topNotif

خواص ادویه کاری و اسطوخودوس

2181 بازدید
23 مرداد 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

خواص ادویه کاری و اسطوخودوس را بدانیم.

در این مطلب با خواص ادویه کاری و خواص درمانی گیاه اسطوخودوس، نحوه استفاده از آن آشنا می شویم.

خواص ادویه کاری

تازه ترین یافته های متخصصان حاکی از آن است که پودر کاری می تواند در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد. به گفته آن ها ماده ای در این پودر وجود دارد که از تشکیل پلاک روی سلول های عصبی جلوگیری می کند یا آن ها را در هم می شکند. کارشناسان بر این باورند که مصرف 2 تا 3 بار پودر کاری در هفته می تواند تاثیر اعجاب انگیزی بر پیشگیری از آلزایمر داشته باشد و باعث تقویت حافظه علی الخصوص در افراد مسن می گردد. به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور قرص کاری هم روانه بازار خواهد شد و مردم می توانند به جای استفاده از پودر کاری در غذا از این قرص ها استفاده کنند، البته نباید فراموش کرد که استفاده زیاد از ادویه ها می تواند به تحریک بیش از حد اعصاب و واکنش هایی مانند کهیر منجر شود، پس رعایت اعتدال الزامی است.

خواص ادویه کاری و اسطوخودوس

خواص ادویه کاری و اسطوخودوس

خواص اسطوخودوس

اسطوخودوس در بیشتر نقاط دنیا به حالت خودرو می روید، مخصوصا جنوب فرانسه، مناطق مدیترانه و تورنتو به مقدار زیاد وجود دارد و بسته به شرایط محیط و خاک به شکل های مختلف ظاهر می شود. اسطوخودوس گیاهی است چند ساله به ارتفاع حدود نیم متر با برگ های متقابل، باریک، دراز، سبز رنگ و پوشیده از کرک های سفید پنبه ای، گل های آن به رنگ بنفش و به صورت سنبله می باشد.

قسمت مورد استفاده این گیاه، گل ها و سرشاخه های گل دار آن است. اسطوخودوس بوی بسیار مطبوعی دارد و به همین علت در عطرسازی مصرف می شود ولی طعم آن تلخ است. اسانس اسطوخودوس که از تقطیر گل و سرشاخه های گل دار این گیاه به دست می آید مایعی است زرد رنگ یا زرد مایل به سبز که دارای بوی مطبوعی است.

 

همچنین بخوانید: مشکلات خواب کودک و راه حل هایی برای کنترل آن

 

خاصیت اسطوخودوس را بشناسیم !

گل تازه اسطوخودوس را بین دستانتان له کنید و روی پیشانی بمالید تا از استرس شما کاسته شود، این گل به طور طبیعی فرد را از اضطراب و تنش رهایی می دهد. چای اسطوخودوس خواب آور است و خستگی را تسکین می دهد. استشمام آن احساس سبکی و تمیزی را تداعی می کند.

هنگام خواب کمی از گل اسطوخودوس کنار بالش قرار دهید تا خواب آرامی داشته باشید. پوست سوخته، زخم شده یا ملتهب را با کمی روغن این گل و با آب حاوی اسطوخودوس شست و شو دهید. خوشه ای از این گل را در پارچه ای ببندید و به هنگام شست و شوی لباس در ماشین لباس شویی قرار دهید تا لباس های بوی خوش بگیرند.

خاصیت ضد عفونی کننده روغن گل اسطوخودوس، این گل برای زخم ها مفید است و می توان زخم ها را با آن شستشو داد. گل اسطوخودوس را مانند چای دم کنید و به طور روزانه برای رفع شوره سر از آن استفاده کنید. کمی از این گل را روی غذا بپاشید تا غذا بوی گل را به خود بگیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر کاری را با خواص محافظت در برابر بیماری های قلبی، کاهش علائم آلزایمر، کاهش درد و التهاب، افزایش سلامت استخوان، محافظت از سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت های باکتریایی و بالا بردن توانایی های کبد برای حذف سموم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0