topNotif

خواص بی نظیر انار برای سلامتی بدن

1808 بازدید
03 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

با خواص بی نظیر انار برای سلامتی بدن آشنا شویم

میوه انار (نام علمی: Punica granatum) و دانه های یاقوتی آن هزاران سال است، که به عنوان دارو مصرف می شود. از خواص و فوائد انار می توان به اثرات درمانی و بهبود دهنده آن در بیماری های قلبی، فشار خون بالا و بعضی از انواع سرطان همچون سرطان پروستات اشاره کرد.

یکی از آخرین تحقیقات دانشمندان در مورد خواص و فوائد انار نشان دهنده آن است که مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت دو هفته، میزان تستسترون موجود در بزاق را بیست و چهار درصد افزایش داده و تاثیراتی هم بر روی فشار خون، حال و حوصله، اضطراب و احساسات افراد دارد. آب انار جزء آب میوه هایی است که خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش موثری دارد. یک لیوان آب انار حدود چهل درصد ویتامین ث مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند و علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین های آ، ای و اسید فولیک است.

 

خواص بی نظیر انار برای سلامتی بدن

خواص بی نظیر انار برای سلامتی بدن

خواص انار :

از جمله خواص انار، رقیق کنندگی خون است و جریان خون را به قلب تقویت می کند. از ایجاد پلاک در عروق خونی جلوگیری می کند و کلسترول خوب خون را افزایش و کلسترول بد و فشار خون را کاهش می دهد. از طرف دیگر آنتی اکسیدان های موجود در انار ضد سرطان بوده و احتمال بروز سرطان سینه و پوست را کاهش می دهد. طبق آزمایشات، سرعت رشد سلول های سرطان پروستات را با مصرف آب انار می توان کاهش داد و از بروز سرطان ریه جلوگیری می کند.

دیگر خواص انار :

هم چنین مصرف آب انار در دوران بارداری از بروز آسیب های بعدی مغزی در جنین پیشگیری می کند. این ماده به عنوان یک قابض عمل کرده و از بروز عفونت ها جلوگیری یا آن ها را درمان می کند. طبق تحقیقات، به این نتیجه رسیده اند که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار بنوشید و این کار را مدت سه ماه انجام دهید، مقدار اکسیژن بیشتری به قلب می رود و باعث سلامتی قلب می شود. از سویی دیگر آب انار مانند یک بازدارنده عمل می کند که آنزیم های مسئول تخریب و نابودی غضروف ها را از کار می اندازد و به این ترتیب از التهاب مفاصل جلوگیری می کند. از جمله خواص دیگر انار می توان به خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی بودن آن اشاره کرد.

نظر متخصان تغذیه در مورد انار :

 حال بگذارید از دید پزشکان و متخصصان تغذیه به بررسی خواص انار بپردازیم؛

پوست و ریشه انار ضد کرم است، انار معتدل، مقوی، ملین، ادرار آور و ضد تشنگی است، اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می شود. کسانی که لاغر هستند، خوردن انار به آن ها توصیه می شود. انار شیرین سرفه را تسکین می دهد و صدا را باز می کند، خارش های بدن را تسکین می دهد، مقوی معده و کبد است، برای مبتلایان به قند مفید بوده، جهت مداوای زخم های دهان روزی چند بار، آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزه مزه نمایید.

همچنین رب انار مقوی بدن و چاق کننده است. خوردن انار غم و اندوه را از بین می برد. خانم های بارداری که ویار دارند، با خوردن رب انار می توانند خود را درمان کنند. کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می کنند، از دم کرده برگ انار مانند چای استفاده نمایند، همچنین این دم کرده میگرن را برطرف می سازد. جوشانده پوست انار جهت ترشحات سفید خانم ها مفید است.

 

همچنین بخوانید: خواص انار برای سلامتی

 

اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزید و سپس کوبیده و آن را در محل زخم خارش بگذارند، خارش را برطرف می کند. بهترین زمان خوردن انار، صبح ناشتا همراه با کمی گلپر است، کسانی که می خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند، همچنین انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است که باید قبل از غذا میل شود. اگر انار را با پرده های وسط آن میل کنید، معده را صیقل می دهد و هوش را زیاد می کند.

نکاتی در مورد انار :

اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل یا نبات بخورند. رب انار یبوست آور است. در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری نمایید زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت کند. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می دهد و برای کسانی که زخم معده دارند، خوردن انار ترش ممنوع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست انار را با خواص متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان هموروئید (بواسیر)، درمان و پیشگیری از ریزش مو و شوره سر، درمان گلو درد و سرفه، رفع چین و چروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0