topNotif

خواص لیمو شیرین

1951 بازدید
14 مهر 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

با خواص لیمو شیرین آشنا شوید

لیمو گیاهی است از تیره مرکبات و دارای سه نوع است یکی دارای میوه ترش، دیگری دارای میخوش و سومی دارای میوه شیرین است و لیموی شیرین نامیده می شود. طبیعت لیموی شیرین سرد و تر است، بیشتر آب آن را گرفته و مصرف می کنند که در بهبود بعضی از بیماری های ویروسی و گرم مزاج اثر قابل توجهی دارد.

قسمت مورد استفاده لیمو شیرین :

میوه (پوست میوه و تنه و برگ آن نیز مصرف طبی دارند.)

مواد اصلی و موثر در لیمو شیرین :

فلونوئیدها، کارتنوئید ها، پلی فنول ها، سیتریک و کافئیک اسید، مواد معطر، ترپین ها.

اجزا و ارزش غذایی لیمو شیرین :

لیمو شیرین سرشار از ویتامین ث و دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم، منیزیوم و کلسیم است.

اثرات و درمان طبی لیمو شیرین :

ضد سرطان، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد میکروب، ملین، مدر، ضد نفخ، محرک، مقوی.

خواص لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین

فوائد و موارد مصرف لیمو شیرین :

کمک به پیشگیری  و درمان سرطان، تقویت سیستم ایمنی (در برابر عفونت ها)، تخفیف بیماری های روماتیسمی، کاهش خطر حوادث قلبی عروقی، تقویت استحکام جدار عروق (پیشگیری و کمک به درمان واریس و شکنندگی عروق )،کمک به پیشگیری از افزایش چربی خون.

طب سنتی و درمان با لیمو شیرین :

کمک به درمان تب، اسهال، زخم معده، درمان سو هاضمه، بی کفایتی کبد، سنگ مجاری ادراری، میگرن، سرماخوردگی، نقرس، اضطراب، سرگیجه.

 

همچنین بخوانید:  سم زدایی بدن با زردچوبه و لیمو

 

فراموش نکنیم :

  • در صورت استفاده از کلروکین از زیاده روی در مصرف لیمو شیرین خودداری کنید. (ممکن است موجب کاهش اثر آن شود.)
  • میوه لیموی شیرین بهترین میوه برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی و یرقان و کهیر و تب های گرم مزاج و خشونت شش ها و ورم کبد و جوشش های جلدی می باشد و هم جنبه غذایی و هم جنبه دارویی دارد ضمن در بهبود یا جلوگیری از بیماری های ناشی از کمبود ویتامین (ث) نیز می توان از لیمو استفاده نمود.
  • آب لیموی شیرین حرارت کبد را تقلیل داده و کار آن را تسهیل و گلبول های سفید بدن را تقویت می نماید و کمبود ویتامین را نیز جبران می کند ضمنا ملین مزاج بوده و اخلاط گرم و صفراوی بدن را نیز دفع می نماید.
  • در بهبود بیماری خروسک که همچنن لارنژیت حاد یا ورم مخاط حنجره می باشد نیز اثر قابل توجهی دارد، اگر آب لیموی شیرین را چند ساعتی قبل از خوردن مسهل میل کنند بدن را برای پذیرش مسهل آماده نموده و در این مواقع به صورت منضج عمل می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لیمو عمانی را با خواص خنک کننده، اشتهاآور، ضدعفونی کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین ث، مسکن سردرد، التیام دهنده سرفه و سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0