topNotif

آشنایی با خواص درمانی میگو و ارزش غذایی آن

2495 بازدید
27 مهر 98
بهاره
,,

با خواص درمانی میگو و ارزش غذایی آن آشنا شوید

میگو یکی از معروف ترین غذاهای دریایی است که در سراسر جهان برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده غذایی علاوه بر داشتن طعم خوشمزه و بی نظیرش از فواید بسیاری برای سلامتی بدن برخوردار است. میگو یکی از غذاهای کم کالری و حاوی چربی های غیر اشباع شده است که آن را به یک غذای سالم تبدیل کرده و به عنوان جایگزینی برای گوشت ها با چربی های اشباع شده، استفاده می شود. این ماده غذایی بدون کربوهیدرات و سرشار از مواد مغذی مهمی مانند ویتامین دی و نیاسین است. حال در ادامه این مقاله با خواص درمانی میگو و ارزش غذایی آن آشنا شوید.

 

آشنایی با خواص درمانی میگو و ارزش غذایی آن

آشنایی با خواص درمانی میگو و ارزش غذایی آن

 

ارزش غذایی میگو

میگو یکی از غذاهای دریایی است که سرشار از مواد مغذی فراوان است. این ماده غذایی حاوی پروتئین های ضروری مانند تریپتوفان و سلنیم است. علاوه بر این، منبع اصلی بسیاری از مواد معدنی مانند آهن، فسفر، مس، روی و منیزیم است و حاوی مقدار نسبتا خوبی از کلسیم، سدیم، منگنز و همچنین سرشار از ویتامین هایی نظیر ویتامین ای ، ویتامین ب 6، ویتامین دی، ویتامین ب 12، ویتامین ب 2، ویتامین ث، اسید پانتوتنیک و اسیدفولیک است.

آشنایی با خواص درمانی میگو و ارزش غذایی آن

کمک به حفظ تناسب اندام

میگو یک ماده غذایی کم کالری با چربی محدود است به طوری که هر یک از آن ها فقط 7 کالری دارند. همچنین، عاری از کربوهیدرات و سرشار از روی است، که این موارد به ترشح هورمون لپتین در بدن که وظیفه تنظیم انرژی، سوزاندن و ذخیره چربی ها را دارد، مرتبط است. خوردن میگو به حفظ تناسب اندام کمک می کند و برای رژیم های غذایی کاهش وزن مناسب است.

فواید میگو برای زنان باردار

اگرچه بسیاری از افراد از خوردن غذاهای دریایی در دوران بارداری به دلیل مقادیر زیاد جیوه در این غذاها هشدار می دهند، اما میگو یکی از حیوانات دریایی بی خطر برای خوردن در دوران بارداری است. میگو عاری از جیوه بوده و نسبت های خوبی از پروتئین ها و ویتامین دی مورد نیاز زنان در دوران بارداری را دارا می باشند.

فواید میگو برای سلامتی مو و پوست

میگو به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند، زیرا پروتئین های لازم را برای تولید کراتین (جز اصلی مو و بافت پوست) بدن فراهم می کند. به همین دلیل خوردن میگو برای بهبود سلامتی موها و پوست کار بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن ماهی و تاثیر آن در کاهش خطر خونریزی در طول عمل جراحی

 

مزایای میگو برای سلامت جنسی

به طور کلی غذاهای دریایی از جمله میگو برای سلامت جنسی به ویژه برای مردان مفید است، زیرا میگو سرشار از روی و بسیاری از عناصر مهم دیگر جهت تقویت رابطه جنسی است که باعث تحریک میل جنسی در مردان می شود. بنابراین به مردان توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار میگو را میل کنند و آن را به عنوان جایگزینی برای گوشت قرمز که می تواند باعث ایجاد گرفتگی شریان در طول زمان شود، استفاده کنند.

سایر خواص درمانی میگو
  • میگو حاوی سلنیم است که از ایجاد سرطان یا بیماری های جدی دیگری جلوگیری می کند.
  • سرشار از کلسیم و فسفر فراوان است که سبب تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.
  • میگو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. مطالعات نشان داده اند که این اسیدها افسردگی و غم را در انسان کاهش داده و وضعیت روحی را بهبود می بخشند. همچنین، سلول های مغزی را تحریک کرده تا از شر افکار منفی خلاص یابید.
  • به تقویت حافظه کمک کرده و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند.
  • کلسترول بد خون را کاهش داده و از تصلب شرایین جلوگیری می کند.
  • مس موجود در میگو به حفظ سلامت غده تیروئید و محافظت در برابر بیماری هایی که ممکن است بر تیروئید تاثیر بگذارد، کمک می کند.
  • مطالعات نشان می دهد، منیزیم موجود در میگو می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند.

مضرات مصرف میگو

اگر چه میگو سرشار از مواد مغذی است و به حفظ سلامت بدن کمک می کند، اما مصرف آن ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. مصرف میگو به افرادی که از بیماری نقرس و یا سنگ کلیه رنج می برند، توصیه نمی شود، زیرا مصرف میگو مقادیر اسید اوریک خون را افزایش می دهد. علاوه بر این، میگو جز غذاهایی دریایی است که ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و بثورات پوستی در بعضی از افراد، به ویژه کسانی که مستعد آلرژی هستند، شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اورگانو را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، آنتی باکتریال قوی، درمان بیماری های دهان و دندان، تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا، کنترل و تنظیم قندخون، درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، رفع گرفتگی های قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0