topNotif

خواص انواع لوبیا

2314 بازدید
15 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

نکاتی در مورد لوبیاها و خواص انواع لوبیا

لوبیاها یا گیاهان لپه دار یا لوبیا دار به طور عمده دانه های نیام دار متعلق به گروه ویژه ای از گیاهان هستند، بیشتر آن ها پروتئین فشرده ی کامل اند و می توان گفت چربی ندارند، آن ها برای کاهش وزن فوق العاده اند. همچنین کلسترول را پایین می آورند از وقوع بیماری های قلبی جلوگیری می کنند و بدن را از سموم ناخواسته پاک می کنند.

لوبیاها، منابع سرشار کربوهیدرات های پیچیده که نوع مفید کربوهیدرات هایی مثل لوبیاها، دانه ها و غلات و سبزی ها، برای شیمی زیستی و جسم ما حیاتی هستند، ما به آن ها نیاز داریم تا سالم و قوی باشیم. اگر به میزان کافی کربوهیدرات مفید نخورید احساس بیماری خواهید کرد. تمام افرادی که مصرف کربوهیدرات ها را متوقف کرده اند ضعیف، لاغر، عصبی و افسرده اند و دچار یبوست می شوند. موافقم که کربوهیدرات های پالایش شده و مضر مانند کیک، کلوچه، بیسکوبیت و شیرینی را حذف کنید. اما مصرف کربوهیدرات های پیچیده مثل لوبیاها برای تامین سلامت ضروری هستند، همواره از آن ها استفاده کنید.

 

خواص انواع لوبیا

خواص انواع لوبیا

 

لوبیای دزوکی : لوبیای کاهش دهنده ی وزن !

این لوبیا منبع غذایی عالی است که مقدار مواد مغذی آن زیاد است اما کالری آن کم است. در ژاپن مصرف این لوبیا به علت کیفیت شفادهنده اش توصیه می شود. این لوبیا در درمان عفونت های مثانه و کلیه موثر است. این لوبیا مقدار زیادی فیبر، ویتامین ب کمپلکس و مواد معدنی نظیر آهن، منگنز و روی دارد. به عنوان مدر طبیعی عمل می کند تا بدن از شر مایعات اضافه خلاص شود. همچنین مخاط اضافه و احتقان را از بین می برد به چربی سوزی کمک می کند و سوخت و ساز را برای تناسب وزن متعادل می کند، اگر می خواهید وزن کم کنید از این لوبیا استفاده کنید.

مانگ : لوبیای سم زدا !

منبع خوب غذایی دیگر، لوبیای مانگ است. برای کمک به کاهش فشار خون بالا، درمان ضایعات مربوط به معده و روده و مشکلات ادراری از این لوبیا استفاده کنید. این لوبیا از طریق انتقال اکسیژن بیشتر به خون، به پاک سازی آن کمک می کند. لوبیای مانگ پاک ساز فوق العاده کبد است.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی سویا

 

باقلا، سویا و عدس : لوبیاهای گوشتی

باقلا، سویا و عدس همگی سرشار از پروتئین هستند و گرم به گرم آن ها، منابع پروتئنی کامل و موثرتری از گوشت قرمز اند. همچنین فاقد چربی هستند، عدس، کلیه ها و غدد فوق کلیوی را تقویت می کند. دانه های باقلا، حاوی اسیدهای آمینه ی فراوان، ویتامین های گروه ب، کلسیم و آهن فراوان هستند. دانه های سویا به دلیل محتوای پروتئینی کاملشان جایگزین مناسب گوشت هستند. همچنین دارای چند ترکیب ضد سرطانی مانند فیتواستروژن ها هستند و تاثیر متعادل کننده ای در هورمون های زنانه و مردانه می گذارند.

همه ی سلول های بدن شما به پروتئین نیاز دارند. پروتئین ها برای رشد و ترمیم هر قسمتی از بدن، از عضله و استخوان گرفته تا مو و ناخن ضروری اند. همچنین پروتئین ها به بدن کمک می کنند آنزیم هایی را بسازد که غذاها را هضم می کنند، پادتن هایی تولید کند که با عفونت ها مبارزه کنند و هورمون هایی را بسازد که باعث می شوند بدن به طور صحیح کار کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لوبیا سفید را با خواص کاهش قند خون، تقویت کبد، درمان کم خونی، کاهش خطر سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0