و کرم هایی حاوی فلفل قرمز تند وجود دارد که درد پوکی استخوان و درد عضلات، درد زونا، درد پا ناشی از نوروپاتی دیابتی و حتی کمر درد را تسکین می دهند. مطالعه ای که در مجله بیهوشی انگلیس منتشر شده است، اثربخشی پمادهای حاوی چیلی در بی حسی موضعی را نشان می دهد.

13. کاهش وزن و اشتها

اعتقاد بر این است که ترکیب کپسایسین موجود در فلفل قرمز تند به سرکوب اشتها کمک می کند، در سال 2010، تحقیقاتی روی سی و سه نفر صورت گرفت که به مدت 4 هفته 3 تا 9 گرم عصاره چیلی در روز دریافت می کردند. این امر منجر به افزایش سوزاندن چربی در بدن مردان و زنان شد.

مطالعه ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد و در آن 91 فرد دارای اضافه وزن شرکت داشتند، نشان داد که مصرف 135 میلی گرم کپسایسین در روز به مدت 4 هفته در چربی سوزی نقش بسزایی دارد.

مضرات فلفل تند

فلفل قرمز تند معمولا در صورت مصرف خوراکی با مقادیر موجود در غذا بی خطر تلقی می شود و همچنین می توان برای مدت کوتاهی از آن در دوزهای زیاد استفاده کرد، اما این امر ممکن است علاوه بر قرمزی پوست باعث برخی عوارض جانبی مانند تحریک و ناراحتی معده، آبریزش بینی و گرگرفتگی شود (این یک بیماری است که باعث قرمزی در نواحی صورت و گردن می شود) و لازم به ذکر است که خوردن فلفل قرمز در دوزهای زیاد و طولانی مدت در برخی موارد نادر ممکن است علاوه بر افزایش شدید فشار خون، مشکلات جدی مانند آسیب به کبد و کلیه ها را ایجاد کند.

 

همچنین بخوانید: 7 ادویه سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری بدن که باید به رژیم غذایتان اضافه شود

 

موارد احتیاطی برای استفاده از فلفل قرمز تند

بارداری و شیردهی

مصرف فلفل قرمز تند برای مدت زمان کوتاه در دوزهای درمانی، برای زنان باردار از اواسط سه ماهه دوم بارداری تا سه ماهه سوم بارداری مجاز است، در حالی که مصرف آن در دوره شیردهی توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث درماتیت کودک شود.

کودکان

توصیه می شود کودکان فلفل قرمز تند نخورند. این به این دلیل است که اطلاعات کافی در مورد میزان ایمن بودن مصرف آن برای آن ها وجود ندارد.

تداخلات دارویی

مصرف فلفل تند قرمز ممکن است با برخی داروها تداخل ایجاد کند، از جمله: آسپرین، سفازولین، سیپروفلوکساسین، داروهای دیابت (ممکن است باعث افت شدید قند خون شود) داروهای ضد فشار خون، داروهای ضدانعقاد و وارفارین.

ابتلا به برخی بیماری ها

موارد زیر برخی از بیماری هایی است که به افراد توصیه می شود در مصرف فلفل تند احتیاط کنند:

  • اختلالات خونریزی
  • فشار خون بالا
  • عمل های جراحی
  • سندرم روده تحریک پذیر

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر فلفل قرمز را با خواص تسکین درد، رفع گرفتگی عضلات، درمان یبوست، درمان سرماخوردگی، کاهش وزن، پیشگیری از رشد تومورهای سرطانی، تسکین دندان درد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0