6 گیاهی که باید برای حفظ سلامت بدن در فصل زمستان استفاده کرد

2098 بازدید
11 دی 00
سمانه

6 گیاهی که باید برای حفظ سلامت بدن در فصل زمستان استفاده کرد

سیستم پزشکی آیورودا ریتم طبیعت، چرخه فصول، تغییر روز و شب که بر انسان تأثیر می گذارد را درک می کند؛ به طور کلی آیورودا اسرار باستانی برای داشتن یک زندگی متعادل و کامل را در خود دارد. درمان های آیورودا به فرد کمک می کند تا با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و نیازهای خاص، در هماهنگی با محیط زندگی کند. خوب، همگام بودن با طبیعت مستلزم همگام شدن با دوشاهای فردی (پیتا، کافا و واتا) است. بنابراین، انطباق با این تغییرات آب و هوایی در محیط با ایجاد تغییرات خاصی در رژیم غذایی، ترکیب گیاهان دارویی و ورزش برای حفظ سلامت و شادابی در طول سال ضروری است. علاوه بر این، زمستان بهترین زمان برای چاشنی زندگی است.

آتش گوارش در این زمان از سایر فصول قوی تر است، به همین دلیل است که ما تمایل داریم کمی بیشتر از آنچه در تابستان ممکن است بخوریم. برخی از گیاهان و ادویه ها می توانند به گرم نگه داشتن بدن و تحریک آتش گوارش کمک کنند. در این مقاله به معرفی 6 گیاهی که باید برای حفظ سلامت بدن در فصل زمستان و پاییز (فصول واتا و کافا) استفاده کرد، می پردازیم. این گیاهان برای همه مفید است و خواص شگفت انگیزی را به ارمغان می آورند. از جمله: هضم سریع، سیستم ایمنی قوی، تأمین انرژی سلول های بدن، سم زدایی، ارتقاء سلامت روان و …

 

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان

 

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان با آیورودا

هلیله سیاه

هلیله به عنوان “از بین برنده بیماری ها” و یک عنصر کلیدی در نسخه های تقویت کننده و جوان کننده مشهور است. هلیله سیاه یکی از سه ماده تشکیل دهنده تریفالا است که برای آرام کردن تریدوشاها (سه نوع طبع بدنی دوشاها شامل واتا، پیتا، کافا) شناخته شده است. تریفالا یک داروی چند گیاه، مخلوطی از میوه های خشک شده آمله، بلیله و هلیله سیاه است.

مصرف این پودر دو بار در روز با کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند و فعالیت های تعدیل کننده ایمنی را تحریک می کند. در حالی که هلیله یک محرک قوی گوارشی و مقوی ریه است که بافت های لنفاوی را سم زدایی و پاکسازی می کند. همچنین خاصیت تصفیه کنندگی طبیعی هلیله در جوانسازی سلول های پوست و شادابی رنگ و درخشندگی پوست معجزه می کند.

روناس

روناس یک گیاه کلاسیک است که برای خنک کردن، پاکسازی خون از سموم ناخواسته شناخته شده است. بنابراین، این گیاه تأثیر مثبتی بر عملکرد تمام لایه های بافتی بدن از جمله پوست، مفاصل، اندام ها، سیستم لنفاوی و اندام های تولید مثلی دارد. روناس عمدتا برای سم زدایی و ایجاد یک سیستم ایمنی قوی و جلوگیری از عفونت های فصلی مفید است. جدای از اینها، خون را تصفیه می کند، پیتا دوشا را متعادل می کند و عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

 

همچنین بخوانید:  ادویه های گرم مخصوص فصل زمستان

 

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان با زردچوبه

زردچوبه، ادویه طلایی به دلیل خواص دارویی بسیار مهمی که دارد، بسیار مورد احترام است. زردچوبه به عنوان یک سم زدای طبیعی، خون را تصفیه می کند، تولید صفرا را بهبود می بخشد و عملکرد کبد را بهینه می کند. زردچوبه در از بین بردن سموم انباشته شده در بدن که تأثیر منفی بر بدن دارند (از جمله سیستم ایمنی، نشاط و انرژی) بسیار کارآمد است. علاوه بر این، افزودن این ادویه به رژیم غذایی موجب افزایش سلامت قلب، تسریع روند هضم، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و تقویت مفاصل می شود.

مومیایی

مومیایی یک ماده صمغی شگفت آور چسبناک است که نه کاملا گیاهی است و نه منشأ حیوانی دارد. در طبیعت، مومیایی نوعی سنگ معدنی است که از هوموس و بقایای گیاهان تجزیه شده تشکیل شده و از سنگ های موجود در هیمالیا و در ارتفاع 1000 تا 5000 متر از سطح دریا، تراوش می شود.

این داروی کلاسیک آیورودا به دلیل ویژگی های جوان کننده و سم زدایی اش مشهور است. این یک ماده معدنی ضروری است که بدن را تغذیه می کند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از کلیه ها و مجاری ادراری حمایت می کند، خون را تصفیه می کند، اندام های تناسلی را تقویت می کند و سلامت کلی جنسی را بهبود می بخشد. مصرف مومیایی در فصل زمستان به بهبود گردش خون و تسکین درد مفاصل کمک می کند.

 

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان

 

براهمی

برای تقویت عملکرد ریوی و درمان چندین مشکل تنفسی مانند احتقان، سرماخوردگی، سینوزیت که در فصل زمستان شایع هستند، برگ های براهمی را در چای خود بجوشانید. همچنین با پاکسازی خلط و مخاط در مجاری تنفسی به عنوان خلط آور عمل می کند.

مغز مهمترین عضو بدن است و برای سالم و جوان ماندن نیاز به تقویت دارد. برای پیشگیری از زوال مغز در پیری باید در جوانی مغزتان را با ورزش و تغذیه مناسب شارژ کنید. براهمی (به انگلیسی Waterhyssop) برای تقویت و سلامت مغز بسیار مفید است. با محافظت از سلول های مغز و افزایش فعالیت انتقال دهنده های عصبی، عملکرد مغز را تحریک می کند و بدین ترتیب به شما اجازه می دهد که وسیع تر و آزادانه تر در مورد یک موضوع فکر کنید.

براهمی یک گیاه با خواص بسیار قوی برای تقویت فعالیت سیستم عصبی و افزایش حافظه و تمرکز است. در کتاب مقدس آیورودا به عنوان یک گیاه جوان کننده مغز ارزش دارد.

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان با برگ ریحان

ریحان به عنوان یک آداپتوژن که در متعادل کردن تریدوشا به خوبی عمل می کند، ارزشمند است. آداپتوژن ها دسته ای از گیاهان منحصر به فردی هستند که به حفظ تعادل، بازگرداندن انرژی و محافظت از بدن کمک می کنند.

ریحان از حفظ دمای طبیعی بدن، تنفس سالم، تحریک فرآیند هضم و آرامش ذهن و بدن پشتیبانی می کند. روغن های فرار و آنتی اکسیدان های موجود در برگ ریحان با آلرژی ها، عفونت ها و عوامل بیماری زا مقابله می کند. بنابراین، ریحان یک گیاه عالی است که در طول زمستان برای بهینه سازی سلامت و رفاه کلی باید به رژیم غذایی اضافه شود.

حفظ سلامت بدن در فصل زمستان 

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله حفظ سلامت بدن در فصل زمستان ، با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مومیایی را با خواص تقویت عمومی بدن، تقویت کلیه، تقویت قدرت باروری، قطع خونریزی معده، تسکین درد زانو، درمان فلج و سستی اعضای بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0