topNotif

خواص شگفت انگیز زغال اخته

3109 بازدید
06 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

با خواص شگفت انگیز زغال اخته آشنا شویم

زغال اخته که میوه جوان پسندی است اغلب توسط جوانان مصرف می شود. در ادامه مطالبی از خواص و مضرات  زغال اختـه گرد آوری شده است.

زغال اخته یا حب الشوم، مران، اختر زغال، قرن، زغال و قرانیا نام های دیگر زغال اخته است. زغال اخته (ذغال اخته) گیاهی است پر دوام که در شن زار های مختلف دنیا و در جنگل ها رشد می کند. ساقه های آن پر شاخه از ریشه های خزنده رشد می کند و تا ارتفاع 35 الی 40 سانتی متر می رسد. برگ ها متناوب و تخم مرغی با دندانه های ظریف و سبز تیره و سطح درخشانی دارند. گل ها قرمز و ارغوانی منفرد و در ماه های تیر و مرداد گل می دهد. میوه زغال اخته غالبا سیاه، آبی رنگ و در بعضی مناطق قرمز رنگ است و دارای 5 دانه می باشد.

خواص شگفت انگیز زغال اخته

خواص شگفت انگیز زغال اخته

خواص زغال اخته :

زغال اخته دارای ویتامین س و ب می باشد. قلیانی کننده خون، تصفیه کننده خون، درمان تب، برای مار گزیدگی و درمان اسهال (یا اسهال خونی)، واریس، مرض قند (دیابت)، التهاب معده و زخم معده، صفرا و فشار خون، ورم ها علی الخصوص ورم روده و انسداد روده مفید است.

افرادی که دارای اگزما پوستی هستند برای رفع اگزما زغال اخته را به صورت کمپرس مصرف کنند و افرادی که دارای عطش زیاد هستند مصرف زغال اخته عطش آن ها را کم می کند. عفونت مجاری ادراری زنان حامله را نیز از بین می برد و برای سرطان مخصوصا سرطان سینه مفید است. افرادی که آب مروارید دارند مصرف زغال اخته برای آن ها بسیار مفید است و بیماران مبتلا به حصبه جوشانده آن را مصرف کنند که برای آن ها مفید است

نکته :

زنان حامله از مصرف زیاد زغال اخته اکیدا خودداری نمایند همینطور گفته شده است آرد چوب درخت زغال اخته سمی است آن را مصرف نکنید.

در هنگام اسهال بهتر است از برگ های زغال اخته به عنوان دارویی موثر استفاده شود، میوه تازه زغال اخته برای اسهال نیاز به اندکی تجربه دارد زیرا در عده قلیلی خود میوه ایجاد اسهال خفیف می کند در حالی که در نزد عده زیادی قابض است و از اسهال جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید:  پیشگیری و درمان سنگ کلیه

 

فراموش نکنیم :

میوه زغال اخته همراه با رنده سیب برای اسهال خوب عمل می کند. میوه خشک کرده آن به تنهایی بدون استثنا قابض و ممکن است با پودر سیب مخلوط و استفاده شود، حسن دانه های زغال اخته آن است که بدون آن که تاثیری در معده بگذارد از آن عبور کرده  و وارد روده می شود و سپس در روده های کوچک شروع به عمل می نماید.

آب تازه و یا آب غلیظ شده که برای مربا استفاده می شود برای شستشوی دهان و غرغره و یا بیماری زکام و نزله موثر است، برای بیماری زبان که تورم یافته و برفک و یا قارچ زده باشد کافی است که آب تازه و شیره غلیظ آن را در دهان پر کنید و چند لحظه در دهان نگه داری شود.

میوه تازه زغال اخته اعمال روده بزرگ را تنظیم و اشتها را تحریک و گاز های روده را دفع و ضد انگل می باشد، چای تهیه شده از برگ های آن برای سرفه و استفراغ و بسته شدن معده و نزله مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجی بری را با خواص پیشگیری از دیابت، کنترل سطح کلسترول خون، از بین برنده رادیکال های آزاد، خواص ضد سرطانی، پیشگیری از آسیب های کبدی، مراقبت از پوست، بهبود کیفیت خواب، افزایش کمیت و کیفیت اسپرم، بهبود قدرت بینایی، حفاظت از سلامت قلبی و عروقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0