خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

2498 بازدید
22 مرداد 00
مروارید

خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

قرنهاست که از کافور در طب سنتی استفاده می شود. کافور به شکل مکعب های معطر و یا عصاره ی کافور موجود است. خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد روماتیسمی، بی حس کنندگی، ضد التهابی، تحریک کنندگی، آنتی نورالژی، آنتی اسپاسمودیک و آرامبخش دارد. کافور به دلیل خواص فراوانی که برای سلامتی دارد، در بسیاری از محصولات مراقبت از سلامتی استفاده می شود. این مقاله درمورد خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها می باشد، پس با ما همراه باشید؛ 

 

خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

 

خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

1. درمان سرفه

بوی تند کافور سینه را صاف کرده و آبریزش بینی را درمان می کند و بسیاری از پمادهای موضعی مربوط به سینه و گلو برای درمان سرفه و سرما خوردگی حاوی کافور می باشند.  

2. درمان سوختگی با پماد کافور

پماد کافور برای درمان سوختگی استفاده می شود. یک مطالعه اثبات کرده است که قرار دادن پماد حاوی کافور، عسل و روغن کنجد روی ناحیه آسیب دیده، زمان بهبود سوختگی های درجه دو را به طور موثرتری نسبت به وازلین کاهش می دهد و می توان این مخلوط را یک بار در روز در بروی منطقه آسیب دیده قرار داد.

3. مسکن درد

کافور ماده ای است که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است و روی پوست با غلظت بین 3 تا 11 درصد استفاده می شود و در ساخت پمادهایی برای درمان زخم ها و نیش حشرات به کاربرده می شود.

4. کاهش علائم آرتروز

استفاده از پمادی که حاوی کافور، گلوکوزامین سولفات و کندرویتین سولفات است شدت علائم آرتروز را تا نصف کاهش می دهد. دانشمندان معتقدند که اثر واقعی این مخلوط اغلب از کافور ناشی می شود نه از سایر مواد ذکر شده.

 

همچنین بخوانید: تمام خواص کافور برای پوست، مو و سلامت

 

5. درمان آکنه

کافور آکنه های موجود روی پوست تان را پاکسازی می کند و جلوی التهاب های بعدی را می گیرد. یک قاشق چایخوری عصاره ی کافور را به یک فنجان روغن نارگیل اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. بعد از شستن و خشک کردن صورت، آن را روی آکنه بزنید. 5 دقیقه ماساژ داده و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد بشویید و این کار را هر روز انجام دهید.

سایر فواید کافور

6. به دلیل خواص ضد التهابی و حالت خنک کنندگی برای درمان تب خال، استفاده می شود.

7. کافور به دلیل خواص ضد انگلی همراه با روغن نارگیل، یک راه بسیار عالی برای درمان شپش سر است.

8. ماساژ دادن قسمت های دردناک عضلات با عصاره ی کافور به بهبود جریان خون کمک می کند و از سفتی عضلات کاسته در نتیجه درد زوتر التیام پیدا می کند.

9. کافور راهکار خانگی خوبی برای برطرف کردن ترک پاشنه پا است و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.

10. کافور یک ضد عفونی کننده ی قوی نیز می باشد که به درمان میخچه پا کمک می کند.

11. روغن کافور یک حشره کُش طبیعی قوی می باشد و می توانید از کافور برای دور کردن حشرات و پشه ها استفاده کنید.      

 

خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

خواص درمانی کافور و 15 فایده آن برای درمان بیماری ها

 

12. هنگامی که در غلظت 3 الی 11 درصد استفاده می شود، برای تسکین خارش و سوزش پوست مصرف می شود.

13. می توان از آن با روغن لیمو و منتول برای درمان آنیکومایکوزیس استفاده کرد و این مخلوط روزانه تا زمانی که ناخن آلوده رشد کند روی ناحیه آسیب دیده قرار می گیرد، روشی که برای برخی از افراد مفید بوده است.

14. خوردن کافور و زالزالک وحشی می تواند به کاهش ناگهانی فشار، که هنگام ایستادن رخ می دهد، کمک کند، اما هنوز معلوم نیست که کافور به تنهایی همان تاثیر را می گذارد یا خیر.

15.  می توان از آن برای درمان زگیل استفاده کرد.

چند نکته:

  • همیشه هنگام استفاده از کافور، آن را با روغن دیگری ترکیب کرده و سپس به پوست بزنید چون بسیار قوی است و اگر مستقیما به پوست بزنید ممکن است موجب بروز حساسیت شود.
  • دوز مناسب برای مصرف خوراکی کافور، 125 الی 375 میلی گرم در روز می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کافور حبه ای را با خواص ضد عفونی کننده، بی حس کننده، ضد التهاب، تحریک کننده، ضد روماتیسم، آنتی نورالژی، آنتی اسپاسمودیک و آرامبخش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0