خواص نشاسته ذرت / 13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

5560 بازدید
10 بهمن 99
مروارید

خواص نشاسته ذرت / 13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یا آرد ذرت یکی از انواع آردهای مفید برای سلامتی انسان است و به دلیل فواید متعدد و طعم لذیذ در تهیه بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در دستور العمل های آرایشی استفاده می شود. این ماده در گذشته به دلیل مزایای متعدد آن در صنعت مورد استفاده قرار می گرفت. این مقاله درمورد خواص نشاسته ذرت می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

خواص نشاسته ذرت / 13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

خواص نشاسته ذرت / 13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

 

13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

1. فواید نشاسته ذرت برای پوست

پوست را نرم کرده و سلول های مرده را از آن دفع می کند.

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک قاشق غذاخوری گلاب در یک فنجان آب ریخته و خوب مخلوط کنید، سپس  مخلوط را روی پوست قرار داده و به شکل حرکات دورانی به مدت ده دقیقه ماساژ دهید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

به سفید شدن پوست کمک می کند.

یک عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری گلاب و دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را درون یک کاسه خوب ترکیب کنید، سپس مخلوط را روی پوست به مدت بیست دقیقه، قرار داذه و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

کثیفی ها و آلودگی های پوست را از بین می برد

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، یک قاشق غذاخوری آب داغ و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را در یک کاسه خوب مخلوط کنید، سپس این ترکیب را به مدت سی دقیقه روی پوست قرار دهیدبعد از مدت زمانی پوست را با آب سرد بشویید.

این به از بین بردن جوش ها از روی پوست کمک می کند

یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، سه قاشق غذاخوری گلاب و نصف فنجان آب سرد را در یک کاسه خوب مخلوط کنید، سپس مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار داده و بعد از مدت چند دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

 

همچنین بخوانید: آرد سوجی چیست و چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

 

2. فواید نشاسته ذرت برای مو

  •  ترشح سبوم در پوست سر را کاهش می دهد.
  • ریزش مو را محدود می کند.
  • از موخوره و خشکی آن جلوگیری می کند.
  • درخشش مو را افزایش می دهد.

طرز استفاده از نشاسته ذرت برای مو

نشاسته ذرت به عنوان جایگزینی برای شامپوی خشک که به صورت اسپری وجود دارد، می باشد. کمی از آن روی موهای چرب و بدون شستشوی کامل مو، استفاده می شود. و مخلوط آن بصورت زیر است:

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک چهارم فنجان نشاسته ذرت، مخلوط کرده و پودر را در یک ظرف مناسب نگهداری کنید، مقدار کمی را روی موهای چرب بپاشید، و با استفاده از یک برس مخصوص آن را پخش کنید، نشاسته ذرت چربی اضافی موجود در موها را از بین می برد.

3. فواید نشاسته ذرت برای بدنسازی

در میان انواع مکمل ها، نشاسته ذرت کاربرد بسیاری در بدنسازی دارد. نشاسته ذرت در بدنسازی یکی از مواد اصلی در تهیه نوشیدنی های عضله ساز می باشد. نشاسته ذرت به دلیل کربوهیدرات های سریع الهضم می تواند به عنوان بهترین مکمل برای بدنسازی مورد استفاده قرار گیرد.

با مصرف مکمل پودر نشاسته ذرت ۳۰ الی۶۰ دقیقه بعد از صبحانه، می توانید برای عضله سازی و حجم سازی از آن بهره مند شوید. و با خرید پودر نشاسته ذرت بهترین مکمل ورزشی را بسازید.

 

خواص نشاسته ذرت / 13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

خواص نشاسته ذرت / 13 فایده و کاربرد نشاسته ذرت

 

4. نشاسته ذرت برای چاق شدن

پودر نشاسته ذرت چاق کننده می باشد. نشاسته ذرت نیز مانند سایر فراورده های ذرت، دارای کربوهیدرات های فراوان می باشد و به چاقی کمک می کند. با توجه به این که پودر نشاسته ذرت چاق کننده است، می توانید از نشاسته ذرت برای چاقی صورت خود استفاده کنید. همچنین شاسته ذرت برای چاقی کودکان لاغر نیز مفید می باشد. نشاسته ذرت برای کودک ضرری ندارد و می توانید به راحتی آن را به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنید. اما مصرف نشاسته ذرت برای نوزادان توصیه نمی شود.

فواید نشاسته ذرت برای سلامتی بدن

نشاسته ذرت از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند زیرا حاوی عناصر مهم مورد نیاز بدن می باشد.

5. آرد ذرت محرک و مقوی می باشد و برای پیشگیری از کاهش حافظه و کمک به درمان آن مفید می باشد.

6. به بدن انرژی و نشاط می دهد.

7. افسردگی و بی حالی را کاهش می دهد.

8. سلامت کلیه را حفظ می کند.

9. موجب تسهیل فرآیند هضم می شود.

10. برای شکستن سنگ کلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

11. استفاده از آرد ذرت  برای پیشگیری از ابتلا به دیابت بسیار سودمند است و مصرف آن بصورت مداوم ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. افراد دیابتی می توانند از این آرد در مقادیر کم استفاده کنند.

سایر فواید نشاسته ذرت

12. مبلمان چوبی را تمیز کنید. دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذاخوری آب در یک کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید، سپس مبلمان را به خوبی با این مخلوط پاک کنید.

 

همچنین بخوانید: آرد سوجی چیست و چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

 

13. به سوپ ها و غذاها طعم لذیذ و خوشمزه ای می بخشد.

14. این ماده برای از بین بردن لکه های چرب استفاده می شود و می توان با قرار دادن دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت روی لکه چرب، به مدت یک ساعت و سپس شستن آن با آب لکه های چربی را از بین برد.

15. این ماده برای پاک کردن لکه جوهر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و یک فنجان شیر در یک کاسه خوب مخلوط کنید، و مخلوط را روی محل جوهر برای یک روز کامل، قرار دهید و سپس لکه را با یک مسواک پهن بشویید.

16. وسایل نقره را تمیز کنید. دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذاخوری آب گرم را در یک کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید، سپس قطعات نقره را در مخلوط نشاسته قرار دهید و بعد از مدت زمانی با یک پارچه مرطوب خوب تمیز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نشاسته ذرت را با خواصقوام دادن به مواد غذایی، التیام گزیدگی، از بین بردن بوی پا و بوی کفش، پاک کردن لکه های چربی، از بین بردن چربی مو، برطرف کننده بوی بد زیر بغل و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

5
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. متین
    21 اسفند 1402

    چگونه باید بخورم نشاسته را که چاق بشوم

    • عطارک
      21 اسفند 1402

      عرض ادب و احترام

      برای این مورد استفاده نکنید.

      شاد و سلامت باشید.

  2. علیمحمد
    24 دی 1402

    باسلام،من،صبح،یک،قاسوق،نشاسته،مقداری،اب،مقدارنبات،باهم،درست،میکنم،همیشه،سرحال،هستم،ممنون

  3. ناصر
    16 شهریور 1401

    سلام وقت بخیر واسه بدنسازی یک ساعت بعد صبحونه چه مقدار بایدمصرف کرد

    • عطارک
      19 شهریور 1401

      درود بر شما

      فقط عرضه کننده محصولات هستیم و در مورد زمان مصرف و مقدار مصرف آن، تجویزی نداریم؛

      بهتر است با متخصصین طب سنتی مشورت کنید

      شاد و پیروز باشید????

0