13 خواص جادویی زنجبیل بر سلامتی بدن + کاهش وزن

2717 بازدید
09 مهر 96
عطارک
,

13 خواص جادویی زنجبیل بر سلامتی بدن + کاهش وزن

زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه های بنفش به دست می آید، زنجبیل غده گیاهی است شبیه به گیاه شقایق این گیاه در شمال ایران و هندوستان و بنگلادش و چین و سرزمین های مشرق زمین می روید، هم در نواحی کوهستانی و هم در دشتها می روید بهترین نوع زنجبیل آن هست که از چین می آورند، طبیعت آن گرم و خشک است. اگر چه معمولا زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که ریزوم نام دارد. در ادامه شما را با خواص جادویی زنجبیل آشنا خواهیم کرد.

 

13 خواص جادویی زنجبیل بر سلامتی بدن

13 خواص جادویی زنجبیل بر سلامتی بدن

 

قسمت مورد استفاده زنجبیل :

ریشه (در واقع ساقه زیرزمینی یا ریزوم ) که بیشتر به عنوان ادویه استفاده می شود.

مواد اصلی و موثر در زنجبیل :

مواد معطر.

اجزا و ارزش غذایی زنجبیل :

زنجبیل سرشار از پتاسیم، منیزیم، مس، منگنز و ویتامین ب 6 است.

اثرات بی نظیر زنجبیل بر سلامتی که باید بدانید

زنجبیل به عنوان ادویه ی آشپزی و دارویی در بسیاری از فرهنگ های سنتی مورد استفاده است. این ادویه دارویی دارای خواص شگفت انگیزی از قبیل: ضد تهوع، جلوگیری از لخته شدن خون، خواص آنتی اکسیدانی، ضد نفخ، پایین آورنده کلسترول خون، محرک هضم غذا و لاغری می باشد.

کاهش وزن با زنجبیل

مصرف زنجبیل باعث احساس سیری در فرد می شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، فرد کمتر دچار وسوسه و پرخوری می شود. زیرا که باعث تنظیم و متعادل نگه داشتن قند خون و هورمون کورتیزول می شود و به همین سبب با بازگشت تعادل در بدن فرآیند کاهش وزن اتفاق می افتد.

روش تهیه دمنوش زنجبیل برای لاغری

یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به همراه یک عدد چوب دارچین داخل قوری ریخته و به آن آب اضافه کرده روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس از حرارت مستقیم قوری را برداشته و منتظر می شویم دمنوش خنک شود.

برای شیرین شدن آن می توانید یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید.

 

 

اثرات و خواص طبی زنجبیل :

ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد نفخ، اسپاسم گوارشی، ضد تجمع پلاکتی، ضد انعقاد، ضدسرطان، ضد چربی، آنتی بیوتیک گیاهی، تقویت کننده قلب، ضد سرگیجه، خلط آور، قابض.

خواص جادویی زنجبیل :

زنجبیل مصارف و فوائد متعددی دارد؛ افزایش اشتها و سو هاضمه (اضافه کردن زنجبیل در موقع پخت غذا باعث افزایش اشتها و کاهش علائم سو هاضمه می شود، زنجبیل همچنین در رفع گاز های روده و کاهش نفخ کمک کننده و موثر می باشد)، کمک به درمان روماتیسم و دردهای عضلانی (مصرف روزانه معادل یک گرم زنجبیل تازه در بیش از نیمی از مبتلایان به استئوآرتریت و روماتیسم مفصلی موجب تخفیف و تسکین درد های مفصلی و عضلانی می شود.

خواص عرق زنجبیل :

از کاربردهای جدید عرق زنجبیل می توان پیشگیری از تهوع و استفراغ، کم اشتهایی، بی اشتهایی روانی، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد.

نکته:

زنجبیل باعث افزایش تعریق و در نتیجه افزایش ترشح ماده پروتئینی با خواص ضد میکروبی می شود و می تواند در پیشگیری از عفونت های پوستی و باکتریایی و قارچی موثر باشد.

در چندین مطالعه بر روی حیوانات، زنجبیل قادر به کشتن سلول های سرطانی روده و تخمدان بوده است ولی هنوز مطالعه ای بر روی انسان صورت نگرفته است.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با مراحل کاشت زنجبیل

 

فراموش نکنیم ؛

  • برای منتفع شدن از فوائد مثبت و خوب زنجبیل کافی است روزانه یک یا دو برش نازک ریشه تازه یا 250 میلی گرم پودر خشک را در موقع طبخ به غذا اضافه نموده و یا اینکه داخل یک لیوان آب جوش انداخت و پس از 3-5 دقیقه نوشید.
  • اگرچه زنجبیل در درمان تهوع و استفراغ صبحگاهی (و حتی موارد شدید)، دوران حاملگی موثر است ولی به دلیل نبود مطالعات کافی توصیه می شود زنان حامله بیش از مقدار معمول (به عنوان چاشنی و ادویه) مگر با نظر پزشک معالج مصرف نکنند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقادی (از جمله آسپرین) مصرف می کنند باید از زیاده روی در مصرف زنجبیل (بیش از یک گرم در روز) خودداری کنند.
  • زنجبیل تازه را می توان در یخچال تا 3 هفته و در فریزر تا 6 ماه نگهداری نمود، پودر خشک زنجبیل را بایستی در ظرف شیشه ای در محلی تاریک، خنک و خشک نگهداری نمود.

خواص جادویی زنجبیل برای آقایان:

زنجبیل داروی تقویت کننده حافظه و قوای مغزی است و دستگاه گوارش و کبد و قوای جنسی را زیاد می کند و بلغم های چسبیده به دیوار دستگاه گوارش را کنده و دفع می نماید افرادی که رطوبت ماده منی آنان از حد طبیعی بیشتر است و این امر سبب می شود که مقدار درصد اسپرم های آنان از حالت طبیعی کمتر شوند و این حالت گاهی توام با ضعف عمومی اسپرمها می باشد، به هرحال برای هر دو حالت زنجفیل مفید بوده و تعداد درصد اسپرمها را با کم کردن آب زیاد ماده منی که این خود مانعی است برای بارور شدن تخمک و عمل بارداری زن ها بالا می برد و قدرت عمل لقاح را زیاد کرده و مردانی که به علل فوق نمی توانند بچه دار شوند دارای فرزند خواهند شد.

افرادی که ناراحتی کرونر دارند، می توانند قبل از انجام عمل جراحی روی قلب ناراحتی خود را با مصرف زنجفیل و رژیم غذایی مرتفع نمایند در این صورت بهتر است مقداری زنجفیل را پودر کرده و به صورت پودر بخورند یا بالای غذای خود پاشیده و مصرف نمایند و این عمل را مدتی ادامه دهند و همراه آن از آب میوه های ترش استفاده کنند تا حرارت زنجبیل آنان را ناراحت نکند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن زنجبیل را با خواص  تسکین دردهای شکمی، درمان مسمومیت غذایی، درمان حالت تهوع، درمان اختلالات تنفسی، کاهش التهاب، درمان مشکلات قاعدگی، محافظت از سلامت قلب، افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0