توصیه های پزشکی برای کودکان

1638 بازدید
17 تیر 97
سمانه
,,

توصیه های پزشکی برای کودکان

نگرانی های شما از وضعیت جسمی کودک امری کاملا طبیعی است. شاید گریه های مداوم کودک را نشانی از بیماری بپندارید. در ادامه شما را با بهترین توصیه های پزشکی برای کودکان آشنا خواهیم کرد.

علائم زیر جزو علایمی است که کودک نیازمند کمک های پزشکی است :

  • هرگاه گریه های کودک با جیغ های ناگهانی غیر معمول
  • گریه هایی که با بلند کردن کودک بدتر می شود
  • بی میلی نسبت به غذا یا شیر
  • تهوع یا اسهال
  • تماس چشمی برقرار نکردن یا آرام و ساکت بودن غیر طبیعی
  • زار زار گریه کردن همراه با تب بالای 38 درجه
  • خواب آلودگی غیر طبیعی
  • باد زیاد شکم یا تنفس سخت یا تند
  • کشیدن گوش همراه با تب یا گریه مداوم و تسکین ناپذیر

توصیه های پزشکی برای کودکان

تب کردن کودک

اگر کودک تب بالای 38 درجه دارد با پزشک مشورت کنید و طبق نظر او به کودک شربت استامینوفن بدهید. برای احساس راحتی بیشتر و کم شدن تب کودک دمای اتاق را کم کنید و لباس نخی سبکی به او بپوشانید. برای جلوگیری از کم شدن آب بدن مایعات بیشتری به او بدهید. کاملا مراقب کودک باشید حتی موقعی که خوابیده است او را در جایی قرار بدهید که بتوانید وضعیت او را ببیند.

توصیه های پزشکی برای کودکان

توصیه های پزشکی برای کودکان

سرماخوردگی کودک

در مواقع سرماخوردگی و سرفه، با آن که سرماخوردگی معمولا بیماری خیلی جدی نیست اما گرفتگی بینی ممکن است هنگام غذا خوردن مانع از تنفس راحت او بشود و همین مسئله او را به گریه بینداد. همین طور سرفه های خفه و شدید هم او را از خواب بیدار کرده و خسته اش می کنند و در نهایت به گریه او منجر می شوند. می توانید از داروخانه بخواهید به شما در رفع این مشکل کمک کند.

قرمزی ناشی از پوشک

وقتی بدن کودک در محل بستن پوشک قرمز و زخم می شود هر بار که پوشک او خیس می شود بدنش را می سوزاند و به گریه اش می اندازد. در این صورت پوشک او را زود به زود عوض کنید یا مدتی به او پوشک نپوشانید تا بدنش هوا بخورد. می توانید از کرم های موضعی مخصوص هم استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: کمک های اولیه برای کودکان

 

برفک دهان

برفک دهان یک عفونت قارچی است که تغذیه کودک را دردناک می کند. دقت کنید که آیا در دهان او لکه های سفید رنگی وجود دارد یا نه ؟ اگر روی این لکه ها را با پارچه تمیزی بمالید، پاک نمی شوند و شما می فهمید کودک در دهان خود برفک دارد. در صورت مراجعه به پزشک و احتمال داروی مناسب تجویز خواهد کرد.

دندان در آوردن

وقتی دندان های کودک شروع به نیش زدن می کند، احتمالا ناراحتی هایی برای کودک به وجود می آورد تا آن که کاملا از لثه بیرون بیاید و راحت شود.

عفونت مجاری ادراری

تشخیص این موضوع برای والدین مشکل است اما این مسئله با تب و گریه های بیشتر از حد معمول کودک همراه است در این حالت بچه های بزرگتر بیشتر به دستشویی می روند و ادرار آن ها بودار می شود. پزشک در این حالت یک آزمایش ادرار برای او می نویسد و برایش آنتی بیوتیک نیز تجویز می کند.

با ماساژ دادن کودک خود و یا مراجعه به پزشکان هومیوپاتی می توانید کودک خود را آرام کرده و اینگونه آرامش را به خانه برگردانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سلیخه را با خواص کاهش بسیاری از اختلالات گوارشی (مانند اسهال، استفراغ و تهوع)، درمان آبریزش بینی، درمان جوش های جوانی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0